במרץ 2022 אבישג פחימה מצאה את מותה בדירתו של ארוסה, דוד נתנזי. תחילה פורסם כי ייתכן ומתה ממנת יתר של כדורים, אך לא ניתן היה לקבוע באפן חד משמעי אם התאבדה, מה נסיבות המוות, ומה, אם בכלל, חלקו של נתנזי במותה. בתחקיר "חשיפה" ששודר הערב (ראשון), הוצגו עדויות מטרידות על האירועים שהובילו למותה של אבישג ז"ל.

אבישג גדלה בבית דתי בשכונת פסגת זאב בירושלים, בת שלישית מתוך עשרה ילדים. "היו לה שאיפות גדולות מאוד להצליח", סיפר אביה דוד פחימה, ואימה ענת הוסיפה: "היא הייתה האור של הבית". דודתה אמרה עליה: "היא הייתה ילדה דעתנית, שעומדת על שלה. המטרה שלה הייתה לסיים את הלימודים ורק אחר כך חתונה וילדים. היא סיפרה לי שהיא הכירה מישהו ליד העבודה שלה ושההורים לא יודעים". גם אביה של אבישג נזכר בתחילת הקשר בין ביתו לנתנזי: "היא אמרה לי: 'מצאתי מישהו כמוך, אתה תאהב אותו'".

נתנזי היה אז בן 31, גדול ממנה בעשור, וגר עם אביו בדירת חדר בשכונת הקטמונים בירושלים. מרגע שהשניים הכירו, אי אפשר היה להפריד ביניהם. "היא התאהבה, זה היה חזק מאוד", סיפר אביה, "קבענו להיפגש אצלנו בבית. נכנס בן אדם מרשים, שיש לו נוכחות, עם אינטליגנציה גבוהה, כריזמטי, ישר הבנתי שזה מה שהבת שלי אהבה".

הוריה של אבישג (צילום: חשיפה, קשת 12)
"היא התאהבה, זה היה חזק מאוד" | צילום: חשיפה, קשת 12

לא עבר שבוע מהמפגש, ואבישג שלחה תמונה למשפחה עם טבעת אירוסין. זמן קצר אחר כך נערכה מסיבת האירוסין. אלו היו הרגעים האחרונים של משפחת פחימה ביחד, לפני שאיבדו אותה ולפני שנשאבה עמוק לתוך עולמו של נתנזי. "בבת אחת הכל התפרק, פתאום היא השתנתה והפכה להיות משהו אחר", שיתפה הדודה, "היא לא הגיעה לעבודה, לא הייתה מתקשרת עם הסביבה, הייתה מתחמקת מאירועים, לא ענתה לטלפונים. פשוט נעלמה". גם הוריה של אבישג התחילו לזהות את אותו הדבר, אימה אמרה: "היא הייתה מתוחה, ישנה הרבה ונמנעה ממפגש איתי", אביה הוסיף: "היא הייתה מצלמת בטלפון שיחת וידיאו ומראה לו איפה היא בכל מקום".

אלו שיחות וידיאו של צעירה שמאוהבת בצעיר?
"לא, בכל רגע נתון היא אמרה לו מה היא עושה ואיפה היא נמצאת. ראיתי אצלה פחד, אמרתי לאישתי שצריך לדבר איתה".

זה מאוד שונה מהצעירה שתיארתם עד עכשיו, עצמאית שעומדת על שלה.
"כן. זאת לא הייתה אבישג. הייתה פה השתלטות חזקה".

ימים בודדים לפני מותה, אבישג הגיעה לבית הוריה לקחת את האוטו. "זאת הפעם האחרונה שראיתי אותה, היא הייתה עצובה", שיתף אביה, "שאלתי אותה מה קרה והיא אמרה: 'הכל בסדר, אני קצת לחוצה', וכדי להסיח את דעתנו היא הראתה לנו את שמלת הכלה, זכיתי לראות אותה בשמלה".

אבישג פחימה (צילום: חשיפה, קשת 12)
"כדי להסיח את דעתנו היא הראתה לנו את שמלת הכלה | צילום: חשיפה, קשת 12

למה שאלת אותה אם הכל בסדר?
"היה נראה שמשהו מוזר, נכנסה כמו רוח ורק רצתה ללכת. היא אמרה שדוד למטה".

ענת, איך היא נראתה?
"לא אבישג שאני מכירה, לא מחייכת, ממש מוזרה".

ביומיים שאחרי אבישג לא יצרה קשר עם הוריה. חברתה הטובה התקשרה לדוד פחימה, ועדכנה אותו שכבר שבוע ביתו לא הגיעה ללימודים, לא התייצבה לעבודה ובקושי עונה לטלפונים. החברה המודאגת החליטה לשתף אותו בסוד שסיפרה לה אבישג, יום קודם לכן: "זו תקופה ארוכה שהרגשתי שהיא לא היא. ביום רביעי בבוקר היא אמרה לי שהיא רוצה להיפרד ממנו, הוא קנאי ואובססיבי. השיחה התנתקה עם הקול שלו".

