בבוקר ה-7 באוקטובר, רס"מ אלון ברד ז"ל עשה את כל מה שביכולתו על מנת להציל את המבלים במסיבה שהתרחשה ליד קיבוץ רעים. למרות שהוא עשה זאת במקום למלט את עצמו מידי מחבלי ארגון הטרור חמאס, ישנם אלו המכנים אותו "בוגד" ופוגעים בזכרו, אלמנתו ושלושת ילדיו הקטנים. מאז פרוץ המלחמה, מסתובבות ברשתות החברתיות תאוריות שונות על נסיבות חדירת המחבלים לישראל, תכנון המבצע מבעוד מועד, בהן אחת שנוגעת לאלון ברד.

הערב (ה') אלמנתו אורלי, התיישבה מול מצלמות "חשיפה" וגוללה את מה שעבר עליה ועל משפחתה מאז השבת השחורה, זאת לצד בדיקתו של חיים אתגר מה ומי עומד מאחורי הקונספירציות השונות. "חודש קשה, תחושה של סוף העולם, הרגשה שאין אדמה יציבה תחתיי", אמרה אורלי בפתח דבריה ואז שחזרה את תחילת הקשר שארך תשע שנים, "אני זוכרת שישבנו בפאב בבאר שבע, הייתי אפילו נבוכה אפילו להסתכל עליו ישירות כשדיברנו, חשבתי לעצמי: 'הוא חוקר, אולי הוא קורא מחשבות'. הוא כל כך אהב את העבודה שלו, הרגיש שהוא עושה משהו עם המון חשיבות, שהוא עוזר לאנשים. הוא סיים תואר במשפטים והיה אמור בקרוב להתחיל את הסטאז' שלו, הוא כבר לא יעשה את זה".

לאורלי ואלון שלושה ילדים; אריאל, רון ואלה שחגגה לאחרונה שנה. "הוא היה מסביבם כל הזמן, הם היו חשובים לו מאוד, תמיד רצה להיות איתם כמה שיותר, שנחווה כמה שיותר חוויות ביחד", סיפרה אורלי, "תמיד הוא היה רגוע, השרה תחושת ביטחון שהכל יהיה בסדר, לא משנה איזו סיטואציה יצא לנו לעבור אותה ביחד, תמיד הוא היה העוגן שלי, של הילדים, הוא היה אבא מעולה".

אלון ברד ז"ל וילדיו (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"הוא היה העוגן שלי ושל הילדים. אבא מעולה". אלון ברד ז"ל עם ילדיו | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

>> "חשיפה - הגיבור שהשחירו את שמו" זמין לצפייה כעת ב12+

מה קרה באותה שבת?
"אלון היה אמור לעבוד ביום שישי בבוקר, הוא סיפר על המסיבה עוד לפני. יום לפני זה התקשרו אליו ואמרו שיש טעות, שזה לא הסבב שלו. הוא אמר לי: 'אני לוקח את העבודה בלילה'. אכלנו ארוחת חג משותפת עם ההורים שלו והוא יצא עם הרכב למסיבה, היה אמור לסיים ב-6 וחצי בבוקר ולחזור הביתה - אז הכל התהפך".

בבוקר החג, אורלי וילדיה התעוררו למשמע אזעקות. "הרמתי אליו טלפון והוא ענה לי, אמר שיש ממש בלגן - שהוא יחזור אלי כי הם מפנים אנשים", היא שיחזרה, "ברבע לשמונה הוא שלח לי הודעה שהיה פיגוע משולב שהוא בסדר, מאז הוא לא התחבר לוואטסאפ. בערך בשעה תשע אמא שלו הגיעה הביתה, אמרתי לה שאני יוצאת לבית חולים סורוקה לחפש אותו".

