בתחקיר "חשיפה" ששודר אמש (שלישי), חשף חיים אתגר שורה של עדויות מטרידות של נשים סביב הרב שאול אלקריב שסחף אחריו מאמינים רבים. בעקבות השידור, הגיעו למערכת חשיפה עוד פניות ועדויות של נשים שמספרות שהוטרדו לכאורה על ידי אלקריב. חלק מהעדויות קשות מאוד. אחת הנשים שפנתה למערכת היא נטלי (שם בדוי), והיא חשפה מה שהאחרות לא העזו לחשוף.

"הגעתי לפני שנתיים להתייעץ עם הרב על איזה עניין שלי", סיפרה נטלי. "לאחר כמה שיחות הוא התחיל לגלוש לפן האישי, ואז הוא אמר לי שמהרגע הראשון שהוא ראה אותי הוא התאהב בי, ומרגיש לו שגם אני. הוא אמר שהנשמות שלנו מגלגול קודם חוברות, כאילו מחמיא. וככה הוא מתחיל לשאול שאלות אישיות כמו אם אני במחזור עכשיו".

וכך, סיפרה נטלי, היא נכנסה למעגל שממנו לא הצליחה לצאת. "הוא אמר לי שהוא מרגיש שאני רוצה, שאני אהיה איתו במגע. הוא מתחיל לשלוח לי רגליים וללטף לי את הרגל עם הרגל שלו, ללטף את השיער", סיפרה נטלי. "הוא מנצל את הקטע הרגשי, כשהוא מדבר בשפה שהוא מחמיא. הוא שאל אותי אם החזה שלי זה שתלים ועניתי שכן, מתוך מבוכה מאוד גדולה. אז הוא אמר שיש לו חולשה לחזה גדול". עוד מוסיפה נטלי: "השלב הבא זה שהוא נועל את הדלת במשרד בשקט שלא ישימו לב, מסתכל במצלמות ומושך לי את היד בחוזקה ושם על האיבר שלו. בגלל שהדמות שלו היא כריזמתית ועוצמתית, לרגע זה מרגיש מפרגן, אבל הוא משתמש באלימות ובכוח. הוא ביקש שאני ארים את החולצה, אני התנגדתי. ואז הוא העיף לי סטירה לפנים. חזקה מאוד". 

עדות חדשה נגד שאול אלקריב EXT (צילום: באדיבות ספורט 1)
"הוא הצליח להביס אותי". נטלי (שם בדוי) | צילום: באדיבות ספורט 1

אחרי כמה ימים, כך מעידה נטלי, אירעה לכאורה תקרית נוספת: "הוא מרים את הציצית שלו, פותח את המכנסיים ושולף את האיבר", סיפרה נטלי. "הוא אומר לי 'מהר מהר'. הוא דורש שאני ארד לו. זה לא קורה. הוא לוקח אותי בכוח ואני מנסה להתנגד, מושכת ככה את הפנים. זה לא קרה, הוא הצליח להביס אותי. אחרי שזה נגמר, אני יוצאת ומקיאה את נשמתי".

לאחר מכן, כך טוענת נטלי, הרב הציע לכאורה שייפגשו מחוץ למשרד: "זה קרה באיזושהי חורשה שהוא בחר. יש אקט מיני, יש סיטואציה מינית. באיזשהו מקום חשבתי שזה מפרגן שהוא בחר בי, כי לכאורה הוא דמות ציבורית, שמסוגלת לעורר שינוי, זאת אומר שהוא יכול לעזור לי. הוא אמר שזה יעשה לי טוב, שזה ישחרר אותי, שאני ארגיש עם זה בנוח עם האקט. אבל זה לא הרגיש בנוח אחר כך, זה היה מאוד מגעיל".

כשנטלי רצתה לסיים את הקשר הזה, היא עברה לטענתה, "ביזיונות מאוד קשים": "דיבור בוטה, אלים. האב אמר שאני הזונה שלו, הוא איים שיפיץ את המידע שהוא יודע עליי, למשפחה שלי". הקשר הסתיים, כך היא מספרת, "כשאני אוזרת אומץ והולכת כנגד כל הסיכויים. לא משנה מה הוא יגיד ומה הוא יעשה, אני מצילה את הנשמה שלי וקמה ובורחת. פיזית הפסקתי להגיע לשם, נפשית אני שם עד עצם היום הזה".

