ישראל אור, יהלומן בן 46, נהג לארח את המסיבות הכי טובות בעיר, ובפנטהאוז שלו ברמת גן התייצבו מפורסמים רבים. כך הוא הכיר גם את מלכת היופי לשעבר, תהילה לוי, אבל אז היא החליטה בצעד אמיץ לחשוף מול מצלמות "חשיפה" את מה שעברה לדבריה במערכת היחסים שלה עם היהלומן.

העדות המטלטלת של מלכת היופי, פתחה את הדלת לנשים נוספות, חלקן דמויות מוכרות בתעשיית הבידור. תשע תלונות הוגשו למשטרה, ביניהן של לוי ובר סידניה כלפון, החקירה נפתחה אבל נדמה שמשטרת ישראל נרדמה בשמירה. "בחקר האמת לא תמיד עוזר לחץ ציבורי", אמר ראש צוות החקירה בתיק ישראל אור, "זה יכול להריץ את הגלגלים יותר מדי מהר ושנפספס דברים. כרגע החקירה סמויה ואין צו יציאה מהארץ".

בימים בהם המשטרה מאמינה כי החקירה סמויה, ואפילו לא מזמנת את אור לתחנה, אור כבר החל לפעול נגד המתלוננות נגדו. "יש משהו שאת יודעת עליו שאני לא יודע?", שאל אור בזמן שניסה לדלות פרטים על התחקיר מאחת הנשים, "דברי איתי חופשי, זאת שיחה בינינו. מעניין אותי לדעת עם מה הסתבכתי כדי שאבין מול מה אני עומד". אישה נוספת סיפרה כי מקורביו לחצו עליה לחתום על תצהיר שקרי נגד אחת המתלוננות. "הוא ניסח את זה ואמר 'תחתמי פה'. חתמתי ויצאתי החוצה, עשיתי טעות. הפעילו עליי לחץ עד ששיקרתי. האמת שהוא היה מרביץ, שמעתי את הצעקות וראיתי את הסימנים על הגוף".

צעד נוסף של אור היה לגלות לאותן נשים כי הן צולמו ללא ידיעתן בזמן ביצוע אקטים מיניים בביתו. "מזל שהבית הזה כולו מצלמות, רואים ויודעים הכל", נשמע בהקלטה לאחת הנשים, "עוד פעם אחת תגידי משהו כזה את גמורה. אם אני אשמע ציוץ על זה את תקבלי את כל ההוכחות לכמה היה לך פה כיף. תקבלי תביעה של החיים שלך".

חשוב לציין כי גם במשטרת ישראל מכירים את הטענה שלפיה אור מחזיק בתיעוד של הנשים הטוענות כי פגע בהן מינית, אבל אור ניצל את העובדה שאין נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, טס לדובאי, ומאז לא שב לישראל. 

בזמן שהיהלומן העומד במרכזה של חקירה על עבירות מין נמצא בחו"ל, נשים נוספות פנו למערכת "חשיפה" עם עדויות קשות על המפגש שלהן עם אור והתייצבו גם הן בתחנת המשטרה. "אם זה לא היה מתפרסם, אני לא חושבת שהיה לנו את הכוח לעמוד מול בן אדם כמוהו", אמרה אחת הנשים, "הוא משתיק אותך בשנייה, מי את? את כלום".

היא וחברתה היו שותפות לדירה שיצאו לפני שלוש שנים למסיבה במרכז הארץ - והוזמנו להצטרף לשולחן של אור. לדבריהן במהלך המסיבה, היהלומן הגיש להם משקה והחל לעבור את הגבול. "הוא התחיל להיצמד אליי ולשלוח ידיים", אמרה אותה האישה, "הוא נגע לי בישבן, זלג לאזור החזה. כל רגע הזזתי ודחפתי, אבל הוא לא השתחרר. אמרתי לה 'הוא נוגע בי' והיא אמרה לי 'גם בי'. שתינו הרגשנו לא בנוח. אז זה מכה בך, ואת אבודה". 

"התחלתי להרגיש שזמן התגובה שלי לדברים בדילאי, לא הצלחתי להגיב. הבנתי שמשהו לא בסדר, הכל היה מאוד מוזר. אני זוכרת שאחד החברים שלו תפס לי את היד ושאל 'הכל בסדר? הוא עשה לכן משהו?', שחזרה חברתה, "אני ממש זוכרת את זה בקטעים כמו פלאשבקים. כל האורות היו מרוחים והגוף שלי היה כל כך כבד - לא הצלחתי להחזיק את עצמי". 

