אמש נחשף בתכנית התחקירים "חשיפה" סיפורה של ג'סיקה, בתו של גואל רצון שגדלה בין כותלי הכת עד שחולצה על ידי המשטרה בגיל 9. ג'סיקה יצרה קשר עם גואל בכלא, ובהקלטות נדירות שנחשפו לראשונה בתכנית, ניתן לשמוע כיצד הוא ניסה להשפיע עליה ולשכנע אותה לחדש עמו את הקשר. בין היתר, אמר לה רצון: "אני זוכר אותך טוב מאוד. אני שמח לשמוע אותך... כשהיית ילדה קטנה... כל מה שעשית אני זוכר. אני התגעגעתי אליך, כל הזמן היית בראש שלי. הייתי מרוצה מהחוכמה שלך, את היית ילדה מאוד חכמה ומסתכלת במבט מאוד פיקח. הערצתי אותך".

לרצון יש לא פחות מ-49 ילדים וילדות, כך שג'סיקה היא בהחלט לא היחידה שמתמודדת עם קשיים מאז השחרור מהכת. שי פפר, בנה של יעל פפר, אחת מנשותיו של גואל רצון שנחשפה ואף הוציאה ספר בנושא, הגיע אמש (רביעי) לאולפן "חי בלילה" כדי לספר לראשונה על החוויות שלו מאותם ימים.

"היו הרבה מאוד אנשים שכיוונו אותי בדרך. כן היו קשיים, זה לא קל שאין לך דמות אבהית או עוד מישהו שילווה אותך בדרך. זה גם לא קל להיות הבן של גואל רצון, ילדים הם עולם אכזר", סיפר פפר על השנים שאחרי התפוצצות הפרשה. "היום אני כבר מתמודד עם זה, אוהבים ומכבדים אותי, אבל סבלתי, אנשים ירדו עלי, צחקו עלי, סיפרו בדיחות על אבא שלי. ילדים אוהבים לפגוע. התקשורת צריכה להבין שבכל פעם שעולה משהו על גואל רצון, יש 50 ילדים קטנים בני 7-8 שצריכים להתמודד עם המצב הזה, וזאת פגיעה מאוד קשה בנפש שלהם".

איך היה לשמוע את הקול של גואל בהקלטות? 

"לא היה כל כך קשר של אבא ובן שאני ארגיש מוזר. אין פה קשר רצוף כמו זוג הורים, אז זה כמו לשמוע כל אדם". 

אבא שלי, גואל רצון  (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
ג'סיקה, בתו של גואל רצון עמו בילדותה | צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12

בשוטף אתה לא מדבר איתו. הוא עבריין מין, הוא ניהל כת, והוא בכל זאת אבא שלך. מה היחס שלך אליו? 

"אין אליו יחס. לא היה בינינו קשר, אז להגיד יחס... יש לי זכרונות ילדות, לא אשקר, לא סבלתי בילדות, לא היה לי רע כי אני סוג של נולדתי לזה. אם תיקח חרדי ותשאל אותו אם הוא סובל להיות חרדי, מה הוא יגיד? שזה מה שהוא מכיר, הוא לא הכיר משהו אחר. ספציפית לי, גואל אף פעם לא הרים יד או הרביץ. הייתי קטן ולא כל כך הבנתי, זה מה שהכרתי". 

מה אתה זוכר מהיום שבו עצרו את גואל? 

"ביום הזה ספציפית אני לא הייתי. אמא שלי עזבה את הבית של גואל 4 חודשים לפני. ניסו להסתיר ממני ולא עדכנו אותי כל כך במצב, ואני הייתי ילד מאוד מבולבל בלי כתובת. לא ידעתי באמת מה קורה". 

_OBJ

ומאז אותו יום, כל עשרות הילדים, אתם בקשר?

"כן יש קשר. חשוב לי לציין שלפני פחות משבוע ביקרו אותנו אחיות שלנו. בעזרת השם, היום אני לומד, בתקווה אני אסיים 12 שנות לימוד ובגרויות ואני משחק כדורגל".