בלילה שלפני חצי גמר של העונה שעברה, ארטיום ליאסקובסקי נפצע במה שהפך לדרמה ולסיפור מהאגדות. למרות המכה, ההלם והייאוש, נמצא מי שירקוד עם עדי חבשוש באירוע השיא - מתנאל קונבסקי. ארטיום היה אחראי על הכוריאוגרפיה, וזה הסתיים בזכייה דרמטית במיוחד ב"רוקדים עם כוכבים" (העונה החדשה מתחילה ברביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12).

עכשיו, רגע לפני שיסתער בחזרה על רחבת הריקודים לצידה של הזמרת והשחקנית לירז צ'רכי, הוא נחוש להגיע פעם נוספת למעמד המכובד, והפעם לרקוד שם. "היה לי קשה לקבל את זה שאתה מבין מהתוכנית הראשונה שזו העונה שלך, אתה יודע ואתה מבין שאתה הולך לנצח", מתייחס בריאיון ל-mako לרגעים שאחרי שנפצע, "ידעתי שאנחנו הולכים לנצח, אבל הייתי מאוד בלחץ ועשיתי מעל המצופה - ובסוף קרה הנורא מכל, וזה שם את החיים בפספקטיבה, אלוהים רוצה להעביר שיעור ולשים את החיים בפרספקטיבה. לפעמים צריך להישאר רגועים וללכת על בטוח במקום לקפוץ מעל הפופיק. יש ציפיות להיות בטופ, בכל פעם אתה נכנס ויוצא מלחץ. אני אדם תחרותי, גם אם אדע שאהיה במקום הראשון אהיה בלחץ. אין דבר רע בלחץ, מי שלא לחוץ כנראה לא באמת רוצה את זה. בזכות הלחץ אני קם בבוקר ועובד, לכן אני אוהב אותו".

עדי חבשוש ומתנאל קונבסקי - לטינו (צילום: מתוך "רוקדים עם כוכבים", קשת 12)
"שם את הדברים בפרספקטיבה". ליאסקובסקי על הפציעה שמנעה ממנו לרקוד בגמר בעונה שעברה | צילום: מתוך "רוקדים עם כוכבים", קשת 12

"זה היה ניצחון שלי ושל עדי ולא ניצחון אישי שלי כרקדן. הניצחון היה צריך להיות שלנו, אבל עדיין מחרפן אותי שלא רקדתי את הגמר הזה ולא הייתי נוכח באלף אחוז. הריקוד היה צריך להיראות אחרת לגמרי, אבל אני כן שמח שניצחנו. באתי השנה באנרגיות חדשות, למרות שמדובר בתקופה מאוד לחוצה נפשית. אנחנו לא יודעים מה יהיה בקיץ או אפילו מה יקרה מחר. כל הזמן אתה בחוסר ודאות ולא יודע מה יהיה", הוא ממשיך.

הגמר האחרון היה צמוד.
"אם הייתי רוקד זה לא היה נגמר בפער של אחוז. אני שמח שעשינו את זה ועדי קיבלה את מה שמגיע לה, אוהב אותה כמו משפחה. היא עלתה על הבמה כמו גדולה, היו מיליון דברים שאנשים לא יודעים, מה שעברנו בשבוע וחצי עם הפציעה שלי ודברים אישיים שנפלו על עדי. לבנות כוריאוגרפיות ולהתרגל לרקדן אחר בתוך שבוע, אפילו לא הספקתי להתאבל על זה שאני לא רוקד. הייתי מעורב בכוריאוגרפיה וידעתי שננצח גם אם לא רקדתי, לא הייתה אופציה אחרת כי היא באמת הכי טובה. הנאמברים שלנו היו הכי טובים בפער".

אתה מרגיש שאירועי הגמר הקודם יניעו אותך יותר העונה?
"ברור שזה מניע אותי. אני רוצה להגיע לגמר ולרקוד אותו. אני תמיד מכוון הכי גבוה, מבין שמדובר בתוכנית ריאליטי והעיקר זה להגיע לגמר, באיזה מקום אסיים רק אלוהים והקהל יודעים. מי שמגיעים לגמר אלו זוגות מאוד טובים, העיקר להיות שם".

על מה אתה הכי גאה בעצמך בעונה הקודמת?
"שהבאתי אותנו לניצחון, חד משמעית. שעדי נכנסה הביתה עם הגביע. בנוסף אני גאה מאוד בנאמבר הראשון שלנו, שיא עולמי בכל העונות ובכל המדינות, שתי עשיריות על התוכנית הראשונה. אני גאה בזה שניצחנו ומההתחלה כולם הבינו שזו העונה שלנו".

