"אנחנו חייבות לזעוק את זעקתן": כשמלכת היופי ומיס עולם לשעבר, לינור אברג'יל, הייתה בת שמונה עשרה היא נאנסה באכזריות במילאנו. מספר ימים לפני התחרות, נחשף כי נאנסה חודשיים קודם לכן באיטליה על ידי סוכן הנסיעות שלמה נור שהתגורר במדינה. השניים סיכמו כי נור יסיע את אברג'יל לשדה התעופה, ובדרך היא עברה למושב האחורי ונרדמה. כשהתעוררה, מצאה אותו רוכן מעליה כשסכין מוצמדת לצווארה. "זה היה אונס של כמעט שעתיים", סיפרה בעבר בסרטה "מלכה - סיפורה של לינור אברג'יל". בקור רוח יוצא דופן אברג'יל החליטה לגייס כוחות נפשיים רבים והרגיעה את נור. אברג'יל יצאה למסע חייה במטרה להרשיע נור, והצליחה כשהורשע ונידון ל-16 שנות מאסר.

25 שנה חלפו מאז, וכשצפתה בעדויות ובסרטונים הקשים מהטבח בעוטף, התחושות הקשות צפו. "בשבעה באוקטובר חזרתי ל-1998. העדויות והסרטונים הקשים של ההתעללות בנשים החזירו אותי לזיכרון האישי שלי, והעירו בי את השדים שאני תמודדת איתם יום יום", אמרה בעצרת בכיכר החטופים במהלך חודש נובמבר. "קיוותי לעולם טוב ובטוח לנשים, אך התבדיתי כשנחשפתי למראות הקשים ולמעשים הבלתי אנושים של הטרוריסטים". אברג'יל החליטה כי תיאבק לצדק בעבור אלו שכבר לא מסוגלות לעשות זאת בשביל עצמן. הערב (שני), היא יוצאת יחד עם מערכת "חשיפה" לקרב בארגוני הנשים הבינלאומיים שחיבקו אותה כשחשפה באומץ את שעברה, וכעת בחרו לשתוק במשך שבועות רבים (מיד אחרי החדשות, קשת 12).

לינור אברג'יל מיס עולם לשעבר נואמת באו"ם (צילום: מהדורה מוקדמת, חברת החדשות)
לינור אברג'יל בנאומה באו"ם לפני כחודש | צילום: מהדורה מוקדמת, חברת החדשות

כחלק ממסעה, שוחחה עם דמויות בולטות בתקשורת האמריקאית שמשתפות בקרב על התודעה באמריקה. "העניין הכי גדול כרגע הוא שאנחנו צריכות לשנות את הנרטיב כי ישראל מוצגת ככובשת, וחמאס כתנועת שחרור, אז התקשורת באמריקה מסקרת את זה כשני צדדים", אומרת לאברג'יל מגישת הטלוויזיה סטלה אסקובדו בשיחה שקיימו.

"כשרואים את הפרוגרסיביים באמריקה תומכים בחמאס, זה תמיד 'כן, אבל..'. אין אבל. חמאס ביצע פשעים מזעזעים, אין צורך בחקירות, יש אלפי עדויות, יש סרטונים. זה לא מספיק? מה קורה לעולם הזה? אנחנו מדברים על זה ועדיין יש לנו חטופים שמחוזקים בידי חמאס". מיס עולם לשעבר מתייחסת גם היא למציאות הנוראה: "אני לא יכולה לדמיין מה שקורה עכשיו לבנות בעזה, הסיוטים הגרועים ביותר עוברים לי בראש. אנחנו יודעות מה הנשים שלנו עברו ואנחנו חייבות לזעוק את זעקתן כי הן לא מוסגלות", אומרת.