אור מיניאלי (23) יחזור מחר (שבת) בפעם השלישית למסלול של נינג'ה ישראל, אחרי שבעונה הקודמת מצא את עצמו נופל למים בשלב המוקדמות ומסיים את העונה מוקדם מהצפוי. הנפילה המפתיעה הזאת הגיעה אחרי שבעונה הראשונה הוא עלה לגמר: "למדתי שהכל יכול לקרות בנינג'ה", סיפר אור בתוכנית של גלית ואילנית, "בעונה הראשונה לא ידעתי למה לצפות והלך ממש טוב, זה זרם לי לאורך כל השלבים במסלול. בעונה השנייה באתי עם ציפיות להגיע יותר רחוק ולנצח".

אור טען שמה שגרם לנפילה היה כנראה הביטחון העצמי המופרז, איתו הגיע מהעונה הראשונה: "בטוח שזו הסיבה, גם אם לא שמתי לב לזה", אמר, "חלק מהאנשים שהיו בעונה הראשונה ועשו טוב הגיעו לעונה השנייה ואמרו 'אוקיי, הייתי בגמר, אני יודע שאני יכול לעשות את זה. מוקדמות זה בסדר, בואו נתקדם, אני רוצה להגיע כבר לגמר'. זה מה שקרה גם איתי כנראה, וזאת התוצאה". 

אבל מיניאלי לא התייאש והתכונן לעונה השלישית, למרות הפערים בין שתי העונות: "זה היה מאוד מוזר, כי מצד אחד אני יודע שיש לי את היכולות לעשות את זה, מצד שני נפלתי לבריכה במוקדמות. אז הייתה הרבה מאוד עבודה מנטלית, איך אני מגיע הכי שלם למסלול, ואני מאוד מתרגש לחזור לזה, לתת בראש ובאמת להגיע מרוכז". 

האימונים שלו כוללים אימוני טיפוס שמשולבים עם טכניקה ומיינדסט נכון לנינג'ה. "בנינג'ה יש לנו ניסיון אחד על המסלול, ואת זה אנשים לא כל כך מבינים", סיפר אור. "ברגע שאתה ניגש פעם אחת למסלול - או שיש לך את זה או שאין לך את זה, וזהו. זה משהו שהמטפסים עובדים עליו המון, כי ככה בנויות כל התחרויות שלנו בטיפוס".

לטענתו, גם מאחורי הקלעים, בדיוק כמו על המסך, אין תחרות בין המטפסים שמתמודדים בנינג'ה ישראל: "זה הגיע מהטיפוס, כי שם כולנו חברים כבר שנים", סיפר אור. "אני מכיר את יובל (שמלא) שמונה שנים, אז עוד מלפני הנינג'ה כולנו מתאמנים יחד וחברים הכי טובים". 

זה הספורט היחיד שרואים בו את התחרות הבריאה הזאת.
"אני חושב שיש לזה הסבר מאוד פשוט. כשאני מטפס אני מתחרה מול הקיר, המטרה שלי היא להגיע מלמטה למעלה. בסופו של דבר אני צריך להביא את עצמי לבצע את הכי טוב שלי, לא אכפת לי מה מישהו אחר עשה".

לאן אתה מכוון?
"לאולימפיאדת פריז 2024. יש הרבה מאוד עבודה לעשות, אבל זה החלום שלי. אני מתאמן עם מאמן מסלובניה, לפני הקורונה הייתי טס אליו פעם בחודש ומתאמן שם. עכשיו זה טיפה נתקע ואנחנו בקשר בשלט רחוק כזה, אבל אני עושה כל מה שאני יכול בבית ובארץ, וכשייפתחו השמים אחזור לחו"ל". 

אור מיניאלי (צילום: עומר אלפנדרי)
"מתחרה מול הקיר". מיניאלי | צילום: עומר אלפנדרי

ובתוך אימוני הנינג'ה המפרכים וההכנות למסלול, השבוע בר, אחותו הקטנה של אור, עברה תאונת דרכים: "היא הייתה בדרך לצבא ופתאום הנהג כנראה איבד שליטה על האוטובוס והתנגש בבניין בגבעתיים", שחזר אור, "היא התקשרה אליי אחרי זה בהלם, בכלל לא הבנתי מה היא רוצה ממני או אם היא עובדת עליי או לא. מזל שהיא ישבה בסוף האוטובוס. אני לא יודע בדיוק מה קרה לאנשים אחרים באוטובוס, אבל אני יודע שבר יצאה מזה מאוד בזול ובנס".