את נלי תגר אנחנו מכירים כשחקנית מעולה וקומיקאית קורעת מצחוק, אבל בקרוב היא תראה צד אחר שלה ותחשוף את היחסים המיוחדים והמצחיקים עם אימה טיבה, בתוכנית החדשה בקשת 12 "לאהוב את אמא שלי", בה תנסה נלי למצוא לה זוגיות חדשה וטובה . טיבה תגר שהצטרפה לנלי בראיון ל"גלית ואילנית" סיפרה על איך הייתה השחקנית כילדה, ומתי היא הבינה שהיא מצחיקה במיוחד.

"את חוש ההומור שלה גיליתי כבר בגיל שנתיים. אני זוכרת את הסיטואציה שבה אמרתי לעצמי: 'הילדה הזאת עם חוש הומור'. היא גם בקושי דיברה, אבל היה לה את הקטע שהיא מצחיקה אותי. אני זוכרת שבאנו לגן בפעם הראשונה עם מלא ילדים והורים, והגננת שאלה מי רוצה לשיר והיא ישר הצביעה. זה תמיד היה ככה".

ידעתם שהיא תהיה כוכבת?
"כוכבת? לא יודעת אם כוכבת, היא אמרה שהיא תהיה אבל".

נלי שצחקה מהתגובה של טיבה נזכרה בסיטואציה דומה שהייתה להן: "פעם עשו כתבה עליי ואמרתי לה שאולי ירצו לראיין אותה גם, אז היא אמרה לי "עושים עלייך כתבה? מה את גל גדות? מה כל הבלגן?'".

הקשר המיוחד ביניהן עבר הרבה עליות ומורדות מה שהוביל אותן גם לטיפול זוגי עליו נלי סיפרה "באמת יש פער דורי ואני בן אדם שדורש המון תשומת לב, ואמא שלי רגילה לגדל סוקולנטים, דברים שלא דורשים הרבה יחס". 

ומאיזה מקום מגיע הרצון למצוא לה בן זוג?
"אמא שלי היא דמות מאוד משמעותית, ואני חושבת שזה מהמקום הזה שאנחנו הולכים ומתבגרים, ובסופו של דבר עומדת מולי אישה יפיפייה שאני לא רוצה שתוותר על החיים, היא בריאה ונראית מצוין".

זה היה קשה לשכנע אותה?
"הפתעתי אותה, הכל נעשה מאחורי הגב שלה ואמרתי לה שעושים סרט עליי והיא שיתפה פעולה. אחרי זה חשפנו בשיא הדרמה שהסרט הוא עליה ושאנחנו מוציאים אותה למסע למצוא לה גבר".

לאחרונה חגגת יום הולדת 40, איך זה תפס אותך?
"אני עושה כל מיני סיכומים ואני תמיד אומרת לעצמי שהייתי בת שלושים לא עשיתי שום דבר ממה שאני עושה עכשיו, אני חושבת שאני מאוד מצפה לדעת מה אעשה עוד עשר שנים. אם היית שואלת אותי בגיל שלושים אם הייתי עושה את אחד הדברים האלה לא הייתי מאמינה".

מצד שני יש את הצד החרדתי, במיוחד אחרי שאיבדת את אביך כשהיית בת 18.
"אני חושבת שהחרדה באה יותר מוקדם מזה, עברו 21 שנים לזה שהוא הלך מאתנו וזה נראה לי לפעמים הזוי שזה כל כך הרבה שנים, אני זוכרת שזה קרה. אחרי זה כל הזמן הייתי בקטע של להתגבר כבר ושזה יעבור, רציתי נורא שישאלו אותי איך את ואגיד 'אני התגברתי', וזה מדהים שדווקא ככל שהשנים חולפות תחושות ההחמצה והכאב רק גדלות".

איך מתמודדים עם זה?
"הגעגוע תמיד קיים אבל אני חושבת על ה'כאן ועכשיו' ולמצות כל רגע, אני מנסה לפחות כי תמיד יש לי איזשהו דחף של כן לחשוב מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות וזה כמו צל שמלווה אותי כל הזמן, וזה מכריח אותי לעמוד באור".

על מה את צוחקת על עצמך בסטנדאפ?
"שאני חושבת על המוות הרבה וכמה שזה מנהל לי את החיים, וכל רגע אני חושבת שזה היום האחרון שלנו. אז אני אומרת לבעלי לפני שהוא יוצא לעבודה 'החיים זה שיר ואנחנו חיים אותו ביחד, שיהיה לך יום מדהים אהוב שלי' ואחרי זה פחות אכפת לי שהוא יידרס".