"כשנכנסתי למיון ראיתי עשרות שוטרים יושבים על הרצפה ובוכים", היא המשיכה, "כאוס מטורף, ישבתי שם כמה שעות ולאט לאט הבנתי את כמות האנשים שמגיעה לשם, את מה שקורה במסיבה, כל רכב שהגיע או אמבולנס חיפשתי אותו, בשעה 15:00 קראו לי הצידה, לחדר מבודד מכולם, הושיבו אותי ואמרו לי שהקצין של אלון זיהה אותו בוודאות - ידעתי שאין אופציה שהתבלבלו, שכאן זה נגמר".

ימים עברו עד שאורלי גילתה מה עבר על אלון שהתעקש להישאר במתחם המסיבה ולעזור לפצועים שנותרו. "הוא נשאר שם בלי שום אופציה להתגונן, היה לו רק את הנשק האישי שלו, אקדח עם 15 כדורים - בלי אפוד ובלי כלום", היא אומרת, "קשה מאוד לשים בפרופורציות את מה שקרה כי הוא לא קרה רק לי, אומרים לי 'תתנחמי, הוא חזר שלם, קברתם אותו, מצאו אותו מהר - ושיש אנשים שגם את הזכות הזאת אין להם', מנחם זה לא - הוא לא יחזור".

ההתכתבות בין אלון ואורלי ברד בשבעה באוקטובר (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
שיחת הוואטסאפ בין אורלי ואלון מהשבעה באוקטובר | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

כמה ימים לאחר הלוויה, אורלי קיבלה מספר פניות ממכרים שסיפרו לה כי ישנם פרסומים משונים על אודות אלון. "אמרו לי שיש פרסומים על אלון בטוויטר", היא אמרה, "התחלתי לקרוא כל מיני פרסומים מפרופיל בשם 'אמת' על זה שאלון היה איש שב"כ ששיתף פעולה עם החמאס - שהוא היה בוגד".

בזמן שישראל קוברת את מתיה, ברשת צצה תאוריית קונספירציה שמפיציה טענו כי מחבלי חמאס נעזרו בכוחות הביטחון שלבשו חולצות בצבע טורקיז. על פי טענותיהם, תפקידם היה לוודא שחמאס עומד בסיכום בין אהוד ברק לאיסמעיל הנייה שלא יהיה רצח, רק השתלטות על יישובים שתגרום שינויים בהרכב הממשלה - כאשר נטען כי אחד הבוגדים היה השוטר אלון ברד ז"ל. "פרסמו שם שלקחו מומחה לזיהוי פנים והוא החליט שאלו האוזניים, העיניים והפנים שלו. שזה בוודאות הוא", סיפרה אורלי.

תאוריית הקונספירציה התפשטה במהרה, והפוסט שהציג את אלון כבוגד שותף ברחבי הפלטפורמות החברתיות. "חשבתי לעצמי שעוד לא הספקתי לעכל את זה שאלון לא פה ואני צריכה לחשוב על כך שהילדים שלי בסכנה", אמרה אורלי ושיתפה כי פחדה שיפגעו בהם, "פחדתי שיבואו לחפש אותנו, מאוד קל לקשר בין הפרופיל של אלון לפרופיל שלי - לא קשה במיוחד להגיע אלינו עם מודעת האבל עליה הכתובת שלנו".

"יום אחד הייתה לי לבנה ליד הגלגלים של הרכב, משהו שלא הגיע לשם לבד", היא סיפרה, "כבר שום דבר לא היה נראה לי בטוח. הוא נתן את החיים שלו בשביל המדינה הזאת, אני לא מרגישה שמישהו מתאמץ על הכבוד שלו, אף אחד לא עומד על הרגליים האחוריות עכשיו".

הימים עברו, המשטרה הכריזה על הפוסט הוויראלי כפייק ניוז, אך נשאלת השאלה מי האדם שעומד מאחוריו. "הסיפור הזה התאים להמון אנשים בראש, כי אף אחד לא האמין שצה"ל יכול להיכשל כל כך, היו להם כבר בלב ובראש קונספירציות על כך שמישהו יבגוד מבפנים", אמר אחיה שץ העומד בראש המיזם "פייק ריפורטר", "היוזר הזה בולט מעל האחרים, אנחנו רואים אותו כותב בצורה רהוטה, אובססיבית, יש לו וי כחול - משמע יש לו אישור וכי יש לו תפוצה רחבה יותר. הדבר הזה התפשט כמו אש בשדה קוצים".

