זו הייתה שנה שעשתה אותנו גאות במיוחד, לפני הבחירות פנינו לכל המועמדים לכנסת, שיחתמו על התחייבות לפעול להשלמת התקציב החסר לתכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה. תכנית שהמדינה עצמה יזמה, אך מעולם לא קיבלה את כל התקציב שהובטח לה. יותר ממאה מועמדים לכנסת חתמו שיעזרו, בהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט. בחודש יוני שמחנו לשמוע שכחלק מההסכמים להקמת הממשלה, התחייבו כל סיעות הקואליציה להשלים את התקציב החסר לתכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה. חודש אחר כך הודיע שר האוצר ליברמן על חמישים וחמישה מיליון שקלים שיועברו לתקצוב התכנית. אנחנו מבטיחות שנמשיך לעקוב אחרי הנושא ולוודא שהכסף באמת יגיע למי שזקוקות לו.

זו הייתה שנה של שינוי שם למעלה בהנהגה, לראשונה מאז קום המדינה, שליש מהשרים בממשלת ישראל - הן שרות. מספר שיא של תשע נשים בממשלה של עשרים ושבעה שרים, שמכהנות יחד עם שלושים ושש חברות כנסת. מנהיגות הציבור שמייצגות את כולנו, ועובדות קשה מדי יום בשביל האזרחיות והאזרחים. ועדיין, נזכיר שגם יש עוד מקום לשיפור: ישנם משרדי ממשלה, כמו הביטחון והאוצר, בראשם מעולם לא עמדה אישה. גם נשות המגזר החרדי עדיין לא מקבלות ייצוג בכנסת, ובכלל - לנו, הנשים בישראל, מגיע ייצוג שווה של חמישים אחוז בממשלה ובכנסת.

זו הייתה שנה בה התרבות סוף סוף חזרה אלינו, אחרי כל הסגרים וגלי הקורונה, כמה שמחנו לחזור אל אולמות התיאטרון, ההופעות והקולנוע. לא רק בשביל הפרנסה של האומנים ועובדי הבמה, שעובדים קשה בשביל התרבות הישראלית; אלא גם בשבילנו, הקהל שחזר לפגוש את התרבות שמחברת את כולנו יחד. אותה תרבות שמזכירה לנו שלחיות זה לא רק להיות בריאים או שיהיה אוכל לשים בצלחת. לחיות זה גם להתרגש משיר, לצחוק מבדיחה או לבכות בסרט. לחיות באמת לא יכולנו בלי התרבות הישראלית.

 זו הייתה שנה שבה התאחדנו כולנו, בחברה מפולגת עם כל כך הרבה מתחים, כמה מרגש שמדינה שלמה עצרה הכל כדי לצפות בספורטאים שלנו באולימפיאדה: חלקם נולדו ממש כאן, אחרים עלו לכאן מכל רחבי העולם כדי להתחרות ולייצג את מדינת ישראל. עם הישג שיא של שתי מדליות זהב ושתי מדליות ארד, הספורטאיות והספורטאים שלנו לימדו את כולם שיעור חשוב על עבודה קשה ומצויינות. חשוב לציין גם את הספורטאים הישראלים במשלחת הפאראלימפית, שמוכיחים כל פעם מחדש את הניצחון של כוח הרצון על הגוף. גם להם מגיעה תשומת לב ראויה, אחרי ששברו שיאי עולם והביאו גאווה ענקית למדינה עם מדליות נהדרות.

 זו הייתה השנה של כל כך הרבה נשים אמיצות, ששינו את החיים שלנו כאן: ספיר ברמן, ששברה תקרת זכוכית והפכה לסמל עבור הקהילה הטרנסית; עדי גוזי, שהצילה את החיים של השכנה שלה שירה איסקוב - שבתורה התגייסה למאבק באלימות נגד נשים, המורות והמנהלות בבתי הספר, שבתנאים בלתי אפשריים ניסו לספק שגרה לילדים שלנו - והרופאות, האחיות ונשות הצוותים הרפואיים שעבדו יום ולילה במאבק בקורונה. תודה לכן, לכולכן, על האומץ להפוך את השנה של כולנו להרבה יותר טובה.