אייל אור, בעל חברת הובלות ישראלי בפלורידה, מצא את עצמו בקשר עם המאפיה שאיימו על חייו ועל חיי ביתו. לאחר שהאיומים גברו, הוא החליט להתעמת עם אחד הגורמים הבכירים ברשת המאפיה ויצא למשימת התאבדות אשר הסתבכה. הערב ב"חשיפה" (רביעי, אחרי החדשות, קשת 12), הוא מתייצב לראשונה מול המצלמות ומשחזר את המקרה המטורף.

"התקשרתי ל-911 ואמרתי: 'המאפיה הישראלית נמצאת בחוץ. האף-בי-איי אמרו לי להתקשר למוקד החירום. הם רוצים להרוג אותי, שרפתי את הרכב שלי כדי שלא יתקרבו לבניין'", מספר אור על רגעי הדרמה הגדולים בזמן מימוש התוכנית שלו, ומשחזר את השניות בהן פתח בירי: "ראיתי את החבר'ה עומדים עם הרובים, לקחתי את האקדח שלי וכיוונתי לחלון של המשאית, איך שהוא ראה שיריתי לחלון הוא ברח. אחד נוסף עמד מאחורי העץ, יריתי וגם הוא ברח. דפקתי שלושה ארבעה כדורים". 

אור מצא את עצמו בקרב יריות שנמשך מעל לעשר שעות והועבר בשידור חי בטלוויזיה. בזמן שהתחיל את הקרב מול המאפיה, הוא ניסה להזהיר את הסביבה לגבי המתרחש, ומספר מה אמר באותם רגעים: "צעקתי: 'תברחו מפה, המאפיה הישראלית רוצה להרוג אתכם'".

השידורים שהועברו בטלוויזיה, לכדו גם עדי ראייה שסיפרו על המתרחש, אחד מהם שיתף את הכתבים: "בהתחלה חשבנו שמדובר במכונית שמתפוצצת, אבל זה היה בחור שירה", עד נוסף סיפר על מה שראה: "פתאום שמענו אנשים אומרים: 'להתרחק, להתרחק'. מישהו יצא אוחז באקדח והלך אל עבר הבניין".

היום (רביעי), חיים אתגר הגיע ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, וסיפר על התחקיר המטורף והמסע של אייל אור.  "אור גר בארצות הברית והקים עסק משגשג. יום אחד, בסיפור מפותל וחריג שתראו את המהלך שלו בתחקיר הערב, הוא מצא את עצמו במצב שחיי הבת שלו תחת איומים חמורים מאוד: 'אנחנו נחסל את הבת שלך אם לא תשתף איתנו פעולה'".

איך הם הגיעו דווקא אליו?
"הם ראו שיש אפשרות לנצל את העסקים שלו לטובת הצרכים שלהם. הם הלכו הרבה יותר רחוק ואיימו על החיים של הבת שלו, וברגע הזה הוא יצא למסע מטורף להציל אותה". 

אותו מסע שמסביר עליו אתגר, מסתבך לחלוטין, והוא ממשיך לתאר: "זה כלל בסופו של דבר התכתשות עם הרשויות במצור יוצא דופן שתועד בכל הרשתות האמריקאיות והפך להיות אירוע לאומי בארצות הברית. הוא התמודד נגד הרשויות, נגד מה שהוא תפס כאיום של המאפיה והסיפור התגלגל למחזות שקשה להאמין". מערכת "חשיפה" יצאה בעצמה למסע בניסיון לאשש את הסיפור הזה, וניסתה למצוא סימוכין למקרה, שם התגלה פרט מפתיע, כך חושף אתגר: "חפרנו ומצאנו מסמכים של האף-בי-איי שנוגעים בסיפור הזה עם טיוח בארצות הברית".