שץ שעומד כאמור בראש המיזם אשר מוביל מאבק אזרחי נגד פרסומי כזב והסתה ברשת מהיום בו פרצה המלחמה, עובד מסביב לשעון יחד עם צוות הסייבר על מנת להילחם באלפי ידיעות פייק שמופצות ברשתות החברתיות. "אנחנו מקבלים ערמות של דיווחים על חשבון 'אמת', שואלים אותנו אם זה בוט איראני, או אם מדובר בקונספירטור של חמאס, כשאנחנו מבינים ש'אמת' מתחיל לסכן אנחנו מתחילים לצלול לעניין ולנסות ולפרום מי עומד מאחורי הדמות הזאת".

הפוסט השקרי שהופץ על אלון ברד ז"ל (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"צללנו לעניין, רצינו להבין מי עומד מאחורי הדמות הזאת" | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

מאיפה מתחילים?
"'אמת' השאיר כתובת אימייל, והחיפוש שלה העלה לנו תוצאות ושם - אריה חלאטניק. התחלנו להצליב מאפייני שפה ויזואלית וטקסטים. אחרי שאימתנו את הדברים עם אריה, הוא גם הודה בזה בעצמו".

אריה חלאטניק, בן ה-36 מתגורר בנתניה ועובד בתפקיד בכיר בחברת הייטק. הפרופיל האנונימי שפתח מצליח למשוך המוני עוקבים. "אנחנו רואים בעיקר שלושה סוגים של קונספירייטורים; אנשים שיושבים על כל מיני קונספירציות עבר על אהוד ברק, הצבא והשב"כ, הם באמת מאמינים שזה חלק מהסיפור הזה. אליהם מצטרפים הרבה אנשים שמחפשים תשובות, היה ואקום של מידע, ומי שנכנס לתוך הוואקום הזה מאמינים לו. הקבוצה השלישית שמצטרפת הם אויבנו, הם רואים קונספירציות שמפיצים מבפנים שמאוד מתאימות לאג'נדות שלהם, הם מספרים לעצמם ולעולם אחרי זה שישראל יזמה את המתקפה הזאת כדי להצדיק את ההתקפה על עזה. לא רק שאריה חלאטניק וחבריו פוגעים בנו, במשפחות שכולות, הם גם מעודדים ומספקים את הבשר שמאכיל את שונאינו בכל העולם", אמר שץ.

אחרי מתקפת הטרור הרצחנית, השמועות שלפיהן ישראלים שיתפו פעולה עם המחבלים התגלגלו ברחבי העולם והפכו לתאוריה שלמה, כאשר נטען בין היתר כי ישראל יזמה את המתקפה על העוטף כדי להצדיק כניסה קרקעית לעזה, זאת לצד טענות כי הטבח לא התקיים כלל. מנגד, בארץ הקונספירציה של חלאטניק צוברת תאוצה לצד השערות שמציפות את הרשת כי לחמאס היו שותפים, בוגדים מבפנים.

לינור סביניק, כוכבת ריאליטי ומשפיענית רשת שלה קרוב לרבע מיליון עוקבים באינסטגרם, העלתה ב-7 באוקטובר סרטון שבו נאמר: "אין מצב בעולם שיכולה להיות כזאת התקרבות לגדר מבלי שלא נדע על זה, זה היה התפקיד שלי במשך שנתיים, זה לא יכול לקרות - יש איזשהו סיכוי שמישהו מבפנים עזר לזה לקרות?".