ובינינו, היה קושי?
"להתעלות בכל תוכנית מחדש. הבנתי שעם חבשוש אני יכול ליצור בכל פעם משהו אחר ויש גם רכבת הרים מטורפת של זמנים. כשאתה בטופ אתה חייב לעשות משהו חדש, שלא יגידו שחזרנו על עצמנו. אתה צריך בכל נאמבר להיות 'בום' ובעננים. צריך לשמור על עצמך שם. זה קשה מנטלית, ברגע שאתה כבר בטופ אתה צריך לשמור על עצמך. זו עובדה ואני לא מתבייש להגיד, בחלק מהתוכניות התחרינו בעצמנו מבחינת רמה".

וכמובן שחבשוש וליאסקובסקי לא היו בכותרות רק בזכות יכולות הריקוד, אלא גם בזכות ביקורת אחת זכורה במיוחד שהובילה לסערה בין ארטיום לאנה ארונוב ולרונה לי שמעון. "עד היום אני חושב שהיא לא הייתה מוצדקת כי מבחינה כוריאוגרפית הסמבה שעשינו הייתה יותר סמבה מרוב הזוגות בתחרות", הוא מצהיר בנוגע לביקורת של אנה, "לקחתי את זה קשה, רונה לי הצטרפה לחגיגה והכל התפוצץ. אנה ענתה לי מאוד חד ולא היה לי מה להגיד לה על זה. אלה לי (להב) הוציאה 39 רגע לפנינו והייתי בלחץ, הרגשתי שיש עליי אמבוש לא ברור ובלחץ זה יצא. ועדיין, אולי הבלאגן והדרמה עזרו לנו להוכיח שלמרות זאת אנחנו עדיין ראשונים. אין טוב בלי רע, ולהיפך".

לא סוד שנכחותו של ליאסקובסקי בולטת. נדמה אין אדם שלא יודע מי הרקדן הפרקציוניסט, זה שמצליח בכל פעם מחדש, להפוך את הכוכבות שלו לרקדניות פר אקסלנס. "אני יודע ללמד נשים לרקוד. אני מדגים, מלמד טכניקה. בלי לעוף על עצמי, יש לי המון ניסיון להכין אנשים ברמה תחרותית - אני מביא את זה לידי ביטוי בתוכנית", הוא אומר, "חשוב לי גם להעצים נשים, זה החלק האהוב עליי. אני מדרבן אותן לעבוד ולהראות את היכולות שלהן. גם אם מישהי תבוא בשיא חוסר הביטחון במבט יודע איך לעשות את זה. צריך לזכור שאתה גם בן זוג לריקוד וגם המאמן, צריך את שתי נקודות ההתייחסות".

איך הדינמיקה שלך ושל לירז?
"אני כל כך אוהב אותה, מאוהב בדבר הזה. היא כזו נסיכה, מבוגרת ממני ב-17 שנים ואני לא יכול להרים עליה את הקול. אני לא מרשה לעצמי להגיד משהו בצורה חדה. היא עושה לי בית ספר, אבל אני זורם עם בית הספר. למדתי להתנהל אחרת עם לירז וגיליתי בעצמי הרבה צדדים שידעתי שהם שם, פשוט אתה צריך להיות מרוכז בתהליך העבודה. האופי שלה אחר, רגועה ועדינה וזה יוכל לעבוד רק לפי מה שמתאים לה. לא אוכל בכוח לשנות בן אדם, הצטרפתי לגישה שלה וזה עובד. היא מפתיעה אותי בכל יום מחדש".

השניים מבלים שעות על גבי שעות, ימים על גבי ימים בחדר החזרות - והוא כאמור הבין כיצד לגשת לליבה. ליאסבקובסקי, מספר על החזרה שהבהירה לו מה הגישה הנכונה עבורה. "היא טסה לשבוע להופיע בחו"ל, והייתי מאוד לחוץ ממה שיהיה כשתחזור. היא הפתיעה אותי לטובה, ביצעה את הריקוד ואמרתי לה שזה היה מעולה. היא הייתה בהלם, לא רגילה שאני מחלק מחמאות. צריך לזכור שזה סיר לחץ ולפעמים צריכים את המחמאה הזו. במקרה של לירז זה היה מוצדק כי הייתה מעולה. בית הספר שאני עובר זה שכל פרטנרית צריכה גישה משלה. לירז רגועה, וזה לעיתים קשה לי כי אני חייב ואוהב לחיות על דרמה, אבל נראה לי שהבינו את זה כבר".

View this post on Instagram

A post shared by LIRAZ (@liraz_naz)

מה היית רוצה להגיד לשופטים לקראת העונה החדשה?
"שפשוט יהיו נאמנים לעצמם ולדעה שלהם. לא צריך להסכים עם דעה של זה שיושב לידך כי אולי הוא מבין יותר בסלוניים או בסגנון אחר. שכל אחד יפעל איך שהוא רוצה ובמה שהוא מאמין. זה גם מה שהם יעשו, כולם אובייקטיביים אבל לפעמים יש סיטואציות שאי אפשר לשפוט את זה בצורה אובייקטיבית. אתה רואה שכולם סובייקטיביים כי יש דעות שונות, שכל אחד יישאר נאמן לעצמו".