כשחבריו למפלגה עסוקים בהכנות לקראת הבחירות השלישיות בשנה האחרונה, חילי טרופר מצא הזדמנות לחולל שינוי גדול עבור אדם אחד ומשפחתו. חבר הכנסת תרם כליה עבור אדם אנונימי לחלוטין, שלא ידע דבר עליו לפני שנכנס לחדר הניתוח. הוא הגיע לאולפן של גלית ואילנית לספר בראיון ראשון על ההחלטה האמיצה שלקח, ועל תחושת הסיפוק שאחרי.

"יש כאבים אבל הם סבירים לגמרי", שיתף חבר הכנסת, "משכך הכאבים הכי טוב זה הנתינה. תרמתי למישהו בשם יאיר שלא הכרתי קודם, עכשיו הוא חי את החיים, יוצא מהבית. אני נחתי, זה שטויות, אבל הוא זה מישהו ששנים היה מנוטרל, היה מחובר כל לילה לדיאליזה במשך תשע שעות, הוא היה בסכנת חיים. אני רק אחד מתוך מאות בישראל שעשו את זה".

טרופר ויאיר נפגשו לראשונה רק יומיים אחרי הניתוח, כששניהם יצאו מהתאוששות. "זה היה מפגש מרגש, שנינו באנו כאובים כאלו, אחרי מורפיום, אתה לא פיקס. יש במפגש הזה משהו מוזר, אתה יושב ליד מישהו שאיבר שלי נמצא אצלו עכשיו. הוא לא ידע שאני חבר כנסת, אבל אני חושבת שהוא הבין לפי ההתנהלות שזה מישהו שאולי קצת יותר מוכר, הוא לא ידע מי אני. התחברנו מהר מאוד, כמו שני אנשים ישראלים".

"יש לי הרבה הערכה לרב פרץ, אבל אני חושב שהוא כושל שוב ושוב. הוא לא יכול להיות שר החינוך שלנו. זה תפקיד למישהו שמסתכל על כל אחד ולא אכפת לו מאיפה הוא בא ומה הנטייה המינית שלו".

רגע לפני שעשה את התפנית המפתיעה והצטרף לפוליטיקה, טרופר הגיע בכלל מעולם החינוך. הוא ניהל תיכון לנוער בסיכון ברמלה, והופיע בכתבה של עובדה על אותו בית הספר. "במדינה שלנו תגיד לי איפה נולדת ואגיד לך מה העתיד שלך. אותם נערים שעבדתי איתם הם אלו שבסוף תמיד ישלמו את המחיר. האנשים שיש להם בסיס יסתדרו גם בשנה כזו עם שלוש מערכות בחירות, מי שלא יסתדר זה הילדים האלו ולכן הכאב הכי גדול שלי הוא שם".

"עברתי מחינוך לפוליטיקה בדיוק בגלל אותם הילדים, כי על כל אחד שמצליח לצאת ומתפתח, יש עוד מאה כאלה שלא. אני רוצה לדאוג שאף ילד בישראל לא ייפול בין הכיסאות. זאת שנה רעה בעולם הפוליטי ולא כל כך מצליחים להגיע לעשייה הזאת, ועדיין אני משוכנע שברגע שתהיה סוף סוף ממשלה נצליח להגיע למצב שבו קודם כל דואגים לילדים האלה שתהיה להם הזדמנות אמתית".

הוא גדל בבית שתומך מפד"ל ובכלל ניסה בעבר להיכנס לכנסת דרך מפלגת העבודה ללא הצלחה. עכשיו הוא הגיע אל כחול לבן, ואבא שלו הודה שכנראה לא יצביע עבורו. "לדעתי אבא שלי בסוף כן יצביע לי, אבל גם אם לא, אני מרגיש שאני נאמן לקו של הציונות הדתית בכל הנושא של חינוך, בריאות ונגישות לאנשים עם מוגבלויות. עם זאת, הציונות הדתית היא זו שנתנה את הלגיטימציה לממשיכי דרכו של כהנא, היא זו שכמעט בכל ראיון מבזה איזשהו חלק בציבור הישראלי".

"אני משתדל לא לרדת לרמה האישית, יש לי הרבה הערכה לרב פרץ אבל אני חושב שהוא כושל שוב ושוב. דווקא בגלל שהוא ששר החינוך אמור להיות התפקיד של כולם, הוא לא יכול להיות שר החינוך שלנו. זה תפקיד למישהו שמסתכל על כל אחד ולא אכפת לו מאיפה הוא בא ומה הנטייה המינית שלו, זה בכלל לא מעניין".