בקומה ה-63 של מגדל משה אביב ברמת גן ניצב אחד מהפנטהאוזים הכי יוקרתיים בישראל. מי שמתגורר בו כיום הוא אשר בן עוז, אסיר משוחרר שהפך לסנסציית הנדל"ן של ישראל. בן עוז עלה לכותרות בשנה האחרונה מספר פעמים, אבל הערב סיפורו נחשף במלואו בפרק מיוחד של "חשיפה".

בן עוז מתעסק בתחומים מגוונים לדבריו, מהייטק, אסתטיקה ועד מלונאות ונופש. "בכל תחום שנגעתי בו ניצחתי", הוא אמר לחיים אתגר. בן עוז לא מפספס אף הזדמנות לחגוג בפומבי את מעמדו החדש וליהנות מהכסף המהיר שהרוויח, הוא חובב שעוני יוקרה ותכשיטים משובצי יהלומים, ונוהג ללבוש בגדי מעצבים. אולם, איש הנדל"ן העשיר לא תמיד היה כזה. עד לפני שנים ספורות, היה בן עוז במקום אחר לחלוטין בחייו. "היום נציב בתי הסוהר רוצה להתחלף איתי, אבל כשהייתי בפנים הסוהר הכי מעפן לא היה רוצה להתחלף איתי", אמר בן עוז, אסיר לשעבר שריצה עונש מאסר של עשרים חודשים.

בן עוז בן ה-42 נולד בבית שאן בשם אשר עזריאל ומעיד על עצמו שלמד בעיקר מחיי הרחוב ולא בבית הספר. אביו נפטר כשהיה בן 4 בלבד, ולאחר מכן אחיו נרצח. לדבריו, גדל בבית ללא אמצעים. לאחר שאיבד גם את אמו בגיל 18, נכנס לעסקי חיי הלילה והפעיל מספר מועדונים. "מה שהוביל אותי אז זה היכולת שלי לשכנע אנשים", אמר בן עוז. "תמיד הייתי כוכב בעיר, דומיננטי".

ההצלחה העסקית הביאה את אשר לפתוח עסק להדפסת מוצרי פרסום, אלא שהמהלך הזה בסופו של דבר, היה גם זה ששלח אותו אל מאחורי הסורגים. שורה של טעויות והסתבכויות גרמה לו לחצות את הקו האדום ואף לעמוד במרכז תחקיר של התוכנית "כלבוטק". בכתבה נחשפו קורבנות רבים של בן עוז, שעוד נקרא אז בשם אשר עזריאל. "גם כשלקחתי ממישהו כסף, הסתכלתי שאני לא פוגע בו", אמר בן עוז בניסיון להסביר את מעשיו, "הייתי גנב אנושי".

בשיא השפל הסתבך בן עוז בקטטה, לטענתו, עם לקוחות שדרשו את כספם ואיימו עליו ועל ילדיו. ההתנהלות המפוקפקת גבתה ממנו מחיר כבד ובשנת 2012 הוא הורשע בקבלת דבר במרמה ובהעלמת מס. גם מאחורי הסורגים, הסתבך בן עוז במספר מקרי אלימות. לאחר שחרורו מהכלא, התגורר בן עוז בדירת חדר מוזנחת והחליט לעשות שינוי בחייו. בצעד ראשון וסמלי הוא שינה את שם משפחתו ולאחר מכן מצא עבודה בסופרמרקט. בשלב זה נכנס אשר לתחום הנדל"ן בדרך יוצאת דופן, חיפש אנשי עסקים בבתי קפה של מגדלי יוקרה וניסה לתווך בין בעלי עניין בעסקאות שונות. "אמרתי לעצמי: אתה רחוק עסקה אחת, לא יותר, שתהיה גדולה וטובה, להפוך את החיים שלך".

חיים אתגר על הסיפור הלא ייאמן של אשר בן עוז (צילום: חדשות הבוקר, באדיבות ספורט 1)
אשר בן עוז: "בניתי לי סיפור כדי שאנשים יקבלו אותי כמו שצריך לעולם הנדל"ן" | צילום: חדשות הבוקר, באדיבות ספורט 1

לאנשי העסקים הציג את עצמו אשר, כאמור, אסיר משוחרר, כמי שעוסק בהשקעות. בשלב מסוים הוא אף שיקר וטען שהוא בעלים של קומה במגדל. "בניתי לי סיפור כדי שאנשים יקבלו אותי כמו שצריך לעולם הנדל"ן", הוא טען. את העסקה הראשונה והמשמעותית הוא סגר לאחר שחשף את סיפור חייו בפני עורך דין ידוע שזיהה בו את הפוטנציאל. שנתיים בלבד לאחר שיצא מהכלא, העסקה התממשה והוא המשיך הלאה לעסקאות הבאות.

כיום בן עוז מסרב לחשוף את שווי הונו, אך על פי בדיקות שנערכו, עסקיו כשרים. עם זאת, חטאי העבר ממשיכים לרדוף אותו. לפני כ-13 שנים, בסוף שנות העשרים לחייו, הוא הורשע באלימות כלפי מי שהייתה בת זוגו ולאחר מכן אם ילדיו. "אני נגד אלימות, מתבייש במה שעשיתי באותה תקופה. טעיתי טעות מרה, קיצונית, טעות חמורה מאוד". בן עוז טוען שלא יסלח לעצמו על הדבר. "טיפלתי בעצמי, אני אדם אחר היום", הוא סיכם.

חיים אתגר על הסיפור הלא ייאמן של אשר בן עוז (צילום: חדשות הבוקר, באדיבות ספורט 1)
אשר בן עוז: "טיפלתי בעצמי, אני בן אדם אחר היום" | צילום: חדשות הבוקר, באדיבות ספורט 1