"זה לא פולימרי, זה פוליאמורי", מתקן זאביק אדלר את פאולה וליאון כשהוא ותיקי מ"זוגות" מגיעים להתארח ב-"חשבון משותף" - וזו רק הנחה מוטעית ראשונה לגבי פוליאמוריה שהוא וזוגתו, ד"ר תיקי אדלר רז, מנפצים בחמש דקות. כמו הרבה מצופי "זוגות", גם פאולה וליאון רצו לדעת איך תיקי וזאביק עושים את זה. "זה מפוצץ לי את המוח", אומרת פאולה, "רק התחלתם לדבר על זה, אני כולי נהיה לי חם מהקנאה". 

תיקי וזאביק מאמינים שאנחנו קנאים ורכושניים כי חונכנו לזה, ושאפשר, ואפילו טוב יותר, ללמוד להשתחרר מזה. "המשמעות של פוליאמוריה היא שאנחנו בוחרים בחירות חופשיות", מסבירה תיקי, "שמותר גם בגיל 60 להמשיך לבחור בחיים הטובים. להמשיך להתרגש, להמשיך לאהוב, להמשיך לחוות". בפועל, זה אומר שהיא וזאביק מבלים לפעמים בנפרד, היא עם בן זוג משמעותי נוסף והוא עם בת זוג משמעותית נוספת. לפעמים הם גם מבלים איתם יחד: "בן הזוג הנוסף שלי הוא ידיד נפש של זאביק ושלי", מספרת תיקי ומוסיפה, "אני מאד מתחברת לבת הזוג של זאביק. אנחנו שתינו יוצאות לבלות והוא נשאר בבית". 

ליאון ופאולה (צילום: עודד קרני)
"מחרפן אותי לחשוב עליו עם אחרת" - פאולה וליאון | צילום: עודד קרני

"לחשוב שלליאון תהיה חברה אחרת - זה מחרפן אותי", מודה פאולה. "ושלך יהיה חבר?" שואלת אותה תיקי. זאביק מצטרף לשאלה, ולבסוף גם ליאון - שמתעקש: "אני שאלתי שאלה ואת מתחמקת. היית זורמת עם זה שלך יהיה פתאום עוד חבר?" פאולה מודה במבוכה, "אולי". "אני כבר מקנא", ליאון מתעצבן, "אנחנו ביחד כמעט 11 שנה. יבוא בחור חדש, אין להם ילדים משותפים, אין להם מטענים, היא לא קמה אתמול בבוקר ואיבדה את הויזה והוא היה צריך ללכת לטפל בזה בבנק. הוא יבוא, הם יעשו גוד טיים, היא תחזור אליי, לניג'ס, אני כאילו נחות. אני חשבתי שזה יהיה אייטם מגניב אבל אני קולט שאני גם מתחרפן". 

תיקי וזאביק הם פרק ב' זה של זו, והחליטו להימנע מבגידות בסיבוב הנוכחי על ידי החלטה מראש על פתיחות. "60-70% מהאנשים בוגדים", מספרת תיקי, "וזה מקובל. למה? זה טוב? אחרי זה הם שבורים, המיתוס של הביחד נהרס, השקיפות נהרסת, אין אמון".  לאחר מחשבה פאולה מסכמת, "אני אומרת נבר סיי נבר". "מה זה היה?" ליאון מתרעם. "אני אומרת שהנבואה ניתנה לשוטים", פאולה מסייגת, "אבל בוא נלך למטבח ונפסיק לדבר על זה כבר". 

"זוגות" - שני, 22:45

>> בחנו את עצמכם: איזה זוג אתם?