"עדיין חושבת שמישהו בגד - דעתי האישית שמישהו רצה לעשות זעזוע במדינה, אולי כנגד ביבי, אולי בעד ביבי, ואמר: 'אני עוצם עיניים לאיזה שעה, שעתיים, רק תעשו קצת בלגן', זה התפוצץ לאותו בוגד כביכול בפרצוף כמו שזה התפוצץ לנו", אמרה סביניק והבהירה, "אני חס וחלילה לא דיברתי על מישהו ספציפי, או גוף ספציפי, אני גם יכולה למחוק סרטון".

"זאת אחת הסנוניות הראשונות שאנחנו רואים להפצת קונספירציית הבגידה מבפנים", אמר שץ, "הדבר הזה הפך לסופר וויראלי' אלפי לייקים, מאות שיתופים, אנחנו רואים תוך שעות איך הדבר הזה מוצע על ידי פייסבוק כתוכן שכדאי לצפות בו, גם בטוויטר רואים איך בגידה מבפנים הופך להיות טרנדי בישראל".

תיאוריית הבוגדים מבפנים התגלגלה גם לקבוצת וואטסאפ פנימית של פעילי ליכוד, בה יועצו הפוליטי של סגן יושב ראש הכנסת, ניסים ואטורי, פרסם את ההודעה הנ"ל. "זו הייתה תוכנית סודית של צמרת הצבא, אמ"ן ושב"כ שידעו על מתקפת חמאס מראש והחליטו לנצלה להפלת נתניהו", פרסם דורון אטיאס בין היתר.

אלא שבעקבות הביקורת מיהר ואטורי להתנער מהדברים, הכריז כי אין מקום לקונספירציות הזויות והודיע על הפסקת עבודתו של יועצו הקרוב. אולם כשמערכת "חשיפה" יצרה קשר עם היועץ אטיאס כמה ימים לאחר מכן, התגלה כי השניים עדיין עובדים יחד. "יש מישהו שהפיץ את זה, אני לא יודע מי זה, לא מכיר אותו, אני לא יודע אם זה בתמימות או לא, עשיתי העתק הדבק לקבוצה, אם הייתי רוצה להפיץ את זה, הייתי מפיץ ב-200 קבוצות שיש לי. שכל אחד יקרא ויעשה עם זה מה שהוא רוצה", אמר אטיאס.

דורון אטיאס (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"אם הייתי רוצה להפיץ את זה הייתי מפיץ ב-200 קבוצות". דורון אטיאס | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

משפיענית נוספת שהדהדה את תאוריית הקונספירציה, היא אשת התקשורת החרדית, יעל צין, לה עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. בתוך 24 שעות היא הספיקה לעלות שני ציוצים שהסעירו את הרשת - אחד מהם הוא תמונה של אהוד ברק בנמל התעופה שלפי הקונספירציה תכנן עם הנייה את מתקפת הטרור. "התמונה הזו לא מופיעה בתוך ואקום, היא מופיעה אחרי שהקונספירציה רצה כבר כמה שעות ברשת, התצלום הזה אחרי זה הופיע בערוצים תומכי חמאס בשביל להוכיח שהם בורחים מהארץ", אמר שץ.

יעל צין קיבלה אחריות למעשיה, מחקה את הציוצים והתנצלה - והערב היא התייצבה מול מצלמות "חשיפה" במטרה לענות על השאלות הקשות. "הרבה פעמים אני רוצה לצעוק צעקה פנימית של משהו שבוער בי ולא תמיד התוצאה היא תהיה זאת שאני מכוונת אליה, הרבה פעמים אני מצטערת על דברים שעשיתי, או שאני אומרת שלא כיוונתי למקום הזה".