דוד, כשקיבלת את המידע הזה מה עבר לך בראש?
"חרב עליי עולמי. אבישג התקשרה לחברה בוכה ואמרה לה: 'זהו, סיימתי את זה'. החברה שאלה אם לבוא לקחת אותה, והיא ענתה לה: 'אני אתקשר לאבא שלי שיקח אותי', ואז היא שמעה את נתנזי והתנתקה השיחה. אחרי חצי שעה היא קיבלה הודעה מאבישג: 'אל תדאגי אני עם דוד אצל ההורים שלי'".

והיא לא הייתה אצלכם.
"נכון, אני חושב שהוא כתב את זה. הוואטסאפ שלה היה מחובר למחשב שלו. בשלב הבא התקשרתי והיא לא ענתה לטלפון. אמרנו שנלך לבית שלו לראות מה קורה".

הודעה מאבישג (צילום: חשיפה, קשת 12)
"אחרי חצי שעה היא קיבלה הודעה מאבישג" | צילום: חשיפה, קשת 12

הוריה של אבישג הגיעו לדירתו של נתנזי, שם הוא מתגורר יחד עם אביו. ענת יצאה לבדה, ומעבר לדלת פגשה את משה נתנזי, אביו של דוד. לדבריה, משה סיפק הסברים שונים בנוגע למקום הימצאה של אבישג. ללא תשובות, דוד וענת פחימה עשו את הדרך בחזרה לפסגת זאב, בכל הזמן הזה ניסו ללא הצלחה להתקשר לאבישג. התחושה שמשהו רע עובר עליה לא הרפתה מהם. "התקשרנו שוב לחברה, היא אמרה לי: 'יכול להיות שאלו הרגעים האחרונים שלה והמומנטום חשוב'", נזכר אביה של אבישג.

אחרי השיחה המדאיגה, הוריה של אבישג לא לקחו סיכון. הם התקשרו למשטרה וביקשו להזעיק ניידת לביתו של נתנזי לפני שיהיה מאוחר מידי. המשטרה הגיעה לדירה, ראתה שאבישג בסדר ועזבה את המקום. ימים בודדים לאחר מכן, ביום שבת בחמש אחר הצהריים, משטרה הגיעה לבית הוריה של אבישג עם הבשורה. "הייתי בבית הכנסת. כשניגש אליי הקצין, אמרתי 'ברוך דיין האמת' והתחלתי לבכות. הבנתי ישר שהרגעים האחרונים שהחברה אמרה, קרו. הבנתי שאבישג לא בחיים", שיתף אביה.

סיפרו לכם מה קרה?
"הקצין בישר לי שמצאו אותה ב-12:30 ושהם ניסו להתאבד. היא מתה והוא מאושפז במצב קשה מאוד, קראתי תהילים לרפואתו".

זמן קצר אחרי מותה של אבישג, הוריה קיבלו טלפון ממכר קרוב של נתנזי שטלטל את עולמם וחשף אותם למידע חדש: "אני מתבייש שיש לי קשר עם הנרקומן הזה, כל מה שאתה יודע - הכל בדיה. ידענו שיש איתו בעיה והתרעתי שחייבים להציל את הילדה שלך. ברגע שהוא הבין שהיא לא בחיים הוא עשה הכל כדי להוציא את עצמו בסדר. הוא פסיכופת, הוא תכנן הכל".

את הדברים האלה שמעתם זמן קצר לפני הקבורה של אבישג.
"קבלתי בשורה כזאת וכל העולם חרב כאילו שמטו לי את הקרקע מהרגליים".

במשטרה ובפרקליטות הבהירו למשפחת פחימה כי לדעתם ארעה בזירת המוות עבירה קשה. נתנזי נעצר בחשד להמתה בקלות דעת, שעונש המאסר עליה מגיע ל-12 שנים. אך אחרי שלושים ימים ושבע הארכות מעצר, משפחת פחימה נדהמה לראות את נתנזי חוזר הביתה.

דוד נתנזי (צילום: חשיפה, קשת 12)
משפחת פחימה נדהמה לראות את נתנזי חוזר הביתה | צילום: חשיפה, קשת 12

דוד, הוא חופשי עכשיו לעשות מה שבא לו?
"חוקית הוא השתחרר לגמרי ומסתובב חופשי. ביום שהוא השתחרר החוקר כתב לי: 'מצטער לא הצלחתי להוציא את הצדק לאור'".

