בזמן שאתם קוראים שורות אלה, מתמודדי העונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" כואבים, והם אולי אפילו מקללים את הרגע שבו החליטו להיכנס לתחרות הריקודים הגדולה בישראל (פרק הבכורה ברביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12). על הנייר הכל נשמע נוצץ וזוהר, אבל אז מגיע הרגע שבו צריך לעלות על טייץ, להיכנס לסטודיו החזרות ולשלם בזיעה בשביל לזכות בתואר הנכסף. 

אבל עד שהם יגיעו לשם הדרך ארוכה, ובדיוק בשביל להרים ל-21 הכוכבים את מצב הרוח, חזרנו לאירועי השיא מהעונה הקודמת שהגיעה לפסגות הכי גבוהים והסתיימה בזכייה דרמטית של עדי חבשוש, ארטיום ליאסקובסקי ומתנאל קונבסקי. זוגיות שנרקמה בין חזרה לריקוד - צ'ק; ריב מתוקשר של רקדן ושופטת - צ'ק; וידויים מרגשים וביצועים שהותירו אותנו לא מאמינים - צ'ק, צ'ק, צ'ק. תחזיקו חזק, כי הרקדנים חוזרים, הכוכבים נחושים והמשימה: לשבור שיאים.

קים אור נופלת - ומיד קמה

סילבסטר סטאלון לימד את כל העולם שזה לא משנה כמה חזק אתה מכה, אלא כמה חזק אתה מסוגל לחטוף ולהמשיך הלאה. כבר בערב הפתיחה החגיגי של העונה קים אור אזולאי למדה, ולימדה, דבר או שניים על נחישות ויכולת לקום ממשבר. ריקוד הפתיחה שלה ושל עידן אטיאס היה נוצץ, מהיר ומרגש - והסתיים בנפילה על הראש. השחקנית ואושיית הרשת נפלה וקמה, נתנה את כל מה שיש בה, וזה הספיק לה בסופו של דבר למקום הרביעי בתחרות.

מה למדנו? נפלת? תקומי. הרי את המכה, המבוכה או האכזבה כבר חווית - עכשיו נותרה השאלה איך תמשיכי הלאה ותצמחי מזה.

דבר השופטים: "המון עוצמה וכוח. נפלת כמו כוכבת וקמת כמו כוכבת".

ההופעה "החצופה" של עפר וסניה

יש מצב שדוד דביר לא יאהב את מה שייכתב כאן אבל, הריקוד לא תמיד חייב להיות כל כך רציני. אפשר לתת כבוד למחול וגם להוסיף קריצה עוקצנית ועכשווית שמרימה את מצב הרוח. זה בדיוק מה שעפר שכטר וסנה סוקול עשו בכל ביצוע מחדש. ואחרי כל זה, אף אחד לא הכין אותנו לרגע שבו השניים יעלו כשבלונים ורודים ענקיים לראשם. בסופו של דבר, גם דביר התרצה ושם בעצמו בלון על הראש ברגע שנכנס ישר לפנתיאון של התחרות.

מה למדנו? אל תוותרו על עצמכם אף פעם. בכל פעם שעפר וסנה עלו על הבמה הכוריאוגרפיה התכתבה עם רוח החיים והשטות החיובית שהיא חלק ב-DNA של הקומיקאי. זה היה הקסם והייחודיות שלהם, ולפעמים הדרך חשובה לא פחות ממבחן התוצאה.

דבר השופטים: "זה כל כך חשוב שאתה עושה מה שאתה אוהב. אתה עושה מה שבראש שלך".

נחתום בנשיקה

לאורך הדרך בתחרות, עדי חבשוש וארטיום ליאסקובסקי לא הפסיקו להפתיע את השופטים ואותנו. אבל אחד הרגעים היותר זכורים היה האופן שבו בחרו לחתום את ריקוד הטיטאניק שלהם: בנשיקה. חבשוש תמיד חלמה לגלם את דמותה של רוז, והיא סוף סוף זכתה להגשים זאת. "בדרך כלל מלהקים אותי לדמויות עממיות. רוז מהאליטה, ויש בי צדדים רבים", אמרה. ריקוד הפוקסטרוט לצלילי פסקול הסרט המפורסם הרשים מאוד את השופטים. "נגע לי ללב הרמה הגבוהה שלך, בהמון מובנים כבר ניצחת את התחרות הזו. מה שעשה את הריקוד הייתה השבריריות והאומן שמתפרץ מתוכך", התמוגגה רונה לי. גם אנה הצטרפה: "אני רוצה להזכיר לך שאת האליטה בתוכנית ללא ספק".

מה למדנו? הפתעה טובה יכולה לעשות את ההבדל. גם כשאנחנו מצטיינים ומעולים במה שאנחנו עושים, טוויסט קטן יכול להיות הפיסה האחרונה בפאזל מושלם.