ל', אמה של סנדרה שהעידה גם היא בתחקיר ששודר אמש על המעשים הקשים לכאורה של אלקריב, הגיעה לאולפן חשיפה וסיפרה על התחושות בעקבות המפגש של בתה עם הרב: "כאב, זעזוע, מן תחושה שאי אפשר לתאר אותה, במיוחד כשזה קורה לבת שלך. זה דבר שקשה לעבור. כששמעתי פשוט הזדעזעתי, וחיפשתי כל דרך להגיע אליו. מכיוון שהזהירו אותי שלא כדאי כי הוא מעורב עם עבריינים והוא יבוא אליי, אמרתי אני אלך בדרך אחרת. הגענו לאן שהגענו ואני שמחה, כי הצלנו הרבה בנות אחרות". 

העדויות המטרידות על הרב אלקריב (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
"לרגע זה מרגיש מפרגן, אבל הוא משתמש באלימות ובכוח". הרב שאול אלקריב | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

"אני רוצה שאימהות שמחפשות עזרה וישועה, לפני שאתן הולכות למישהו, תבררו", המשיכה ל'. "כששמעתי שסנדרה הלכה אליו, ביררתי עליו בגוגל, ושם קיבלתי את הבומבה שראיתי מי הוא. זה מה שאימהות צריכות לדעת, לפני שאתן שולחות את הילדים שלכן".

עו"ד אייל בסרגליק, שמייצג את הרב שאול אלקריב, התראיין והגיב על הדברים:

האם לא הגיע הזמן שאלקריב ייקח אחריות ויתנצל?
"נתחיל בעובדות. אני חושב שצריך להזכיר את זה שאנחנו ביקשנו את ההקלטות של הטענות שאתם טענתם במשך תקופה מאוד ארוכה וההקלטות האלה לא הגיעו. אתם בסופו של דבר בחרתם להציג תחקיר מגמתי עם חלקי מקטעים של עדויות כאלה ואחרות, והיום אנחנו ביקשנו גם את אותה עדות נוספת וגם אותה קיבלנו בתמצית מאוד קצרה. הרב אלקריב כשהתראיין, אמר שהוא מעולם לא יפגע בשום אדם והוא מצר אם מישהו אי פעם נפגע מהדברים שלו. יחד עם זאת, ואני כמובן לא מקל ראש חלילה בדברי האם ומה שהיא מתארת לגבי בתה, אבל לקרוא לאנשים שלא התלוננו עד כה במשטרה "קורבנות", כבר מראש לקבוע פריורית שהוא קרבן, לקבוע את כל הקביעות העובדתיות שאתם עושים בתחקיר שלכם, דמוניזציה קשה ביותר כלפיו. כלפי אדם שאני יכול להביא, באופן אישי, למעלה מ-3,000 נשים שהוא עזר להן, תמך בהן, סייע להן באינספור מקרים. לגבי התחקיר, אתמול סוף כל סוף חזינו בחלקי ההקלטות, עובדה שעד היום אף אחד לא קרא לרב בהקשר של החשדות. אתם טענתם שהעברתם בתחקיר הזה שנעשה לפני תקופה את החומרים למשטרה, הרב אמר לכם 'ככל שיש מישהי שחשה שהיא נפגעת בצורה כלשהי על ידי, היא מוזמנת להגיש תלונה למשטרה ושהדבר ייחקר וייבדק'". 

עדות חדשה נגד שאול אלקריב EXT2 (צילום: באדיבות ספורט 1)
"תחקיר מגמתי". עו"ד אייל בסרגליק | צילום: באדיבות ספורט 1

יש לך תגובה לאיומים שהוא השמיע כלפיי, כולל "פולסא דנורא"?
"כפי שאני אמרתי, אני לא מפרש את הדברים כאיומים כלפיך, בהחלט כעס, בהחלט דברים אחרים, גם כאשר אתה היית מולו באולפן אתה בעצמך אמרת אני לא חש מאוים, אני לא חש לרגע איזשהו איום ממנו, למרות שהגשת תלונה במשטרה שסותרת קצת את מה שאמרת. כך או כך, הרב הבהיר לך 'אני לא מתכוון לפגוע בך, אני לא מכוון לפגוע בשום אדם'. הוא אמר, ולדעתי זו טעות גדולה שהוא אמר את העניין הזה, 'אני לא מתכוון לתבוע אותך משפטית', כי בהחלט יש לו על מה לתבוע מבחינת לשון הרע. כך או כך, בסופו של דבר ברור לך שהאדם הזה שהוא עושה חסד, גומל חסדים, לא יפגע באף אדם, הוא לא באמת מאיים. הדברים שהובאו לידיעתי בדף הפייסבוק כבר אינם קיימים שם".