"אני התכוונתי לעובדים מעזה שהכירו את הבתים ואת המשפחות - ידעו בדיוק לאן להגיע", היא השיבה לשאלתו של חיים אתגר והדגישה: "כשהגבתי את זה, התחילו לכתוב לי 'מה את כותבת', אז התחלתי להבין שאנשים מתכוונים לדברים אחרים ומחקתי. זאת הייתה טעות מאוד חמורה, אז לא ידענו בכלל במה מדובר, לא היו מספיק פרטים, הכל היה ערפל, איזה טיפשה אני שעשיתי דבר כזה. חבר טוב של המשפחה היה בשדה ועשה סלפי - אז את התמונה הזאת העליתי וכתבתי אהוד ברק, הייתי מעלה תמונה של כל אחד. ההתנצלות שלי מגיעה ממקום מאוד אמיתי, לא היה בסדר שהעליתי".

אריה חלאטניק (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
אריה חלאטניק | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

ככל שחלפו הימים וערפל הקרב התחיל להתפזר, גם מפיצי הקונספירציה החלו להישמע מעט אחרת; אריה חלאטניק שהבין כי זהותו נחשפה החליט לעשות מעשה - ופנה לאורלי, אלמנתו של אלון. "אורלי היקרה, אני כל כך מצטער – אני צריך לדבר איתך בדחיפות כשיהיו לך כמה דקות פנויות", נכתב בהודעה. "הייתי בטוחה שזה אחד החברים של אלון, אז חייגתי אליו. הוא התחיל להגיד לי שהוא עשה את הדבר הכי נורא בעולם ושהוא יצטער על זה כל החיים שלו - שהוא מיהר להגיע למסקנות", שחזרה אורלי, "שהוא עשה טעות, פרסם תמונה של אלון מהר מדי. הוא הציע לי סכום מאוד גדול של כסף, אמר שהוא מוכן לעשות העברה בנקאית".

מה היו התנאים?
"לא היו תנאים בהתחלה, רק שאני אסלח לו".

חלאטניק, פרסם התנצלות בחשבון הטוויטר של "אמת". "רס"מ אלון ברד זכרונו לברכה הקריב את חייו כדי להציל אלפי אזרחים חפים מפשע כשהתחילה תקיפת המחבלים שחדרו לגזרת העוטף. לא רק שלא היה לרס"מ אלון ברד קשר לליווי קבוצות החמאס שחדרו לעוטף, ההפך הוא הנכון. הוא פעל להגן על חיי האזרחים ונלחם במחבלים מהרגע הראשון שהגיעו לטווח ראייתו", כתב בפוסט.

קיבלת את זה?
"לא, אין איך לתקן את מה שהוא עשה, אי אפשר להעלים את זה. היו לזה מעל 100 אלף צפיות בטוויטר, לא יודעת כמה בפייסבוק, לקח המון זמן לסגור את הפרופיל שלו ולהוריד את זה, אין איך למחוק מהאינטרנט את התמונה של אלון ליד התמונה של המחבל. אני לא חושבת שמגיע לו שאני אסלח לו. הוא רצה שאנחנו נסגור את זה בינינו, לעשות איתי שיחת וידאו, לא רציתי לראות ולשמוע אותו, הוא המשיך לשלוח לי סרטונים שלו שהוא מצלם את עצמו".

פוסט ההבהרה של אריה חלאטניק (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
פוסט ההתנצלות של חלאטניק | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

הוא הציע לך שוב פיצוי כספי?
"כן, הוא גם הבהיר שאם אני לא אסגור את זה מולו, הוא יצטרך לשלם לעורך דין כסף, אז יהיה לו פחות כסף לתת לי".

הגשת תלונה?
"כן, הגשנו תלונה במשטרה, לקח להם הרבה זמן לזמן אותו לחקירה - התיק נסגר - כנראה שהם לא מצאו בזה כזה עניין גדול, או סיבה מספקת למה הוא צריך להיענש על מה שהוא עשה".

איך ממשיכים מכאן?
"אני מנסה להעביר כל יום, אין לי מחשבה רחוקה יותר, זה עדיין לא נתפס; המוות של אלון, כל הדברים שקרו אחרי זה, עדיין קצת קשה לי להכיל ולקבל את זה. הכל קורה כל כך מהר שאת לוקחת קצת זמן".

