לציון יום השואה הבינלאומי שנערך השבוע, קולט אביטל, חברת הנהלת הקונגרס היהודי העולמי, התארחה ב״גלית ואילנית״ וסיפרה על מיזם #weremember אותו מוביל הקונגרס שמטרתו להפיץ את המסר 'לעולם לא עוד' בכל רחבי הגלובוס דרך הרשתות החברתיות. בנוסף לכך, חברת הכנסת לשעבר התייחסה לאמירותיה נגד הנשיא המנוח, שמעון פרס, שיצרו סערה גדולה סביבה.

"חטפתי, והאמת היא שלגבי שמעון פרס יש לי רגשות מאוד מעורבים", אמרה אביטל בגילוי לב והוסיפה. "כמובן שנשאר בי כעס על כל ההזדמנויות שהוא ניסה, אבל מאוד הערכתי אותו ואת המוח המדיני שלו ולכן גם המשכתי לשרת אותו. בשנים המתקדמות הוא לא ניסה".

בהמשך, התייחסה אביטל שפכה אור על האופן שבו הכתבה אודות טענותיה כלפי פרס יצאה לאור, ולמרות שלא התנגדה לכך – היא לא עשתה זאת בלב שלם. "כשנשאלתי מאותו כתב לא הייתה יכולת להכחיש את זה ולא רציתי", אמרה בכנות והוסיפה. "מה שהטריד אותי זה שלא רציתי לפגוע בבני המשפחה שלו. אני פגעתי בהם וזאת לא הייתה הכוונה".

יתרה מכך, שיתפה סגנית יושב ראש הכנסת לשעבר בתגובות שקיבלה מבני הדור שלה ומהצעירים יותר לטענותיה כלפי פרס ז"ל. "מי שהחליט שצריך לפרסם את זה, גידי וייס, עשה את השיעורי בית שלו וחשב שזה צריך לשמש דוגמה לנשים אחרות, ושאפשר להתנגד", אמרה והוסיפה. "אם עשיתי שירות – אז עשיתי שירות. הדור שלי אמר: 'למה היית צריכה להתלכלך עם זה אחרי שהוא נפטר', והדור הצעיר הביא לי חיזוקים. הרבה נשים אמרו: "עזרת לנו, פתחת לנו את העיניים, גם אנחנו יכולות לדבר".

בסיום, סיפרה קולט שקיבלה פידבקים חיוביים ממקור לא צפוי. "לא מזמן מצאתי באחת הכתבות של תקיפות מיניות אצל להט"בים שהם קיבלו דוגמה ממני וגם הם פותחים את הפה אז יכול להיות שעשיתי שירות גם בזה".