דבר השופטים: "את פלא על טבעי, הייתה בך שבריריות שהוציאה את האומן שבך והפכו את הריקוד למרגש ולמהמם".

גיה מרגשת בהקדשה לאביה ז"ל

ברגע חשוף במיוחד, גיה באר גורביץ' שיתפה בההתמודדות עם מותו של אביה ממחלת הסרטן. "אני זוכרת קשר פיזי, חיבוקים. הייתי רוקדת בסלון, וחשבתי שהעולם מושלם, שיש את המשפחה ושדבר לא יכול לקרות. ברגע אחד זה נגמר, כל מה שחשבת שבטוח נעלם. אתה לא מוכן לזה, שקעתי לאבל עמוק", אמרה. יחד עם חיים פרשטיין, רקדה את אחד הביצועים המרגשים של העונה שפשוט פירק את שולחן השופטים. "קילפת שכבה כמו בצל ונשאר הגרעין הטהור של מי שאת", החמיאה רונה לי שמעון. הניסיון של גיה לשמור על חוזק היה מעורר השראה בשל העובדה הפשוטה שדמות שנאבקת בדמעות מעניינת בהרבה מדמות שכבר בוכה.

מה למדנו? איפה שיש כאב, יש אומנות. האומץ לקבל את הקשיים, הכאבים והפצעים סייעו לגיה בביצוע כמעט מושלם מבחינה מקצועית ולסוחף מבחינה רגשית.

דבר השופטים: "יש בך אומץ לספר את הדבר הכי קשה בקבלה ובחיבוק. הדבר הכי יפה שיכולת לעשות זה לרקוד".

מכונת ריקודים ושמה לי בירן

כשלי בירן ונינה סול עלו על הרחבה בגווני האדום, היה אפשר להבין כי מדובר ברמז מטרים לאש המתפרצת שנקבל מהשניים. מי שסומנו משלבים מוקדמים כמועמדים טבעיים להגיע לגמר, ואולי אף לזכות, שרפו את הרחבה ועשו היסטוריה כשזכו לניקוד מושלם ראשון בעונה. לטינו, הנפות מרשימות ותופי בונגה השלימו הופעה מחשמלת, מחיאות כפיים סוערות ושופטים שלא ידעו את נפשם מרוב עונג. מה שבלטו לאורך כל העונה היו המחויבות והרצינות שהשקיע בירן בתחרות הריקודים, דבר שהספיק לו למקום השלישי המכובד. בדרך לשם היו עוד כמה ציונים מושלמים שנכנסו ללב של השופטים והצופים.

מה למדנו? כדי לנסות ולהתנסות בתחומים שונים, עד שלא נעשה זאת לא נדע במה וכמה שאנחנו טובים. 

דבר השופטים: "לי, הצלחת לאמץ כל תכונה של רקדן בגוף ובנפש. זה מטריף לי את המוח".

עדי וארטיום משתפים בקשיים מהילדות

עדי וארטיום הצטיינו על הרחבה והצליחו להניף את הגביע למרות פציעה של הרקדן ימים לפני הגמר, אבל רגע מרגש במיוחד היה דווקא כשהביאו למרכז הבמה את המודעות לתופעת החרם שילדים חווים בבתי ספר. הביצוע של השניים הוכיח את כוח האומנות, דווקא כשקשה להתבטא במילים. חבשוש וליאסקובסקי מכירים את הנושא מקרוב וסיפרו כי חוו בעבר אירועים מורכבים. "היו מקללים אותי 'נקבה' בגלל שאני רוקד. בחטיבה חיכו לי אחרי בית הספר לתת לי מכות", שיתף ליאסקובסקי. חבשוש הוסיפה: "בתיכון הייתי עוף מוזר, לא היו לי חברים. לא קיבלו את השוני שלי, לגלגו עליי וצחקו על המוחצנות שלי. לא מצאתי שייכות".

מה למדנו? לפעמים לא צריך לדבר ואפשר לתת למוזיקה ולריקוד לדבר בשבילנו. דווקא במקומות שקשה לבטא את הכאב במילים, יש מקום ליצירה בתקווה לחולל שינוי.

דבר השופטים: "בסוף צריך להיות אמיץ להרגיש לא רצוי. אתה מפסיד אבל גם מרוויח את עצמך. פירקתם אותי".

יוגב מלכה: מטפס, רוקד, שר

יוגב מלכה הוכיח שאין מכשול שלא יוכל לצלוח ב"נינג'ה ישראל", ואז הראה שגם הריקוד זורם אצלו בגוף. זה ברור שבמילון שמחזיק בביתו, מלכה מזמן תלש את העמוד שבו נמצאת ההגדרה ל"פחד מאתגר". לקראת סיום העונה הוא לקח את זה צעד נוסף קדימה כששר את "הפרח בגני" בזמן שבת זוגו לתחרות, שהפכה בינתיים לבת הזוג גם בחיים שמחוץ לסטודיו, ג'וליה שחר רקדה. זה נחתם בנשיקה וללבות רבים שנמסו ממתיקות.