הגעת לכאן היום, זה לא קל, אני רואה שזה קשה לך. למה?
"בשביל אלון, לא מגיע לו לתת את החיים שלו ובסוף שיקראו לו על זה בוגד. אני כאן כדי לספר מי הוא היה, כמה הוא הפסיד וכמה הוא השאיר מאחוריו. גם בשביל אחרים, אם הבן אדם הזה ימשיך עכשיו בחיים שלו כאילו לא קרה שום דבר, יחזור לעבודה ולחיים שלו, הוא יעשה את זה שוב, רק למישהו אחר".

אלון ברד ז"ל (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
המעט שניתן הוא לזכור אותו כפי שהיה, גיבור ישראל. אלון ברד ז"ל | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

חלאטניק מחק את הפרופיל של "אמת" וירד למחתרת. הדבר קרה לאחר שהעיתונאי בר שם-אור פרסם את ממצאי "פייק רפורטר", אבל הקונספירציה לא נעלמה, תיאוריית הבוגדים ממשיכה להתפשט ברחבי הרשת. "ברגע שהקונספירציה יצאה מהקופסה כבר אי אפשר להשתלט על הכאוס והנזק שהיא גורמת בעולם", אמר שץ, "זה האופי האכזרי של האינטרנט, קשה מאוד להחזיר אחורה קונספירציה שלחצו עליה פליי, אפשר לבוא בדרישה לטוויטר, פייסבוק וגוגל שיסירו את כל הדברים האלה, הם יכולים לעשות את זה".

אורלי לא מוותרת, היא אף התייצבה יחד עם חיים אתגר בכנסת לדיון חירום אודות הפצת חדשות כזב ותכנים מסיתים ברשתות החברתיות. "הגיבור הזה בוזה אחרי מותו, אין דרך אחרת להגיד את זה", אמר אתגר במהלך הדיון, "המלחמה בפייק ניוז היא קריאה כללית לכל עם ישראל וגם לכנסת". "אני עוברת מהבית שלי עכשיו, זה חלק מהסיבות, הם פרסמו את הפרטים שלי ושל הילדים, איפה אני ואיפה אלון עבד. כמובן שהגשתי תלונה במשטרה, הוא נעצר ושוחרר. הדבר היחידי שעולה לי לראש, זה איך החוק מאפשר לשמור עליו ולא עליי, אני צריכה לדאוג לי ולילדים שלי עכשיו, אף אחד לא דואג לי, אף אחד לא מגן", הוסיפה אורלי.

לאחר הדיון, החליטה המשטרה לפתוח מחדש את התיק נגד חלאטניק, הוא זומן לחקירה ונשלח למעצר בית. אורלי, עדיין חוששת שינסו לפגעו בה ובילדיה בעקבות הפרסומים השקריים ומחליטה לעבור דירה. את הקונספירציה כבר אי אפשר למחוק מהרשת, הזיכרון הוכתם, המעט שניתן לעשות בשביל אורלי ומשפחתה - הוא לזכור אותו בדיוק כפי שהיה, רס"מ אלון ברד גיבור ישראל.

 

את תגובתו של אריה חלאטניק לא ניתן היה להשיג, כמו גם את תגובת X (לשעבר טוויטר)

תגובת טיקטוק: "מרבית התכנים שהועברו אלינו על ידי מערכת 'חשיפה' נבדקו והוסרו או סווגו כתוכן מוגבל לצפייה לאחר שנמצאו כתכנים מפרים. אנו לוקחים ברצינות רבה את אחריותנו לשמור על הקהילה שלנו בטוחה, ופועלים ללא לאות להיאבק בתכנים המקדמים פייק ניוז ותיאוריות קונספירציה. צוות מומחים מורחב מנטר את התכנים וארגוני בדיקת עובדות מוסמכים מאמתים אותם. מה-7 באוקטובר הסרנו מיליוני תכנים הנוגעים למלחמה לאחר שהפרו את כללי המשתמשים שלנו. יותר מ-24 מיליון חשבונות מזויפים ויותר מחצי מיליון תגובות בוטים הוסרו מהפלטפורמה. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם רשויות אכיפת החוק והממשל ומקדמים בברכה דיאלוג ציבורי כדי לייעל עד יותר את ההגנה על המשתמשים שלנו".