לאחר שדוד פחימה וביתו לאה אזרו את האומץ להגיע למקום בו חיה אבישג, דירתה במדרשה, גילו שם מחדל נוסף לטענתם. בביקור גילו כי המשטרה כלל לא הייתה בדירתה של אבישג על מנת לאסוף ראיות. "אולי אני אמצא כאן משהו. אם המשטרה לא עשתה את העבודה אולי אנחנו נעשה", אמר אביה לאחר שגילה על כך. בני המשפחה גילו במקום מכשיר טלפון בו השתמשה לאחרונה אבישג ויומן אישי שלא אותרו על-ידי המשטרה שנמנעה מלערוך במקום חיפוש.

דוד פחימה (צילום: חשיפה, קשת 12)
"אולי אני אמצא כאן משהו. אם המשטרה לא עשתה את העבודה אולי אנחנו נעשה" | צילום: חשיפה, קשת 12

במקביל, המשפחה התראיינה בתקשורת וכעבור זמן קצר המאבק התקשורתי הניב תוצאות. אחותה של אבישג קיבלה פנייה משתי נשים צעירות אשר היו בנות זוג של נתנזי, ומטרתן לשפוך אור על דמותו. אחת מהן סיפרה לאחותה של אבישג: "הוא היה אובססיבי אליי, הוא היה מבקש ממני לשים שיחות על רמקול, היה לו חשוב לראות את כל ההודעות. הוא היה בשליטה על כל דבר שקשור אליי". גם בת הזוג השנייה מעידה על אובססיה מצידו: "הוא היה שם לי מעקבים על הטלפון כדי לראות כל הזמן איפה אני נמצאת, הוא היה מחובר לכל החשבונות של הרשתות החברתיות שלי, אפילו לחשבונות של הבנק. בכל מקום הייתי צריכה להוכיח לו שאני לא נמצאת עם אף גבר אחר".

"הוא מחדיר פחד, בזמן שהייתי איתו הצלחתי להרוס קשרים עם כל החברים שלי וכל האנשים שאני באמת אוהבת. הייתי מאוד מבודדת, נהייתי תלותית בו", מספרת הראשונה ומסבירה מה היה הגורם לסיום מערכת היחסים ביניהם: "הגורם היה אבישג זכרונה לברכה".

בת הזוג הקודמת מעלה טענות קשות כנגד נתנזי. במהלך השנה בה היו בני זוג, החיים שלה השתנו מהקצה לקצה, ומהר מאוד מצאה עצמה נשאבת לעולמו, עולם של התמכרויות לתרופות מרשם. "בפעם הראשונה שהיה לנו ריב הוא הביא אותי לנקודת קיצון, נכנסתי להתקף חרדה מאוד קשה, ואז הוא הביא לי את הכדור הראשון", נזכרת, "כל היום הוא מטייל בין בתי מרחקת, אלו מקומות הבילוי שלנו בעצם. מצאתי את עצמי כל היום ישנה מרוב הכדורים או בבית מרקחת. בקושי הייתי עובדת וכשהייתי מגיעה לעבודה הייתי מתעלפת הרבה".

אחותה של אבישג (צילום: חשיפה, קשת 12)
"בפעם הראשונה שהיה לנו ריב הוא הביא אותי לנקודת קיצון". חברתו לשעבר של דוד בעדות לאחותה | צילום: חשיפה, קשת 12

עדות נוספת של אדם הקרוב לנתנזי הגיעה לאביה של אבישג, וזה מה שנאמר: "הוא הרג אותה, אני בטוח שהבת שלך מלאך. הוא בן אדם משובש וזה מה שהכדורים עושים לאנשים". הוא לא חשש לספר לאביה את כל מה שהוא ראה בתוך הדירה בה אבישג מצאה את מותה. החשד שהעלה בפני האב היה כי נתנזי תרם להידרדרותה של בתו שהביאה למותה. "כל החדר שלהם היה בית מרקחת. אין כדורים כמו שהיו לו בבית. אתה יודע כמה כדורים הוא הוציא עליה? היו לו דפים וחותמות". נתנזי השיג מרשמים מזויפים ששימשו אותו, בשיחה עם הרופאה שחתימתה לכאורה מופיעה על המרשמים, היא מתנערת: "לא מטופל שמוכר לי וזה לא הכתב שלי או החתימה שלי".

שמונה חודשים לאחר שיחררו של נתנזי, המשפחה גילתה מידע מטריד אודות חקירת המשטרה, שיתף האב: "קבלתי התכתבויות בין החוקר הראשי של התיק לקרובת משפחה של דוד נתנזי, הוא שיתף אותה בפרטים מוכמנים שרק המשטרה צריכה לדעת עליהם, כל מיני דברים שהיו באותו מקרה, עדויות שהוא אמר". במשך שבועות ארוכים החוקר הראשי בתיק התכתב עם קרובת משפחה של נתנזי, הדליף פרטים מתוך החקירה, דיווח על בדיקה שנערכה במחשבים שנמצאו בזירה, על תוצאות דנ"א שהתקבלו ועל סתירה בגרסאות החשוד. החוקר שיתף אותה גם במחדל משטרתי שהוא ביקש להסתיר, וכך כתב החוקר לבת המשפחה של נתנזי: "הוא לקח את האייפד של אבישג מהרישום, המחסנאי חשב שזה שלו, אני רותח מעצבים. אל תגידי לאבא שלה". בהתכתבות נוספת של החוקר לבת המשפחה נכתב: "הכל הולך לי עקום בתיק הזה".

