הערב (חמישי) שודר סרטו של יואב לימור "רצח רבין - הקולות שמעולם לא נשמעו" במסגרת התוכנית "חשיפה". הסרט חשף שורה של עדויות מפי המאבטחים שהיו מסביב לרבין באותו ערב, וכן הקלטות חדשות של הרוצח, יגאל עמיר. בקטע מתוך הסרט נשמע עמיר אומר: "מאז הבחירות האחרונות המצב במדינה מאוד הפריע לי, במיוחד אחרי (טבח) גולדשטיין זה התחיל, אז עלה לי הרעיון שצריך להוריד אותו", אמר עמיר לחוקריו, "אם איזה שוטר (היה) אומר לי ללכת אז אני הולך ואני מבין שזה לא הזמן שלי. אם לא, אז אני עושה את זה".

לאחר הסרט, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התראיין באולפן "חשיפה" והתייחס למצב בחברה הישראלית: "אני מעלה פה דגל אזהרה חמור, החברה הישראלית שסועה ובדרך לכאב חזק ונורא, זה ממש לא משנה על מי מדובר: עליי, על ביבי, על יאיר לפיד, על בוגי או על נפתלי בנט. זה לא קשור לשמות בכלל, זה קשור אלינו כחברה, איך אנחנו מתנהגים ומתנהלים. אני קורא להוריד את הטונים. אלימות התנהגותית ואלימות מילולית בסופו של דבר יובילו לאלימות פיזית וחס וחלילה גם לסוג של רצח. אמיל גרינצווייג לא היה ראש ממשלה, הוא היה מפגין שנהרג".

"אני כבר לא יכול להגיד שזה לא יקרה", המשיך גנץ, "זה יכול לקרות. גילויי אלימות אחרים אנחנו בוודאי רואים מול העיניים. יש מעט מאוד סובלנות בחברה הישראלית לשמוע אחד את השני, זה מהר מאוד עובר לפסים של אלימות ואני מאוד מודאג". 

בני גנץ מזהיר מגילויי אלימות שיובילו לרצח (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
מודאג מהאלימות בחברה הישראלית. בני גנץ | צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12

25 שנים אחורה, אתה חושב שלמדנו משהו?
"לא למדנו, הדבר היחיד שהשתפר זו רמת האבטחה על ראש הממשלה. למה הרחוב שלי צריך להיות בונקר? מה זה השטויות האלה? זה לא הפתרון. הפתרון הוא בחינוך, בדוגמה האישית של המנהיגים בכל הרמות ובמחויבות האזרחית של כל אדם בחברה הישראלית שחייב לראות עצמו כאילו הוא עצמו עמד ליד רבין כשרצחו אותו, ולהתנהג אחרת".