עדויות חדשות על איש העסקים ישראל אור (צילום: חשיפה, קשת 12)
"הוא התחיל להיצמד אליי ולשלוח ידיים" | צילום: חשיפה, קשת 12

"היא נפלה, נשפכה לי בידיים, ניסיתי להחזיק אותה, הגוף שלה היה כל כך רפוי שהיה לי כבד. במצב הזה הייתי גמורה, חסרת כוחות וחלשה, הכל נמרח והסתובב לי בראש", המשיכה האישה הראשונה, "היא הדאיגה אותי כל כך כי היא פשוט עצמה עיניים והתעלפה. הגוף שלה היה רפוי כמו גופה. אמרתי לה 'בבקשה תקומי, תישארי איתי. ניסיתי להילחם במעט הכוחות שהיו לי כדי שלא נזרק פה שתינו עכשיו. פתאום קלטתי את המאבטח, בקושי הצלחתי לדבר, אבל אמרתי לו 'קח אותנו הביתה, אנחנו ממש לא בטוב'. הוא לקח אותנו ופשוט התעלפנו לישון. הוא לא היה שם כדי לנצל את המצב שלי, אבל לדמיין להיות במצב הזה ושמישהו מנצל את זה, ועושה בגוף שלך כרצונו, זה יכול היה להיגמר אחרת. אם הייתי שם לבד, אני לא חושבת שהייתי נלחמת כמו שנלחמתי. בטח הייתי נשארת וחווה משהו אחר לגמרי". "מזל שהיה לנו אחת את השנייה", הוסיפה חברתה.

"חיכיתי כל הזמן שיגלו מה הבן אדם הזה עושה. כל השנים האלה חשבתי שזאת אשמתי, אבל לדעת שהוא ממשיך לעשות את המסיבות האלה אצלו בבית - זה נורא", כך נשמעת מי שלא הצליחה לעזוב בזמן את הבילוי שלה עם אור והעדות שלה שופכת אור נוסף על מה שבאמת התרחש בפנטהאוז שמשך אליו כל כך הרבה מפורסמים.

"לפני ארבע שנים, גרתי בתל אביב, וישראל אור היה עושה מסיבות כל הזמן אצלו בבית", סיפרה אישה נוספת, "יום אחד יצאנו לאיזשהו מועדון ובסוף הערב הוא הציע לנו לבוא אליו הביתה. שתינו, הוא גם הציע לנו קוקאין. אני יכולה להגיד שעשיתי כמה פעמים קוקאין לפני שהייתי אצלו, ואני מכירה את ההשפעה של הסם, אבל מה שהוא נתן לנו זה לא היה דומה בשום צורה לקוקאין".

"הייתה תחושה של חוסר שליטה", המשיכה, "יצר מיני מאוד לא מבוקר, בהמתיות בגוף. זה היה אחד הלילות הכי טראומתיים שהיו לי בחיים. הוא הקרין סרטי פורנו חולניים על הקיר והשתמש בחפצים, זאת הייתה סיטואציה נוראית, פשוט מוגזמת. הייתה שם גם בחורה אחת שבאיזשהו שלב מרוב סמים ואלכוהול קצת נרדמה, והוא פשוט בא אליה מאחורה והמשיך. שכב איתה מולי. כל הדבר היה פשוט מחריד".

רק בבוקר למחרת היא הבינה מה עבר עליה. "הגעתי הביתה וכשקמתי בבוקר ראיתי שיש לי סימן ענקי כחול על הרגל, משהו מאוד מוגזם. ניסיתי להיזכר בערב שהיה ופתאום קלטתי שנמחקו לי קטעים שלמים מהזיכרון. פיניתי את עצמי למיון ודיווחתי שקיימתי יחסי מין שהם לא בדיוק מרצון ואני לא יודעת מי היו איתי. בכיתי, אמרו לי שאני יכולה להגיש תלונה במשטרה נגדו, אבל בסוף החלטתי שאני לא רוצה. כי מספיק מוטטתי את ההורים שלי ובעיקר נורא התביישתי שבכלל הגעתי אליו הביתה". 

