אמש (שלישי) שודר סרטו של חיים אתגר "רון קופמן – לגיהנום ובחזרה", בו העיתונאי הפרובוקטיבי והמצליח חשף את המשבר האישי הקשה שפקד אותו בשנים האחרונות. הסרט שודר כחלק מתכנית התחקירים החדשה של חיים אתגר, "חשיפה".

בשנים האחרונות נכנס קופמן למערבולת של הרס עצמי שכללה התמכרות לסמים, אלכוהול והימורים. בשלב מסוים הוא אף אושפז בבית חולים פסיכיאטרי ושקע בחובות. את האור שבקצה המנהרה סימלה שרית, לה נישא קופמן בשנת 2013. לאורך כל התקופה, שרית (52) ליוותה את קופמן, תמכה בו ועזרה לו לשוב לתלם. כעת, לאחר שידור הסרט, שרית מעידה שהיא מקבלת תגובות חמות ומרגשות, כולל מאנשים שנמצאים בעצמם במצב בו היה רון.

"התגובות מפרגנות. אנשים התרגשו ממש. בהתחלה היה חשש מסוים מצלפות בסרט מכיוון שהוא מאוד אישי, ורון לא רצה להצטייר כאיזה מסכן שצריך לרחם עליו, אבל בסך הכל, אני חושבת שהוא יצא גדול מהחיים", היא אומרת.

איך הגעתם להחלטה לחשוף את מה שעבר עליכם?

"כבר הרבה זמן חיים אתגר מבקש מרון לעשות סרט על כל הסיפור שלו, והוא סירב לאורך כל התקופה הזאת. לאחרונה, הוא חשב שזה יכול להועיל לאחרים ולכן הוא הסכים. פונים אליו אנשים במצוקות כאלה ואחרות, והוא מאוד רוצה לעזור להם. גם לא ממש הסתרנו את מה שקרה, רון כתב על זה לא פעם בטור שלו, היו ידיעות על זה שהוא התרסק ועל זה שהוא היה במכון גמילה. לאנשים שמכירים את הסיפור לא חידשנו הרבה, אבל לאנשים שלא מכירים, כן חידשנו. חברה התקשרה אליי בבכי ואמרה לי 'מה עשית? אני בוכה'".

במהלך הסרט, נחשף הליך האימוץ המורכב שעברו שרית ורון. השניים החליטו לטוס לרוסיה במטרה לאמץ ילד, אבל גם כאן נתקלו בקשיים. כשהגיעו בפעם הראשונה למדינה הם גילו שהילד שהיו אמורים לאמץ חלה בשחפת, מה שהיה מונע ממנו כניסה לישראל. מובסים, הם חזרו בידיים ריקות לארץ, אבל לא ויתרו ושבו לרוסיה כעבור חודשיים. על אף התנגדות של משרד הרווחה המקומי, הזוג יצא למלחמה בבית המשפט שבסופה הביאו ארצה את בנם גיא בן ה-7.5, שגם מופיע בסרט. "הסברנו לו מראש שיש סרט ושיצלמו אותו, הוא התרגש ושיתף פעולה", מספרת שרית. "עם זאת, לא רצינו שיראיינו אותו או שהוא ייחשף יותר מדי, אז עשינו את זה בצורה מינימליסטית. הוא ילד משגע, אז מה אכפת לי לשתף את זה עם העולם?".

רון קופמן – לגיהנום ובחזרה EXT5 (צילום: מתוך: חשיפה, קשת12)
שרית עם בנה, גיא | צילום: מתוך: חשיפה, קשת12

איזה מסר היית רוצה להעביר לנשים שמלוות את בני הזוג שלהן במשבר?

"תזכרו לא לשפוט, נסו להבין כמה שיותר ולא לבקר. תמיכה מאוד חשובה במצב הזה, אל תתנו לו להרגיש שהוא לבד. אני יכולה להעיד שלאורך כל התהליך, אני ממש התמסרתי לזה. אנשים אומרים לי 'כל הכבוד', אבל זה גם סיפוק עצום שלי להרים מישהו, גם לי יש תמורה מכל הסיפור הזה. אנחנו נשואים שבע שנים, הכרנו לפני המשבר והאמת שלא ידעתי לקראת מה אני הולכת, פשוט זרמתי. היה קושי, צלחנו, עוד קושי – וצלחנו גם אותו. בסך הכל רון הוא פרטנר מעולה, והוא גם רצה לעזור לעצמו".

מה את מאחלת לעצמכם לעתיד?

"שנהיה מאושרים, שהאהבה תחזיק עד הנצח ושנגדל את גיא באהבה ובאושר. אנחנו במקום טוב עכשיו".