לפני כחצי שנה, ישראלי בשם גיא דור אל הסתתר במלון דירות סמוך לשדה התעופה יחד עם שתי בנותיו - כשהוא הוגדר כחוטף שלהן. התקשורת במקסיקו סיקרה את האירוע בכותרות המרכזיות במהדורות, התושבים יצאו לרחוב לחפש אחריו והפרשה התדרדרה עד לכדי תקרית דיפלומטית בין המדינות. בזמן שההמון במקסיקו חיפש את גיא ברחובות הוא ירד למחתרת, פנה למערכת "חשיפה" ושיתף אותם בסיפור המטורף של משפחתו – הסיפור על שתי ילדות ישראליות שכל אחד מהוריהן הוגדר כחוטף שלהן בפרקי זמן שונים.

במהלך תחקיר המערכת שששודר הערב (רביעי) וחשף את הפרשה לראשונה בישראל, שני ההורים התיישבו לדבר מול המצלמות וכל אחד הציג את גרסתו. אבל הסיפור של הההורים התחיל שנים לפני אותם רגעי אימה במקסיקו. הרבה לפני שגיא דור אל ומי שהייתה אישתו במשך שנים, קורולינה מדינה, עמדו בפני שערורייה בינלאומית, הם היו צעיר ישראלי וצעירה מקסיקנית שנפגשו בטיול בארה"ב - והתאהבו. קרולינה הגיעה עם גיא לישראל, השניים התחתנו והביאו יחד שלושה ילדים: שי, מאיה וגל. במשך השנים המשפחה חייה על הקו ישראל - מקסיקו כשאת מרבית הזמן המשפחה העבירה בארץ.

גיא דוראל (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
לפני המשבר המשפחתי. קרולינה מדינה וגיא דור אל | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

לפני כעשור, גיא וקרולינה החליטו להתגרש והודיעו על כך לילדים בזמן חופשה במקסיקו, לאחריה כל המשפחה שבה לישראל והשניים עברו להתגורר סמוך אחד לשנייה בפתח תקווה. מידי קיץ קרולינה הקפידה לקחת את הילדים לביקור אצל משפחתה במקסיקו, כשעל פי החוק, לפני כל יציאה מהארץ של אחד ההורים עם הילדים, ההורה השני צריך לחתום על אישור. גיא מצידו חתם על אישור היציאה של קרולינה עם הילדים לתאריכים שהוסכמו ונקבעו מראש.

בקיץ של 2020, החופשה השנתית של קרולינה והילדים במקסיקו קיבלה תפנית ששינתה את הכל. שבועיים לפני הטיסה, קרולינה עשתה ביופסיה וגילתה שיש לה גידול סרטני. שבוע לפני החזרה המתוכננת לישראל, קרולינה הסבירה לילדים שהיא החליטה להישאר במקסיקו כדי לקבל תמיכה מהמשפחה בזמן הטיפולים ואמרה להם: "מי שרוצה להישאר באהבה, ואם מישהו רוצה לחזור לישראל - אני אבין".

קרולינה מדינה (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"נכנסו לפחד, הבנו שבאים לחטוף אותן". קרולינה מדינה | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

באותו הזמן בישראל, גיא שחיכה לחזרתם של ילדיו, קיבל מייל מקרולינה ומהר מאוד הבין שהתכניות השתנו, ובניגוד לסיכום ביניהם, קרולינה הודיעה כי היא נשארת עם הילדים במקסיקו, לאחר שהחליטה שזה הדבר הנכון ביותר עבורם. מאיה וגל החליטו להישאר עם אימן, ואילו שי הבכור, החליט לחזור לאביו. כשהוא בן 15 בלבד, שי עלה על טיסה חזרה לארץ ובשלב הזה המשפחה נקרעה לשניים: גיא ושי בישראל, וקרולינה, מאיה וגל במקסיקו.

"חרב עולמי, לקחו לי חצי מהלב", גיא שיתף. הוא סירב להשלים עם ההחלטה של בנותיו להישאר לצד אימן בצד השני של העולם, ועשה צעד שהפך את הדרמה המשפחתית לסכסוך חוצה יבשות. הוא הגיש תלונה בתחנת המשטרה ולפרקליטות כדי שיכירו במעשה של האם כחטיפה על פי אמנת האג. אבל קרולינה סיפרה דבר אחר: "אין פה האג ואין כלום. במקסיקו אין חטיפה כשזה הורה. ילד מעל גיל 12 יכול להחליט איפה הוא רוצה להיות". עורכת הדין של קרולינה הוסיפה: "הקטינות אומרות שהן לא רוצות לעבור לידי אביהן, למה הוא רוצה לקחת אותן בלי להתחשב במה שהן אומרות או מרגישות?".

