אחת מתעלומות הרצח שהסעירו את המדינה בשנות ה- 90 היא הירי בלוכד הנחשים יעקב סלע. כמעט 30 שנה אחרי, הרוצח השתחרר מהכלא והפך למיליונר. יגאל מוסקו, כתב חדשות 12, חוזר למקרה בפודקאס חדש "חצי אדם, חצי נחש". אתמול (שישי) הוא התארח באולפן "גלית ואילנית" וסיפר על העבודה על סיפור.

תספר את הסיפור למי שלא מכיר אותו.
"יעקב סלע, לוכד נחשים מוכר בארץ נעלם יום אחד בשנת 1996. צצו כל מיני נשים שטענו שהן בנות הזוג שלו, אישה אחרי אישה והתקשורת התעניינה. אחרי שלושה שבועות, קבוצת ילדים עובדים ברמת הגולן מגלים כף יד מבצבצת. הוא נרצח על ידי מי שהיה אחד מהילדים שהעריצו אותו, ילד נחשים כזה, בשם הראל הרשטיק, שאמא שלו הייתה אחת מהמאהבות מדגניה".

מה סיבת הרצח?
"על פני השטח, יעקב סלע גילה שהוא גנב ממנו כמה עשרות אלפי שקלים. הוא רצה שהוא יחזיר את הכסף, הוא אמר לו 'אני אשלם לך כפול', ובמקום להחזיר כפול הוא רצח אותו עם עוד נער. אבל יכול להיות שעל זה יושב היחסים המעוותים של אותו יעקב עם אמא של הרוצח, הראל שנא אותו מאוד".

הרוצח מתראיין בפודקאסט?
"לא, הוא התחמק בכל צורה. הוא עכשיו במצב מאוד עדין, החברה שלו הייתה אמורה להתמזג עם חברה אחרת".

הוא יצא מהכלא והפך להיות איש עשיר.
"יש לו נהג צמוד ומעורבים בחברה שלו ראש המלל לשעבר יעקב עמידרור ושמואל שפירא שהיה ראש המכון הביולוגי".

מה משך אותך בנושא הזה?
"זה הסיפור הכי מטורף שאני מכיר, כל דמות שם ראויה לכתבה או סרט בפני עצמה. כולל הפקחים שרדפו אחרי אותו יעקב סלע בתקופה שהיה מבריח נחשים".

גילית בסדרה משהו שלא פורסם עדיין?
"אני לא רוצה לעשות ספויילר, אבל קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה בפרק האחרון שסוגרת יפה את כל הסיפור".

הכתבות שלך הפכו לקאלט. הגעת לארץ נהדרת.
"זרחוביץ' גאון. אני לא ידעתי שמכינים מערכון, מולי שגב שלח לי משהו ואני הייתי עסוק , אני מתחיל להתבונן ולא מבין מתי צילמו אותי. עד שאני קולט שזה החיקוי שלי, מושלם. הוא קצת הגזים עם הכרס".