יעל לבנטל נהנית משנה פורייה במיוחד. מלבד למופע למופע סטנד אפ מצליח בו היא מככבת, השחקנית האהובה מככבת בימים אלו בסדרת הנוער "אחותי קפצה כיתה" ובסדרה "זה לא הגיל" בתור עיינה, אחותה של טליה (ראשון, 22:40 בקשת 12).

רגע לפני שהיא חוגגת 300 מופעי סטנד אפ, הגיעה לבנטל לראיון אצל גלית ואילנית, וסיפרה על עיוורון הפרצופים (פרוסופגנוזיה), מחלה המקשה בעיבוד פנים שונות והבחנה ביניהם, ממנה היא סובלת. "אתה מדבר עם אנשים ואתה לא יודע עם מי אתה מדבר", סיפרה לבנטל, "היה פעם מישהו שהתארחתי אצלו בארוחת ערב, ואז לא זיהיתי אותו ברחוב. אמרתי לעצמי 'וואו, לאן אני יכולה להגיע?'".

כשנשאלה על הרומן בין ישי וטליה בזה לא הגיל ועל פערי הגילאים בתכנית, ענתה לבנטל: "ואם זה היה הפוך והגבר היה המבוגר? בחיים אנחנו לא שואלים את זה. שחקניות בתיאטרון וגם בטלוויזיה הרבה פעמים משחקות עם גבר מבוגר. בן 60 עם אישה בת 30 שאמורה להיות בת הזוג שלו, ואף אחד לא שואל כלום. כשזה היה הפוך, זה גרם לכל הדבר הזה לעלות".

"החיים על פי יעל לבנטל", הסטנד אפ המצליח של השחקנית, יציין בקרוב את המופע ה-300. "אני עדיין מרגישה שזה דבר חדש. המון זמן הייתי במקומות קטנים ובדקתי, ניסיתי והתרגשתי ועכשיו זה ממש ההתחלה של התקופה שבה אני מגיעה בכיף ולא מתפללת שיקרוס האולם".

במקביל לזה, משחקת בתיאטרון הבימה למרות המצב. יש לך מספיק כסף מהסטנד אפ כדי שתוכלי להרשות לעצמך ללכת לשחק ולא לקבל משכורת?
"שחקנים מכירים את העניין הזה של 'אני רוצה לעשות את זה'. אני רוצה לעשות כל מיני תפקידים. אני חייבת לעשות גם תיאטרון. המקרה קשה ומאוד מצער. הרבה אנשים נפגעו ואנחנו בתוך תהליך של הבראה שאני מאוד נהנת בו. יש משהו בשחקנים – אתה מאוד נקשר למקום העבודה שלך. אני בהבימה שנה, בגלל זה לא הרגשתי שאני צריכה להגיב ולהיות עכשיו הפנים של המשבר הזה כי יש שחקנים שנמצאים שם המון זמן. כשאתה נמצא במקום, בעיקר בתיאטרון, אתה מאוד קשור אליו והבימה הצליח לייצר בשנה רגשות מאוד חמים. כשחקן, לא מבטלים הצגה. הילדות שלי לפעמים רואות אותי עם חום יוצאת מהמיטה ומרגישות שהתאכזרו אלי".

זה יקרה גם אם לא תקבלי שכר חצי שנה? הייתה סיטואציה כזו?
"יש פה בעיה מתי אתה מחליט לשים לזה איזשהו גבול אבל בתהליך הזה שקורה בהבימה אתה כל הזמן מאמין שיהיה בסדר. אני גם עכשיו מאמינה שיהיה בסדר. אני כולי אהבה, שמחה ותקווה שהמקום הזה הולך לתהליך הבראה. השופט היה חכם ורגיש לדבר הזה, לזה שמדובר בתיאטרון הלאומי של ישראל שכולם רוצים לראות אותו יוצא מהמשבר הזה. תיאטראות בישראל מסובסדים בצורה כל-כך נמוכה אבל אנשים יוצאים מהבית כל ערב וקונים כרטיסים לתיאטרון, זה דבר נפלא ונהדר".