תגובת עו"ד אייל בסרגליק המייצג את הרב שאול אלקריב: "מדובר ברעות רוח והוצאת דיבה אודות הרב שעושה ימים כלילות בעזרה לכל אדם. מרשנו רב מקובל, אדם צדיק ששמו הולך לפניו, איש משפחה מסור, אשר מזה עשרים שנה פוקד את משכנו הצנוע על מנת לתת ברכה וייעוץ לכל הפונה אליו.

הרב מכחיש מכל וכל את טענת האישה שסיפרה כי אמר לה שהוא אוהב אותה ונגע בה. אמנם הרב אוהב אדם, אך מעולם לא נגע באופן לא ראוי במבקריו. לו טענתה הייתה אמת, הייתה האישה פונה למשטרה.

לגבי האישה הנוספת שטוענת כי הרב נגע בה – הרב מכחיש מכל וכל טענות אלה. הרב מעולם לא חיבק, נישק או הורה למי ממבקריו לשבת על ברכיו. מדוע חזרה למשרדו של הרב פעמים נוספות ונפגשה איתו לטענתה בחורשה, למרות שהדבר לא קרה מעולם? הרב מקבל את הפונים בחדרו כאשר הדלת פתוחה חלקית ועובדת מטעמו מצויה בפתח.

הרב מכחיש את אמירות האישה שטוענת שחיזר אחריה. לו היה שמץ של אמת בדברים האישה הייתה חשה לא בנוח במחיצת הרב אך בפועל פקדה את משרדו תקופה ארוכה. הרב הינו אדם חם ואומר להרבה אנשים שהוא אוהב אותם. זה סגנונו, כשם שלעתים נדרש הוא לצורך העזרה לומר דברים בוטים. אין ולא הייתה בדבריו כוונה מינית כלשהיא.

לגבי האדם שטוען שראה את הרב אוחז בחזה של אישה שהגיעה לעבור תיקון - הרב מכחיש זאת מכל וכל. הרב אינו אחראי למחשבות המיניות שמתחוללות במוחו של אותו אדם.

הטענה שהרב דרש להגיע לחצרו מידי יום עד כדי "שיעבוד" מופרכת ומנותקת מהמציאות, שכן הרב אינו "בעל שליטה מוחית" על אנשים ואינו מבקש מקהל מאמיניו להגיע בתדירות זו או אחרת לחצרו. הרב לא מבטיח למבקריו ישועות מהירות. הניסיון לטעון כי הרב מנצל מצוקות ויוצר תלות של מבקריו בו, הינה טענה כוזבת ומרושעת.

לא ברורה לנו הטענה לפיה הרב עצמו הודה בקשריו עם גורמים ב"עולם התחתון". הרב עוזר לכל הפונה אליו, מבלי לחקור מאין הגיע ולאיזה מגדר משתייך.

גם אם עלתה חמתו בשיחה כלשהיא, אין להסיק מכך שהרב מדבר על עניינים מיניים לשם הנאה. מבקרים רבים מתייעצים עמו בנושאי צניעות, פריון ויחסים ומטבע הדברים הרב משתמש במילים הנדרשות. לגבי אמירת הרב שמקומו בבית כלא או בבית משוגעים: הדבר מעולם לא נאמר בהקשר הנטען. אנשים המנהלים אורח חיים חרדי מאמינים כי אם לא קיימו את כלל המצוות מגיע להם "עונש" וכך גם הרב. לגבי האמירות "הורדתי לה סטירה" "היא תקבל ממני מכות" וכו': הכוונה לביטויים מטאפוריים במובן שבדבריו בלבד ובפעילותו הרוחנית יגרום הרב לכך שייפסק הנזק כלפי אותו אדם, ואין בכך משום אלימות כלשהיא כלפי נשים".