_OBJעידו מדבר עם פיצי

על המונית: איתי תומר ואסף, מנהלי מלון (ואולי בעצם מלצרים?)
בדרך אל: רחוב אילות, באילת אין מספרים
קילומטראז': 6 ק"מ
תקציר הנסיעה: לפני שנשאלה השאלה הראשונה כבר התפתח דיון על ההכפלה. עידו מצידו לקח את הטלפון ודיבר עם פיצי, הארוסה של איתי, ואולי גרם לביטול החתונה. מתחילים: מהי בירת ספרד – הם ידעו, זו מדריד, מיהי בירת העמק – זה היה ברור להם, עפולה. השיר "אין לי ארץ אחרת", שאלה קלה וגם יש להם את הדיסק. שאלת כדורגל הייתה גם היא קטנה עליהם והם הפגינו ידע גם בתחום הטאליבן. המונית עברה לדיון בחייו של אסף, הוא סיפר איך הכל השתנה לו בחודש האחרון, או במילים שלהם "עף הגג". המונה ממשיך לרוץ: מי היה הנשיא האמריקאי שנרצח בתיאטרון? הם אמרו ניקסון וטעו. הקרב בין ירדנה ארזי ועופרה חזה על עובדותיו היה ידוע להם, אבל ראשי התיבות של ביל"ו בלבלו אותם קצת. ועכשיו יש להם כבר שתי טעויות
השאלה ששינתה הכל: מי המציא את הביטוי "רק רשת"? האנשים ברחוב אמרו טל ברודי ו...טעו.
מה למדנו: אסור להקשיב לאחד עם רסטות
המונה דופק : הפסידו הכל ועדיין המשיכו להתווכח על ההכפלה

 

_OBJהטייס שלי - הוא הזוכה שלי

על המונית: נילי, דנה ורונה הסטודנטיות ועמית - הטייס של עידו
בדרך אל: להופעה של מאיה בוסקילה
קילומטראז': 2 ק"מ
תקציר הנסיעה: עידו התפעל מעיסוקו של עמית, עוד יותר מהעובדה שהוא הטייס שלו בדרך חזרה מאילת ועוד יותר מכך שהוא ער וכבר כל כך מאוחר. התשובות הראשונות היו מהירות: בדולר אחד יש 100 סנט, יעל בר זוהר נשואה לגיא זוארץ, האצטדיון הביתי של מכבי והפועל ת"א הוא בלומפילד והשיר "לא קלה דרכנו" הוא מהסדרה "הבורגנים". יש להם כבר 1500 ₪: מי טפס באשכיו של איציק זוהר במהלך משחק? גם הבנות ידעו שזהו אייל ברקוביץ. 900 מטר מהיעד, ממשיכים, על אריך קסטנר הם שמעו וגם על פרויד, אבל עידו רוצה שהטייס ילך כבר לישון. השאלה הבאה כבר הייתה על אלף שקלים - מי צייר את העלמות מאביניון? אכן פיקאסו, תמיד טוב שיש סטודנטית לאומנות במונית.
השאלה ששינתה הכל: השיר שבוב דילן כתב לאשתו וקרא לו על שמה, הם מתקשרים לחבר הטלפוני שלא עונה, יודעים בעצמם שזוהי "שרה" ורוצים להכפיל. האם את הקליפ "הדודה והדוד" ביים ירון לונדון? הם אומרים שכן, טועים ומאבדים הכל.
מה למדנו: שלעידו יש חרדת טיסה
המונה דופק : הפסידו הכל

 

_OBJאיפה התרחשה המהפכה הצרפתית?

על המונית: דן הקטן, בן הבינון ורון הענק, אילתים במקור
בדרך אל: מלון הנסיכה
קילומטראז': 9.5 ק"מ
תקציר הנסיעה: באיזו ארץ התרחשה המהפכה הצרפתית? היה הגיוני בעיניהם שלא בצרפת, עידו חושב שאולי הקשה עליהם, אבל מזל שאמא של בן ידעה. באיזו שנה נוסדה מדינת ישראל – הם ידעו 1948. עידו ממשיך להקשות, כמה מינים בשבעת המינים? אבל הפעם הם יצאו מהמלכודת בגבורה וידעו כי יש שבעה. איזו מדינה ערבית לא אפשרה לשחר פאר לשחק? הם ידעו מיד, עוד לפני שעידו סיים לשאול, דובאי. באיזה ישוב מוזיאון חיל אויר? ובכן, מסתבר שזכרון יעקב היא לא 5 דקות מבאר שבע. בשיר של שרית חדד הם שלטו, גם בסרט חגיגה בסנוקר הם הפגינו בקיאות. עכשיו הם כבר בליגה של הגדולים - שאלות על 1000 ש"ח - מי הלחין את הבלט מפצח האגוזים? אולי ביאליק? האוטו ליד אמר צ'יקובסקי והעלה אותם לשאלה הבאה. הם מבקשים שאלות מהתנ"ך ומקבלים, מי גר בארץ עוץ על פי התנ"ך? איוב. אמרו וצדקו. יש להם כבר 4500 ש"ח. מי מחברי הופה היי ניגן בכינור? לא אלי אוחנה וגם לא אהוד מנור, זוהי הטעות השנייה. הם כבר 700 מטר מהיעד ואסור להם לטעות שוב.
השאלה ששינתה הכל: בן כמה היה ישמעאל כשעשו לו ברית מילה? אמרו 13 וצדקו!
מה למדנו: שאלי אוחנה לא היה בהופה היי (אבל אולי הוא באמת קצת דומה ליונתן מילר..)
המונה דופק : זכו ב-6500 (בעזרת השם כמובן)

 

צפו בפרק המלא של מונית הכסף