הודעה מהחוקר (צילום: חשיפה, קשת 12)
התכתבות החוקר עם קרובת משפחה של דוד נתנזי | צילום: חשיפה, קשת 12

אביה של אבישג שיתף בכאב על מחדלי המשטרה שקרו לטענתו: "לא אומרים לי את האמת, זה לא מניח את הדעת. כל פעם אני מגלה עוד משהו", ואימה הוסיפה: "היא לקחה איתה את האמת, אנחנו חסרי אונים. איבדתי ילדה ואין לי תשובה. נכשלנו עם כל החקירה".

מערכת התכנית החליטה לעמת את דוד נתנזי עם ממצאי התחקיר. הם הגיעו לאילת, שם נתנזי נופש מזה שבועיים עם משפחתו. אתגר ביקש תשובות מנתנזי, והוא השיב לו: "בוא נעשה סדר בתמונה. תחשוב שכל מה שסיפרו לך זה שקר. אבישג לא הייתה על כדורים ולא על שום דבר. התעוררתי בבוקר והיא הייתה בחיים. הזמנתי מד"א, היא הייתה כחולה-לבנה ומשם אני לא יודע".

ממה היא נפטרה?
"אין לי מושג, אני יכול להתחייב שהיא לא לקחה כדורים ולא שום דבר".

הגענו אליך אחרי שבדקנו, אנחנו יודעים על מרשמים מזויפים.
"מה זה קשור לאבישג?"

הנסיבות נורא פשוטות, מגיעה בחורה ביום רביעי ואומרת שהיא רוצה להיפרד ממך.
"יש פה מצלמות, זה לא מתאים לי. הגעתי לאילת להירגע".

הגעת להירגע ויש פה משפחה שנקרעת. יש מרשמים מזויפים, יש נשים שמספרות שהייתי אובססיבי, יש אלימות. רדפת אחרי אישה עם פטיש.
"זה שקר וכזב".

לא היו כדורים?
"תודה שבאת, שמור על עצמך חיים".

דוד נתזי (צילום: חשיפה, קשת 12)
נתנזי נופש עם משפחתו באילת | צילום: חשיפה, קשת 12

בעוד ימים ספורים תודיע הפרקליטות האם דוד נתנזי יעמוד לדין בגין מעורבותו במותה של אבישג.

תגובת עו"ד ששי גז פרקליטה של משפחת נתנזי: דוד נתנזי דוחה את כל הטענות המיוחסות לו בכתבה.  מדובר במי שנחקר ושוחרר לפני למעלה מחצי שנה לאחר שהכל הבינו כי מדובר בטענות שאין להן כל בסיס, וזאת בלשון המעטה.  נתנזי שיתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה מתוך ידיעה כנה ואמיתית כי לא עשה דבר וחצי דבר מהחשדות המיוחסים לו. הניסיון לצייר אותו בכתבה כמי שגרם, באופן כזה או אחר, למותה של המנוחה הינו ניסיון בזוי ובלתי אנושי בעליל. מדובר באירוע טראגי. דוד נתנזי מתמודד עם תוצאות אובדן חברתו עד היום. טוב תעשו אם תניחו לו לנפשו ותפסיקו לרדוף אותו באופן מטריד ובלתי פוסק.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:" אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנה, אולם הניסיון לטעון כלפי חוקרים שהפכו כל אבן במטרה להגיע לחקר האמת פסול ואינו ראוי. מרבית הטענות בכתבה ביחס לחקירה - מעוותות או הוצאו מהקשרן. בניגוד לנטען, חקירת המקרה בוצעה ביסודיות תוך מגוון פעולות חקירה במטרה לפענח את נסיבות מותה של המנוחה. כל פעולות החקירה או שיח שנוהל עם מי מהמעורבים, בוצעו לצורך קידום החקירה ומיצויה בלבד ולא מאף סיבה אחרת, הכול בהתאם לשיקול דעת מקצועי וענייני. לא נמסרו פרטים מוכמנים או כאלו שיש בהם לפגוע בחקירה ובתוצאותיה, וככל שיתברר כי הייתה חריגה מהאמור היא תטופל בהתאם".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "התיק מצוי בבחינה, וטרם התקבלה החלטה בעניינו".