אבל למרות טענתה של קרולינה, הפרקליטות הבינלאומית הכירה במקרה כחטיפה על פי אמנת האג והוגשה בקשה להחזיר את הבנות לישראל. במקביל, ניידות משטרה הגיעו לביתה של קרולינה והיא שיחזרה את התרחשות האירועים: "זה היה מוקדם בבוקר, הבנות ישנו. פתאום אמא שלי אמרה: 'יש פה משטרה בחוץ, 30-40 איש'. נכנסנו לפחד, הבנו שהם באים לחטוף אותן. הם עשו סיבוב בדירה ולא מצאו אותנו".

שתי הישראליות שנחטפו במקסיקו - על ידי הוריהן (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

קרולינה והבנות ירדו למחתרת והיא הוציאה את הבנות מכל קבוצת וואטסאפ או דרך תקשורת עם המשפחה בישראל, וגיא סיפר על הנסיונות ליצור איתן קשר: "כתבתי לה מיילים, שלחתי הודעות לאח שלה ולהורים, הגעתי לרמה שהיה לי גישה לחשבון של הבנות בנטפליקס ושיניתי את שם המשתמש ל'גל ומאיה תצרו איתנו קשר'". אבל הקשר בין גיא לבנותיו נותק לחלוטין והוא הבין שהוא חייב לנהל את המערכה המשפטית להחזרת בנותיו החטופות בכוחות עצמו על אדמת מקסיקו.

במשך שנה גיא הגיע כשש פעמים למקסיקו לדיונים שבוטלו ברגע האחרון. אחרי 11 חודשים שהקשר נותק, בית המשפט נתן לגיא לפגוש את בנותיו בליוו עובדים סוציאליים, אבל למה שקרה באותו מפגש הוא לא ציפה: "התמוטטתי כשהן הגיעו. גל לא רצתה להיכנס בכלל, היא ישר התחילה לשאול אותי למה אני מנסה לפגוע באמא שלה. אני מפלצת מבחינתן, אי אפשר להתגעגע אליי". אחרי המפגש המטלטל, בו הבין שהבנות הוסטו נגדו לאורך התקופה, הוא היה נחוש מתמיד להחזיר אותן לישראל. במרץ 2022, קיבל זימון לדיון המכריע בבית המשפט המקסיקני, הדיון שקבע מי יקבל את מאיה וגל – קרולינה או גיא.

גיא דוראל (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
"חרב עולמי, לקחו חצי מהלב שלי". גיא דור אל | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

שתי הישראליות שנחטפו במקסיקו - על ידי הוריהן (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
אילוסטרציה מבית המשפט | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

בסיום הדיון השופטת הכריעה: מאיה וגל יחזרו עם אביהן לישראל. הבנות הועלו יחד עם גיא לרכב ונסעו לבית המלון לקחת את החפצים ומשם ישירות לשדה התעופה. באותו הזמן, קרולינה ניסתה לגייס את דעת הקהל במקסיקו והעלתה סרטונים של בנותיה, בהם גל נשמעה כשהיא מדברת בהיסטריה: "אבא שלי הוא ישראלי וברצונו לקחת אותי בכפייה לישראל".

בשלב הזה נכנס לתמונה האדם ששינה את הכל, ניקולס סליס, מפיק מפורסם ואישיות חזקה במקסיקו. ניקולס, הוא גם אחיה של קרולינה. סליס הצליח לסחוף אחריו אלפים, שהתאגדו בשדה התעופה על מנת למנוע מגיא לעזוב עם הבנות. המפיק המפורסם הזניק את הסיפור לראש מהדורת החדשות במקסיקו והפך אותו לסיפור החם במדינה. המקרה הגיע עד לאוזניו של הקונסול, ובשלב הזה, האירוע הגיע לרתיחה ושר החוץ המקסיקני החליט להתערב. גיא הבין שהוא לא יכול להתקרב לשדה התעופה ועשר דקות לפני ההגעה החליט ליצור קשר לראשונה עם מערכת "חשיפה" וסיפר בפחד: "זה גיא דור אל. אנחנו עכשיו בורחים, לא יודע לאן עדיין, לא נצליח לצאת מפה בקלות. ממה שאני מבין מתחוללת מלחמת חורמה כנגדי, המצב מחמיר".