תגובת מטא: "מאז החלה מתקפת הטרור של חמאס, הקמנו חדר מצב על מנת שנוכל לעקוב מקרוב ולהגיב לסיטואציות המתפתחות במהירות. הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון כדי לשמור על בטיחות הפלטפורמות, להסיר תוכן שמפר את המדיניות או את החוק המקומי, ולתאם מאמצים עם בודקי עובדות חיצוניים באזור כדי להגביל את ההפצה של מידע מטעה. כדי לאפשר לאנשים להחליט מה לקרוא, במה לבטוח ומה לשתף, הוספנו תוויות אזהרה על תוכן שדורג כשקרי. כמו כן, אנו מטילים גם מגבלות על העברת הודעות, ומסמנים הודעות שלא הגיעו במקור מהשולח, על מנת שאנשים יהיו מודעים לכך שהתוכן הוא מידע שהועבר מצד שלישי".

תגובת גוגל: "בעקבות התקפות הטרור של חמאס בישראל וההסלמה שמתחוללת כעת בישראל ובעזה, הסרנו עשרות אלפי סרטונים מזיקים וסגרנו מאות ערוצים. במקביל, המערכות שלנו ממשיכות לחבר אנשים לחדשות ומידע איכותי. הצוותים שלנו מנטרים תוכן מזיק מסביב לשעון ונוקטים בפעולות מהירות במידת הצורך בנוגע לכל סוגי התוכן".

תגובת ח"כ ניסים ואטורי: "בשימוע שנערך לדורון אטיאס הוא טען כי שיתף פוסט של מישהו אחר. נתתי לו חודש הודעה מוקדמת כחוק לפני סיום עבודתו בפועל. אני חושב שזו טעות לעסוק בקונספירציות. בוודאי בשעה הזו שחיילי צה"ל נמצאים בלחימה בלתי מתפשרת במחבלים הארורים".

תגובת מאור בוזגלו: "כמו כל עם ישראל הייתי מזועזע מהטבח הנורא, היה כאוס ואף אחד לא ידע מי נגד מי. אסון בסדר גודל כזה שלא ידענו מאז קום המדינה. באותם רגעים בסערת הרגשות שכולנו היינו, פורסמו ברשתות המון ראיונות וכתבות שערערו אותי מאוד. פרסמתי הבהרה לדברים שפורסמו. הכוונה שלי ל'בגידה מבפנים' בשום צורה, במכוון או ברמיזה לא מכוונת לחיילים, לכוחות הביטחון או לממשלה. אין שום צורך להוציא את דבריי מהקשרם. מאז ומתמיד ובעיקר בתקופה הזאת אני תורם מכספי ומזמני לעזרה לחיילים הגיבורים שלנו שעושים עבודת קודש. אני עושה ככל שביכולתי על מנת לעזור בשטח, וגם ברשתות ההסברה. קטונתי מלדעת מה באמת קרה וכמו כולם נחכה ליום של אחרי המלחמה כדי לקבל תשובות. עם ישראל חי".

תגובת לינור סביניק: "הנאמר בסרטון נאמר מדם ליבי ועל סמך היכרותי בזמן השירות הצבאי את הגזרה ואת היכולות המדהימות והעצומות של צה"ל. לאור הידע והניסיון ברור לי שהסיכוי שיקרה אסון בסדר גודל שכזה אינו בגדרה הסבירות המתקבלת על הדעת. אני בטוחה שרבים מבני עמנו תוהים כיצד עלה בידם של המרצחים לטבוח בנו כך. כיצד האסון הזה קרה".