הערב (רביעי) שודר הסרט "החיים הכפולים של פריסיליה קשתי", סרטו של חיים אתגר בתכנית התחקירים החדשה "חשיפה". פריסיליה קשתי, שסיפורה נחשף לראשונה ב-mako סלבס, נשלחה לשנתיים מאסר לאחר שדרסה קשיש בן 78 בעת שחצה את הכביש ואף הפקירה אותו במשך כארבעים דקות. קשתי, כוכבת רשת עם עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם, המשיכה לתפעל את החשבון המצליח שלה במהלך המשפט, לטייל בעולם ולהציג מצג שווא של חיים מושלמים, בזמן שבני משפחתה טענו שהיא הייתה במצב נפשי קשה.

לא די בכך, אלא שקרוביה של קשתי אף המשיכו לעדכן את החשבון ולהעלות בו תמונות מחופשות אקזוטיות ברחבי העולם – בזמן שהיא עצמה הייתה במאסר. רגע לפני שידור הסרט, ביקשנו מאן זיוי לספר מה זה בדיוק להיות כוכבת רשת, והאם אפשר בכל זאת להבין גם את הצד של פריסיליה בפרשה. 

 

"זה אולי נראה נוצץ מבחוץ, אבל לעבוד באינסטגרם כמובילת דעת קהל, זו לא עבודה קלה. מי שחושב שהכל זה רק עניין של חיוכים ופילטרים, צריך להבין שחשבון אינסטגרם זה נכס מניב לכל דבר ועניין. חשבון 'מנומנם' שלא מעודכן באופן שוטף ולא מייצר עניין יאבד עוקבים, ומהר מאוד גם יהפוך לפחות רווחי. העוקבים דורשים עדכון שוטף ומאבדים סבלנות כשהם לא מקבלים את הסחורה. התנועה של העוקבים, החדשים והפורשים, תלויה מאוד בקצב העלאת התמונות והסרטונים. כל הזמן צריך להיות עדכניים, להעלות תוכן, ליצור ולשתף כמה שיותר. צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק.

באינסטגרם עובדים עשרים וארבע שעות ביממה, אין חגים ואין שבתות, אבל אני לא מתלוננת. אני פעילה באינסטגרם כבר שלוש שנים ובזכותו אפילו פתחתי חברת תכשיטים, וכשאני מבינה שיש אנשים שעובדים במסגרת, קמים כל בוקר בשעה מסוימת וחוזרים כל ערב באותה שעה, אני מעריכה את זה שאף אחד לא מנהל אותי. אני מטיילת בעולם, פוגשת כל יום אנשים חדשים ויוצרת חוויות.

View this post on Instagram

A post shared by Anne Zivi (@annezivi) on

זה יהיה שקר להגיד שאין פער בין החיים שמשתקפים באינסטגרם לבין המציאות, כי ביום שבו אני ארגיש רע עם עצמי, סביר להניח שאני לא בדיוק ארוץ לתעד. באיזשהו מקום, אפשר להגיד שאינסטגרם מנסה לייצר איזושהי אידיליה, שהכל טוב. אין ספק שהוא מקצין את המציאות לטובה.

כן, אם אני אהיה בחו"ל בנוף יפה, אני אצלם, אעלה ואשתף. כמובן שאני אברור תמונות ואשתדל להציג רק תמונות ערוכות ואסתטיות, אבל הסטורי שלי לעומת זאת יציג מציאות אמיתית, בלי פילטרים. אני חושבת שלאורך זמן אי אפשר לשקר לעוקבים. הם יזהו בלוגר אמיתי שחשוב לו גם להישאר נאמן לעוקבים שלו.

View this post on Instagram

A post shared by Prisilia Kashty (@whereispk_) on

אני מתייחסת לעוקבים שלי כקהל, זו קבוצת אנשים שמאוד קרובה אליי ולכן אני רוצה לשקף לה את עצמי, כמו שאני באמת, ולא משהו שקרי. אנשים לא אוהבים שמשקרים להם. אם נדבר על המקרה של פריסיליה קשתי, לדעתי היא חצתה את הקווים האדומים.

אני יכולה להעיד על עצמי שכשאני חולה או נמצאת בכל בסיטואציה לא נעימה אחרת, אני לא משתפת כלום. אני אעדיף לא לשתף משהו שקרי, אבל אני לא פשוט לא אשתף שום דבר אחר. מצד שני, אני יודעת גם מאיזה מקום פריסיליה פעלה – מתוך רצון להישאר רלוונטית. היא רצתה להשאיר את הנכס הפרסומי שלה כך שימשיך לשמש אותה גם כשהיא תשתחרר, מתוך הבנה שאם היא תפסיק להעלות תוכן, העוקבים ירדו במהירות.

אין לי ספק מי שנתן לה את העונש והגורמים הבכירים, עשו את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר. כל אחד והעבודה שלו וכל עבודה מכבדת את עצמה, כמו שלעבוד באינסטגרם ולעבוד כמובילת דעת קהל, זה עבודה בפני עצמה".