הולכות ומצטברות עדויות נשים נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, בטענה שהטריד ותקף אותן מינית. הערב (ראשון) ב"חשיפה" (אחרי החדשות, ערוץ 12), ישודר התחקיר שבו ידברו בפנים גלויות חלק מהנשים שנפגעו על ידו לכאורה. במקביל, נודע כי אביטל עזב את הארץ, כשלטענת פרקליטו עו"ד ששי גז מדובר בנסיעה שנקבעה מראש.

מגיש "חשיפה", חיים אתגר, שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" וגילה כי לקראת שידור התחקיר הערב, מתקבלות במערכת התוכנית עוד ועוד פניות מנשים שלטענתן גם הן נפגעו מאביטל. "מיום חמישי אני לא ישן. למערכת ולחשבון האינסטגרם הפרטי שלי מגיעה כמות בלתי נתפסת של הודעות", תיאר אתגר, "נשים מספרות שגם הן הוטרדו, ברף כזה או אחר. חלק מהסיפורים מאוד חמורים".

"הערב נביא תחקיר מלא ונרחב שעבדנו עליו תקופה ארוכה ובו עדויות קשות, בלתי נתפסות, לחשדות לעבירות מין ברף חמור מאוד", סיפר אתגר, "חלק מהסיפורים מצמררים ובלתי נתפסים. אלה נשים שרק חלמו להיות דוגמניות ופנו לשי במפגש שאמור היה להיות מקצועי, ובצורה כזו או אחרת הפך לסיוט של חייהן. נפגוש גם נשים מפורסמות, אחת מהן מפורסמת מאוד, שתספר בפנים גלויות מה עולל לה אביטל. זה היה מפעל השתקה - אנשים ידעו, שתקו והשתיקו".

שי אביטל (צילום: אביב חופי)
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אביב חופי

מה הסיבה לכך?
"כי יש לו עוצמה, כי יש לו מיוצגות יוצאות דופן, כי הוא אדם חזק. חלק מאותן נשים סיפרו כי הן פחדו על הקריירה שלהן ופחדו להתמודד מולו".

נשמע כמו הארווי וינשטיין. כמה שנים זה נמשך?
"בתחילת שנות ה-2000 צפו סיפורים ראשונים, שאף אחד מהם לא הגיע לכדי כתב אישום. כולם נסגרו בלא כלום. שנים ארוכות הדבר הזה מתרחש - מרמה של שיחות והודעות מטרידות ועד לחשד לאונס. העימות איתו בלתי נתפס. עשיתי הרבה עימותים בחיים, אבל התגובה שלו בשיחה הזאת שומטת לסתות".

אחת הנשים שתספר הערב באומץ את סיפורה היא לין פאר. "אם הייתי אומרת לו שאני עייפה ורוצה לנוח או להפסיק, הוא היה אומר לי: 'מה את חושבת שאת עושה? את צריכה עכשיו הכי להוכיח לי את עצמך'. עשיתי מה שאמר כי הוא אמר לי שככה נכנסים לעולם הזה, שאני לא היחידה, שככה העולם הזה בנוי. האמנתי לו", היא מתארת.

"כשבאתי הביתה לקחתי ספוג ושפשפתי את הגוף שלי עד לשריטות בשביל להוריד כל מגע אפשרי שלו ממני", מספרת פאר, "עד היום אני מרוסקת מבפנים". העדות המלאה ועדויות נוספות הערב ב"חשיפה".