עדויות חדשות על איש העסקים ישראל אור (צילום: חשיפה, קשת 12)
"כשראינו את זה, הטראומה צפה מחדש" | צילום: חשיפה, קשת 12

במקום שבו הוא יושב הייתה אמורה להתראיין בת הזוג שלו, אבל גם אחרי שש שנים היא לא מצליחה למצוא את הכוחות ולשבת מול המצלמה - ולדבר על הלילה עם אור. "אני מאמין שבסוף הצדק יעשה והאמת תצא לאור - אי אפשר לברוח מהאמת שלך. אם תברח, היא תבוא איתך לכל מקום ותרדוף אותך - ואתה תפגוש את הגורל שלך", אמר, "כשהיו את הפרומואים, הייתה לה הרגשה, היא אמרה לי שזה הוא. וכשראינו את זה, הטראומה צפה מחדש".

בהמשך הוא גולל את הרגע בו גילה את מה שעבר על בת זוגו. "הכרתי אותה בשנת 2020, יצאנו בערך חודש ובוקר אחד התעוררנו וחיבקתי אותה. פתאום היא קפצה, התחילה להרביץ ולהשתולל. שברה את כל הבית בהיסטריה מוחלטת. לא הבנתי מה קורה. ישבתי ושאלתי אותה מה קרה, אז היא סיפרה לי את מה שעבר עליה".

ישראל אור כבר היה דמות מוכרת בחיי הלילה כשהיא באה למסיבה בפנטהאוז היוקרתי ברמת גן. "היא הוזמנה למסיבה על ידי מכר משותף", המשיך, "היא ביקשה לשתות כוס מים, ישראל נתן לה ואמר לה 'בואי לנוח, את לא מרגישה טוב' והכניס אותה לחדר. היא פתאום מצאה את עצמה מתעוררת במיטה, כשהוא מעליה, בלי בגדים, כאילו הגוף חצי משותק. מאז המקרה המצב שלה לא טוב. הגיע הזמן להוציא את האמת החוצה ולהוציא את הסיפור של הנפגעות, שזוגתי היא אחת מהן. הצדק שלהן צריך להיעשות בכל מחיר. זה פשע נתעב, זה פשוט לחסל נפש - לרצוח נפש".

בעקבות תחקיר חשיפה לפחות תשע נשים התלוננו נגד ישראל אור החשוד בעבירות מין חמורות, אבל מי שידע לנצל את עושרו ומעמדו כדי להשתיק אותן ברגע האמת עזב את הארץ. בפוסט שהעלה מדובאי כתב אור: "אין לי כל סיבה לברוח, אני בנסיעת עסקים - נתראה בישראל". נסיעת העסקים הזו נמשכת כבר ארבעה חודשים והסטורי של אור מציג בילויים משפחתיים, מלונות פאר, עסקאות בחו"ל.

מי שנשארו מאחור הן הנשים שהתלוננו נגדו, מי שאזרו אומץ וציפו להתעמת איתו בחדר החקירות - ואז ראו איך הוא הצליח לצאת מגבולות הארץ מתחת לאפה של משטרת ישראל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בחודש יולי האחרון התקבלו שתי תלונות מנשים שלוו על-ידי התוכנית "חשיפה", ובהן טענות חדשות הנוגעות לעבירות מין שביצע, לכאורה, החשוד אשתקד. ראוי לציין כי תוכן התלונות החדשות הועבר לידית החשוד במהלך התחקיר, כך שאין מדובר כלל בחקירה סמויה שמתנהלת. תיק החקירה פתוח ומתנהל בימים אלו".

מפרקליטתו של ישראל אור נמסר בתגובה: "מרשי אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, שכל חטאו להפריד כוחות עם הגברת תהילה לוי. מרשי עבר בדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת, ולא זומן לחקירה חרף גיבוב השקרים הדמיוניים בגיבוי התוכנית. התייחסות מלאה ומפורטת מטעמנו תינתן אך ורק בזמן ובמקום שיעניקו מעמד בכורה לאמת ולכל האמת, לרבות לזכותו של מרשי להתגונן מפני האשמות מרושעות חסר שחר, ללא עריכה ומניפולציה זולה וצהובה משיקולי רייטינג".