ניקולס סליס (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
אחיה של האמא, ניקולס סליס | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

גיא לקח את הבנות למלון, נרשם תחת שם בדוי ונשאר נצור עם הילדות. "לפני כמה דקות הזמנו רום סרוויס עם אוכל כי אנחנו לא יכולים לצאת החוצה", הוא סיפר באחד התיעודים. בבוקר למחרת גילה שהלחץ הציבורי עשה את שלו ובית המשפט הקפיא את ההחלטה לפיה הוא יקבל את המשמרות על הבנות וקבע כי הוא חייב להתייצב עם הילדות מול שופט. גיא החליט שאין לו כוונה לעשות את זה ולא גילה היכן הוא מסתתרים, וקרולינה התלוננה במשטרה: "ברגע הזה זה הופך להיות חטיפה של ילדים, עכשיו הוא במצב הזה, הוא חטף את הילדים ממני ואני אמא של החטופות". 

גיא דור אל הפך לאחד האנשים המבוקשים במקסיקו. אזרחים יצאו להפגין נגדו ברחובות, קרולינה סחפה אחריה את ההמונים שיצאו לחיפושים נרחבים, וגיא שיתף: "רועדות לי הברכיים מפחד, אנחנו מתחבאים. אני מחפש כל דרך להגן עלינו, אפילו אם זה לברוח באופן עקום, אנחנו עובדים על לארגן צורה של חילוץ".

שתי הישראליות שנחטפו במקסיקו - על ידי הוריהן (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
המונים במקסיקו מפגינים נגד גיא דור אל | צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

השגריר הישראלי ושר החוץ המקסיקני נכנסו לתמונה וניסו לפתור את המשבר. הם הציעו לגיא הצעה - לחתום שהוא מוותר על הבנות, ומנגד יסירו לו את התביעה הפלילית ותהיה לו אפשרות לבקר פעם בשנה את הילדות במקסיקו. "פרצתי בבכי, הלכתי להיפרד מהבנות שלי", גיא סיפר על אותם הרגעים, "אמרתי להן שאני לא אראה אותן יותר בחיים שלי. אמרתי להן שאני חייב להחזיר אותן לאמא שלהן כי אחרת אני אשב בכלא. הן היו מתוסכלות ופרצו בבכי".

אחרי שעה של פרידה, שלושתם נסעו למשרדים של משרד החוץ, שם גיא חתם על ההסכם בזמן שהבנות שהו בחדר ליד. מבלי שידע, את הבנות העבירו כבר לאימן קרולינה, וכשביקש לראות אותן בפעם האחרונה נאמר לו שהן עזבו את המקום. "זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותן". כשהוא נחת בארץ, חיכה לו בשדה התעופה בנו שי. אחרי מאבק ארוך וממושך, שוב, המשפחה חזרה להיות מפוצלת, כשגיא ושי מתגוררים בישראל, קרולינה קיבלה אליה את שתי הבנות והדרמה המשפחתית רחוקה מלהסתיים.

תגובת קרולינה מדינה: "מאז יולי 2020 שלושת הילדים שמרו על קשר עם אביהם לאחר שהצהירו שברצונם להישאר במקסיקו. בדצמבר באותה השנה, בעקבות מבצע משטרתי אלים שעלול היה לגרום נזק פיזי ונפשי חמור לבנות, עלה הצורך לנתק את הקשר עם גיא. בבית המשפט חזרו והביעו הילדות את רצונן להמשיך לחיות במקסיקו לצד אמן. השופט התעלם באופן פסול מרצונן והיום תלוי נגדו הליך חקירה". 
תגובת גיא דור אל: "מאז חטיפת הבנות הן עוברות טלטלה נפשית קשה. מאותו היום אנו פועלים להחזיר אותן הביתה והכל תוך ראיית טובת הבנות בלבד. בהמלך הדיון בבית המשפט הסכמנו לכל פשרה כל עוד היא כוללת את החזרת הבנות ארצה כמתחייב על פי החוק. קרולינה סירבה, לכן הגישור כשל. חיפושי הרשויות אחר הבנות נעשו כחלק מההליך להחזרתן ארצה על ידי הרשויות במקסיקו. אנו תקווה כי משרד החוץ, השגרירות במקסיקו ופרקליטות המדינה, שאיתנו יד ביד במאבק זה, לא יורידו את הפרשה מסדר יומם".