אמש (שלישי) שודר תחקיר "חשיפה" על הרב שאול אלקריב, שנחשב לגורו של מאמינים רבים. בתחקיר חשף חיים אתגר שורה של עדויות מטרידות סביב התנהלותו של הרב, כולל עדויות על שיחות בוטות והתעמרות לכאורה מצדו של הרב.

בעקבות שידור התחקיר, נשים נוספות פנו להפקה והעידו שגם הן היו מוטרדות לכאורה על ידי הרב אלקריב. מאז תחילת הצילומים, עוד ועוד נשים שמעו על התחקיר וביקשו להשמיע את סיפורן. הערב (אחרי "תוכנית בידוד" בקשת 12), תשודר תוכנית מיוחדת שתגולל עדות מרכזית חדשה ומטלטלת בפרשה.

אחרי תקופה ארוכה שבה סירב אלקריב להתראיין, הוא הגיע במפתיע לאולפן "חשיפה" והתעמת עם אתגר. הפעם, היה זה עימות מאיים במהלכו אלקריב דחה את הטענות שהופנו נגדו ובשלב מסוים אף קם ממקומו והתקרב באופן פיזי לאתגר, עד אשר אדם מטעם הפקת התוכנית נאלץ לבקש ממנו לחזור למקומו.

"מכיוון שאני עוסק עם האנשים הכי קשים, עם סמים, עם בעיות נפש ובעיות קשות מאוד, מטבע הדברים הבנות הללו מתהפכות עליי כאשר זה לא יוצא לטובתן. אני אף פעם לא הטרדתי מינית", אמר אלקריב בעימות. "כל יום באות אליי עשרות נשים או מאות נשים מכל סוגי האוכלוסייה ובחיים לא פגעתי באף אחת. אתה לא יכול להביא לי אישה אחת או שתיים שמעשנות ג'וינטים, קוק וסמים שמדברות כדי להכפיש את שמי".

"אתה שלחת אישה להפיל אותי, אתה שקרן ורמאי. אתה בן אדם חוצפן, אתה חושב שיש לך גב מאחורייך, אבל זה לא יהיה לך, אדון אתגר", הטיח במגיש אלקריב. בשלב זה הוא קם ממקומו והתקרב אל אתגר בצורה מאיימת, שביקש ממנו לשבת במקומו. כאשר קם פעם נוספת, נאלץ אדם מטעם הפקת התוכנית לוודא שהרב חוזר למקומו ולא ממשיך לאיים באופן פיזי על אתגר. בתגובה לאיומים ששיגר הרב כלפי אתגר בחשבון הפייסבוק שלו, אמר: "אם אדם יהיה רע, אני אהיה יותר רע ממנו". 

העדויות המטרידות על הרב אלקריב (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
מתוך "חשיפה" עם חיים אתגר | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

כאשר שאל אתגר את הרב האם הוא מביע חרטה על מעשיו, הוא התקרב אליו שוב בצורה פיזית ואמר: "אם אני פגעתי במישהו, או בך, לא משנה במי, בוודאי שאני מתחרט. אין לי שום כוונה לפגוע באף אחד, אני אוהב את כולם וכולם יודעים את זה. יש לי אהבה גדולה לבני אדם. לא פגעתי באף אישה, לא מינית. אולי דיברתי לא יפה והתבטאתי לא יפה. לפעמים אני כועס ויש לי את הכעס הזה שאני מתבטא לא יפה. אני בן אדם אימפולסיבי".

תגובת עו"ד אייל בסרגליק המייצג את הרב שאול אלקריב: "מדובר ברעות רוח והוצאת דיבה אודות הרב שעושה ימים כלילות בעזרה לכל אדם. מרשנו רב מקובל, אדם צדיק ששמו הולך לפניו, איש משפחה מסור, אשר מזה עשרים שנה פוקד את משכנו הצנוע על מנת לתת ברכה וייעוץ לכל הפונה אליו.

הרב מכחיש מכל וכל את טענת האישה שסיפרה כי אמר לה שהוא אוהב אותה ונגע בה. אמנם הרב אוהב אדם, אך מעולם לא נגע באופן לא ראוי במבקריו. לו טענתה הייתה אמת, הייתה האישה פונה למשטרה.

לגבי האישה הנוספת שטוענת כי הרב נגע בה – הרב מכחיש מכל וכל טענות אלה. הרב מעולם לא חיבק, נישק או הורה למי ממבקריו לשבת על ברכיו. מדוע חזרה למשרדו של הרב פעמים נוספות ונפגשה איתו לטענתה בחורשה, למרות שהדבר לא קרה מעולם? הרב מקבל את הפונים בחדרו כאשר הדלת פתוחה חלקית ועובדת מטעמו מצויה בפתח.

הרב מכחיש את אמירות האישה שטוענת שחיזר אחריה. לו היה שמץ של אמת בדברים האישה הייתה חשה לא בנוח במחיצת הרב אך בפועל פקדה את משרדו תקופה ארוכה. הרב הינו אדם חם ואומר להרבה אנשים שהוא אוהב אותם. זה סגנונו, כשם שלעתים נדרש הוא לצורך העזרה לומר דברים בוטים. אין ולא הייתה בדבריו כוונה מינית כלשהיא.

לגבי האדם שטוען שראה את הרב אוחז בחזה של אישה שהגיעה לעבור תיקון - הרב מכחיש זאת מכל וכל. הרב אינו אחראי למחשבות המיניות שמתחוללות במוחו של אותו אדם.

הטענה שהרב דרש להגיע לחצרו מידי יום עד כדי "שיעבוד" מופרכת ומנותקת מהמציאות, שכן הרב אינו "בעל שליטה מוחית" על אנשים ואינו מבקש מקהל מאמיניו להגיע בתדירות זו או אחרת לחצרו. הרב לא מבטיח למבקריו ישועות מהירות. הניסיון לטעון כי הרב מנצל מצוקות ויוצר תלות של מבקריו בו, הינה טענה כוזבת ומרושעת.

לא ברורה לנו הטענה לפיה הרב עצמו הודה בקשריו עם גורמים ב"עולם התחתון". הרב עוזר לכל הפונה אליו, מבלי לחקור מאין הגיע ולאיזה מגדר משתייך.

גם אם עלתה חמתו בשיחה כלשהיא, אין להסיק מכך שהרב מדבר על עניינים מיניים לשם הנאה. מבקרים רבים מתייעצים עמו בנושאי צניעות, פריון ויחסים ומטבע הדברים הרב משתמש במילים הנדרשות. לגבי אמירת הרב שמקומו בבית כלא או בבית משוגעים: הדבר מעולם לא נאמר בהקשר הנטען. אנשים המנהלים אורח חיים חרדי מאמינים כי אם לא קיימו את כלל המצוות מגיע להם "עונש" וכך גם הרב. לגבי האמירות "הורדתי לה סטירה" "היא תקבל ממני מכות" וכו': הכוונה לביטויים מטאפוריים במובן שבדבריו בלבד ובפעילותו הרוחנית יגרום הרב לכך שייפסק הנזק כלפי אותו אדם, ואין בכך משום אלימות כלשהיא כלפי נשים".