מה למדנו? הכל בידיים שלנו. רוצים לרקוד? לכו על זה. שירה זה התחום? יאללה לאולפן. לא משנה מה תהיה התוצאה הסופית, העיקר שנעשה דברים שמאתגרים ומסקרנים אותנו.

דבר הזמר: "את עולמי עם שחר את לי כל היום".

גיה וחיים כובשים את הרחבה

יש קטע עם אנשים מצחיקים, בכל פעם שהם מוכיחים שהם יודעים לעשות משהו אחר מלבד לגרום לנו להחזיק את הבטן זה מוזר לנו. כך קרה גם כשגיה עלתה על הרחבה של "רוקדים עם כוכבים" והראתה שרק במקרה היא קומיקאית ולא רקדנית. זכור במיוחד היה ביצוע הגמר המהפנט שלה ושל חיים, כשברקע אלומות שיבולים שהשלימו את הביצוע המושלם מבחינתם. למרות שזה הספיק רק למקום השני, הריקוד הפך לאחד הזכורים מהעונה.

מה למדנו? הדברים לא תמיד כמו שהם נראים. גם שאנחנו בטוחים שאנחנו יודעים בדיוק מה עומד לפנינו - תמיד צריך להשאיר מקום להפתעה.

דבר השופטים: "אחד הנאמברים הכי יפים שזכיתי לראות על הרחבה".

נסרין נותנת הכל - ונאלצת לפרוש

הזמרת נסרין קדרי החליפה את המיקרופון בנעלי עקב ושמלת ערב - ויצאה לכבוש את רחבת הריקודים. יחד עם רפאל פליישמן היא נתנה את כל מה שיש בה, עד שפציעה הכניעה אותה. בדרך היא הספיקה להוכיח שכל עוד נתת את כל מה שיש בך, אפשר להיות מרוצה. וכן, שהחיים לא תמיד מתקדמים בהתאם לתוכנית, ופציעות זה חלק מהעסק. הוואלס הווינאי של השניים היה ללא ספק הביצוע הטוב ביותר שלהם בתחרות, השופטים ובן הזוג רום החמיאו - ונסרין לא הצליחה לכבוש את ההתרגשות והדמעות.

מה למדנו? לא תמיד יש סוף טוב. הזמרת עשתה הכל כדי להשתפר ולהתקדם כמה שאפשר בתחרות, ולולא הפציעה הקשה שגזרה את גורלה, ייתכן שהייתה מגיעה לשלבים מתקדמים בהרבה.

דבר השופטים: "לא ויתרת, הלכת עד הסוף ושאפו על זה. הרכות יצאה ממך וזה כל כך התאים לך".

רבים, סיפור אהבה

בזה אחר זה, הריקודים והכוריאוגרפיות של עדי וארטיום היו שומטות לסת. הם עבדו קשה בחדר החזרות וראו את זה, אך ביקורת לאחר ביצוע פחות טוב הוציאה את ארטיום מהשלווה. הרקדן לא היסס להראות את חוסר שביעות הרצון שלו כשהשופטת אנה ארונוב חידדה דברים שהיו חסרים לה בריקוד. "אני די בשוק ממה שנאמר פה. יותר מזה אי אפשר להתפוצץ", אמר. כשהשופטת רונה לי שמעון חלקה גם היא דברים שהפריעו לה, ליאסקובסקי המשיך להדגיש בפרצופים שאינו מרוצה מהביקורת. "ארטיום לא צריך להגיד 'לא' על דברים שאני אומרת, זה לא יפה מצידך", פנתה ישירות לרקדן. לאחר שהזוג ירד סיננה: "חוצפה, אתה עונה לאנה ארונוב? למה?", התרעמה בפני חבריה השופטים. כמו שהתחממו ככה נרגעו השניים, והסולחה הגיעה מהר מאוד.

מה למדנו? יש מקום ליצרים, לחוצפה ולתחרותיות, זה מה שהביא את הטובים ביותר למעמד המכובד. הקצב הגבוה וההשקעה יוצרים מעורבות רגשית שקשה לנתק אותה, וזה בסדר לתת לזה מקום. וגם, שכנראה היינו צריכים "להדליק" את ארטיום כדי לקבל את מלוא הפוטנציאל של הזוג על רחבת הריקודים.

דבר הרקדן: "אנחנו כולנו אנושיים. אני אוהב את עדי, ולקחתי את זה אישית כי אנחנו קורעים את עצמנו".