קורין גדעון וחיים אתגר מתכוננים לליל הסדר - אקסטרה (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
מתוך "גלית ואילנית" | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

את חג הפסח הקרוב אף אחד לא ישכח, ולמרות כל ההגבלות, כנראה שגם אף אחד לא יישאר לבד. את ליל הסדר הישראלי הגדול נחגוג כולנו יחד בקשת 12, במשדר מיוחד עם השפים הכי גדולים, הזמרים והאמנים הכי אהובים וכמובן כל הכוכבים, אבל אולי חשוב יותר מהכל – עם כל הצופים בבית.

את המשרד המיוחד יובילו קורין גדעון וחיים אתגר, שהגיעו לאולפן של גלית ואילנית בהתאם להנחיות כמובן, וסיפרו על ההתרגשות שלפני. "אני מרגישה שזה סוג של שליחות", סיפרה קורין, "המון אנשים הולכים להיות לבד, זה נורא עצוב ואני יכולה להתחיל לבכות מהמחשבה על זה שההורים שלי וההורים של חילי יהיו לבד. אני חושבת שיש לנו איזו את הזכות לשמח אנשים, להיות ביחד ולעשות אווירה חגיגית בתוך כל הכאוס הזה"

View this post on Instagram

A post shared by Haim Etgar (@haimetgar) on

בוא לעשות איתנו היסטוריה: הרשמו עכשיו כדי להשתתף בליל הסדר הישראלי הגדול בשידור חי בקשת 12

"זה הולך להיות פרויקט טכנולוגי ענק", הסביר חיים, "קורין ואני מתחילים לאט לאט להבין מה הולך להיות שם, הרבה מאוד אמנים ומשפחות שיהיו איתנו בלייב. אנחנו וחלק מהאמנים הכי אהובים בישראל נקרא בהגדה עם כל מיני קטעים ופרשנויות. אין אירוויזיון אבל יש את זה".

עם כל הכבוד לקורין וחיים, מי שגנבה להם את הפוקוס בזמן האחרון הייתה ביתו הקטנה של חיים, מיכאלה. "זה הדבר הכי כיף שיכול להיות, אני זוכה לבלות איתה המון זמן איכות אבא ובת. בת זוגי עובדת אז אני איתה מהבוקר עד הערב כולל כל המטלות וזה כיף. אני לא יודע אם היא מעריכה את זה ולכן אני מתעד הכל. יש לנו חיבור ובאמת בתקופה הקשה הזאת יש גם רגעים קטנים שמנחמים וזה אחד מהם".

ליל הסדר של קשת 12 (עיצוב: טל שמעוני)
ליל הסדר של קשת 12 | עיצוב: טל שמעוני


אבל מיכאלה הקטנה היא לא הכוכבת היחידה בסיפור, ומסתבר שגם אמא של קורין, ורדה, גונבת את ההצגה לא פחות. אחרי שחזרו מחו"ל, האמא והבת נכנסו לבידוד יחד, ובמצטבר בילו שלושה שבעות האחת עם השנייה.

"אני ואמא היינו ממש מהחלוצות, כשהתחלנו את הבידוד אף אחד לא ידע עוד מה זה להישאר בית, וורדה נהייתה כוכבת. אנחנו אותו הבן אדם ואין בינינו שום סודות. היא החברה הכי טובה שלי וזאת הייתה חוויה מרגשת נורא, בתוך החיים האלה כמה פעמים יש לך רגע לעצור ולהיות ביחד. מילאתי מצברים, כל כך התגעגעתי אליה ואני כל כך עצובה שלא אהיה איתה בליל הסדר".

קורין גם התייחסה לביקורת הציבורית נגד התנהלות המגזר החרדי במשבר הקורונה, וטענה כי קיימת הכללה לא צודקת. "נורא קשה לי, זה מגזר שיש לו את הבעיות שלו אבל אני חושבת ש-99 אחוזים שומרים על הכללים. יש את הקומץ הקיצוני המשוגע, ולקרוא להם דתיים זה מעליב את הדת, מה שהם עושים זה חילול השם וחילול הקודש, מה שהם עושים זה לא דת וכולם סולדים מהם גם החרדים".

"המשפחה של חילי חייבים בישוב שהיה מוקד התפרצות והיום הם צמצמו את המקרים כמעט לאפס, זה אומר שיש חרדים ששומרים על הכללים ואני מרגישה שנעשה עוול ממש גדול למגזר כי יש איזושהי שיפוטיות למגזר שלם, כואב לי מאוד לראות את זה".