סיון רהב מאיר היא אחת מהעיתונאיות המוכרות ביותר בישראל. כעיתונאית ומגישה בחדשות 12, כמגישת תוכניות רדיו או ככותבת טורים בעיתון, רהב מאיר הצליחה להיכנס ללב התודעה הציבורית עם רצון לקרב בין חלקיה השונים של החברה הישראלית. את החודשים האחרונים העבירה רהב מאיר בארצות הברית, שם שהתה בשליחות יחד עם בעלה איש התקשורת ידידיה מאיר וחמשת ילדיה, עד שחזרה לאחרונה לארץ בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

בסרטו של חיים אתגר כחלק מהתכנית "חשיפה", סיפרה רהב מאיר על ילדותה בהרצליה, אז קיימה אורח חיים חילוני לחלוטין. דבר אחד מלווה אותה מאז ועד היום: החיבור העמוק לתחום התקשורת והרצון להשפיע דרכה. כבר בגיל 15 היא שימשה ככתבת בטלוויזיה החינוכית וראיינה פוליטיקאים בכירים. לדבריה, רצח ראש הממשלה יצחק רבין טלטל את עולמה. בגיל 15, כחלק מראיון שערכה עם נערות דתיות, היא שמרה שבת לראשונה. "זו הייתה הפתעה עצומה. חשבתי שאני מכירה את החברה הישראלית, ובעצם לא הכרתי דתיים בכלל", סיפרה לחיים אתגר.

המסע של סיון רהב מאיר לאמריקה 1 (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
סיון רהב מאיר באולפן הביתי בארצות הברית | צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12

לאורך השנים, ספגה רהב מאיר לא מעט ביקורת על כך שהיא מנסה לשמור על מקומה בקונצנזוס התקשורתי. לאחר ששימשה ככתבת בכנסת, היא עברה לכיסא המגישה והתמקדה בגישה חיובית יותר לטענתה בהעברת הדיווחים החדשותיים. "הלכנו לקצה בצד של ההשחרה, יש משפט שאומר שאנחנו אומרים בחדשות 'ערב טוב', ואז שעה שלמה מוכיחים למה זה לא נכון. הבעיה הכי גדולה היא להיות כאלה שרק מחפשים בעיות", טענה.

היא לא חוסכת בביקורת על התנהלות התקשורת הישראלית, ולדבריה, לא תמיד מצאה בה את מקומה לאור דעותיה. "חצי מהתוכניות עזבתי, אני לא מגישה. אני לא רוצה לעדכן מה קורה בריאליטי ומי ניצחה בתחרות, אני לא מוצאת את מקומי בתקשורת בגלל המקומות שהיא הולכת אליהן", סיפרה. ברשתות החברתיות לעומת זאת, היא מקפידה על פעילות שוטפת שעיקרן בעמוד פייסבוק אהוב ומצליח עם 182 אלף לייקים נכון לרגע זה.

המסע של סיון רהב מאיר לאמריקה 4 (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
העיתונאית סיון רהב מאיר ובעלה איש התקשורת ידידה מאיר במהלך השליחות בארה"ב | צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12

המסע של סיון רהב מאיר לאמריקה 3 (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
"אנשים יקרים מהקהילות היהודיות כאן מסביב הולכים לעולמם". סיון רהב מאיר ומשפחתה חזרו ארצה | צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12

במהלך שהותם בארצות הברית, הקימו בני הזוג מאיר אולפן מאולתר מביתם, שאמנם שכן פיזית בארצות הברית, אבל המשיך להעביר דיווחים מסביב לשעון לכלי התקשורת בישראל. במהלך התקופה הזו רהב מאיר המשיכה להרצות ברחבי המדינה, אך מסעה נקטע כאמור כאשר נגיף הקורונה החל להתפשט באגרסיביות בארצות הברית.

שבוע וחצי לפני חג הפסח, החליטו סיון וידידיה החלטה גורלית. הם חשו שהמצב בארצות הברית פחות בטוח מאשר בישראל וחששו מקריסתה של מערכת הבריאות במדינה. "אלה שעות מטלטלות, של דאגות ותכנונים. זה לא מה שתכננו", סיפרה רהב מאיר לחיים אתגר. "אנחנו חיים בתוך טרגדיה. אנחנו לא מכירים את האנשים שנפטרים, אבל כל יום שניים-שלושה אנשים יקרים מהקהילות היהודיות כאן מסביב הולכים לעולמם. עצוב לנו עם השכנים האמריקאים, שבעצם אנחנו בעצם אומרים להם: 'חבר'ה, מפחיד פה. אנחנו בורחים'".