ג'ייסון אלכסנדר פוגש את ג'וליה רוברטס (תמונת AVI: מונית הכסף)
לא הקשיבו לאימא - וצדקו | תמונת AVI: מונית הכסף
ג'ורג' קוסטנזה מתהפך בקברו

על המונית: רביעייה מפוזרת מכל הארץ
היעד: נמל תל אביב
קילומטראז': 4.5 ק"מ
תקציר הנסיעה: השאלות על 250 שקל מפתיעות את החברים, והם כבר מתווכחים למי להתקשר בגלגל הצלה. שמה הקודם של אירן ("המדינה – זו ששונאת אותנו") מבלבלת קצת את הארבעה, והם שוקלים לנצל גלגל הצלה. אחות של אחד מהם מרוויחה סמול טוק טלפוני עם עידו, שמצידו מוציא ממנה הודאה שהיא מעולם לא הוציאה 800 בפסיכומטרי כמו שהתרברב אחיה אור. טל לא מתבלבלת, ועונה נכון. 3 ק"מ מהיעד עידו שואל על שריר שמחובר לגוף רק בקצה אחד – והם עונים בלי לחשוב פעמיים. הלשון, כמובן. עידו מנסה לבלבל אותם עם אפשרויות אחרות לשרירים שמחוברים לגוף, והשאלה הבאה נשארת באותו אזור: מי מהדמויות בסיינפלד נתפס בידי אימו כשהוא מענג את עצמו. החברים טוענים שכל מי שרואה סיינפלד הוא לאטעך, אז אין להם מושג. קצת התלבטות לגבי את מי לשאול ברחוב, ובסוף הם תופסים קורבן שאפילו עונה להם נכון: ג'ורג', כמובן.

עם 2,000 שקל בכיס ו-2 ק"מ מהנמל החברים נתקלים בשאלה על החובש מהשיר "בלדה לחובש", ובזה הם מוכיחים הבנה והכרות עמוקה. בשאלה הבאה על חגיגות ה-60 למדינות ישראל כולם משתתקים ומחכים למוצא פיו של אור – שקולע. גם השאלה שאחר כך עדיין בתחומי המדינה, ושמו של ראש המוסד לשעבר לא עוזר לחברים. טעות ראשונה. השאלה על 1,000 שקל מחזירה את הח'ברה לערוץ הילדים, אבל הטרקטור של בוב הבנאי לא מזכיר להם כלום. טעות שנייה, רצוף. חצי קילומטר בלבד מהיעד עידו מפציץ עם שאלה על כדורגל – ואור עומד בסטנדרטים. תשובה נכונה, ואור מנצל את הבמה לתת כמה מילות עידוד לאריק בנאדו. שאלה אחרונה, גם היא על כדורגל, לא משאירה להם סיכוי. אור מאבד ביטחון, הולך עם הלב – וטועה. יצאו בלי כלום, אבל אולי זה ישתנה בשידור החוזר.
מה למדנו: "מי שרואה סיינפלד הוא לאעטך".
השאלה ששינתה הכל: שיאן ההופעות בנבחרת ישראל בכדורגל. אור ענה נכון, אבל זה נתן לו כל כך הרבה ביטחון עד שהוא טעה בשאלה שאחר כך.
המונה דופק: 0 שקלים.

_OBJהילדות של היום הן לא הילדות של הלילה

על המונית: ירדן, יעל והדר, שבין צחקוק אחד לשני הן מספיקות גם להשחיל התחנפות לעידו.
בדרך אל: נמל תל אביב.
קילומטראז': 5 ק"מ.
תקציר הנסיעה: הבנות מתחילות עם תירוצים ("אנחנו כולה בבית ספר תיכון"), ועידו מתחשב. שאלה על הגנן שגידל דגן בגן מעבירה אותן הלאה בקלות. עידו חוקר על החבר של יעל הבלונדינית ויש מסקנה: אהבה זה דבר לא מורכב. אחרי עוד שאלות על אהבה, וגילויים חדשים על הדר, מגיעה סוף סוף שאלה על כסף. הבגרות בתנ"ך לא קרובה לליבן של הבנות, אבל הן מצליחות להתגבר על המכשול. השאלה הבאה על שיער גוף לא מצליח לבלבל אותן, והשאלה האחרונה בקטגורית "הקלות" לא מצליחה לעבוד עליהן. יאללה לשאלות הקשות.
לחשב כמה זה "עידו" בגימטריה לוקח להן קצת זמן, אבל הן מצליחות לענות נכון. את הדמות שהופיעה פעם על השטר של 10 שקלים חדשים הן לא זוכרות, אבל מנחשות, צודקות וממשיכות הלאה בקלות. עידו מבלבל אותן עם שאלה שלא מהתקופה שלהן, והנה הזדמנות לחבר טלפוני. החברה מצליחה לעזור לירדן בקלות, והן מגיעות ל-4,000 שקלים ואפילו בלי טעויות. שאלה על הארץ בה נולד קיאנו ריבס לא מזכירה להן כלום, והנה הולך עוד גלגל הצלה. הבחורים ברחוב לא מצליחים לעזור, ויש טעות ראשונה. שאלה אחרונה לפני שמגיעים, מתח במונית: מי מכוכבי סיינפלד שיחק בסרט אישה יפה. הדר מנחשת שזה השמנמן, אבל עידו דורש תשובה מלאה – כזו שכוללת שם מלא, למשל. עידו מעמיד תנאי, הדר והבנות לוקחות את ההזדמנות. למרות הרמז (שם פרטי: ג'ייסון), הן לא מצליחות – אבל יוצאות עם הכסף. עידו מציע להכפיל, ירדן מזהירה שאימא לא מסכימה, אבל הבנות לא עושות כל מה שאימא אומרת והולכות על זה. קטע וידאו מראה את פול מקרטני מנגן, ועידו שואל האם הוא שמאלי. הבנות מתחבטות, עונות, צודקות ומכפילות. כבוד לבית ספר.
מה למדנו: "אהבה זה לא מורכב: או שאוהבים או שלא אוהבים".
המונה דופק: 8,000 שקל.

_OBJאין סיבה למסיבה

על המונית: אורי אוהד, ומידן - שיכורים ומרוצים.
בדרך אל: בן יהודה פינת ירמיהו
קילומטראז': 4.5 ק"מ
תקציר הנסיעה: אוהד לא מבזבז זמן, ומודיע: אנחנו מכפילים. שאלות על אלאדין ועל מפתח שבדי מריצות אותם את השאלות הקלות, ועוד שתיים על אייל גולן וגל פרידמן סוגרות את הפינה הזו סופית. אוהד מתגלה כחד, במיוחד כשהוא שיכור. שאלה על 500 שקל - מהו הישוב הצפוני בישראל - שומרת את המומנטום. גם השאלה שאחר כך בודקת את היכולות הגיאוגרפיות של החברים,– אבל אוהד טועה. בשאלה הבאה מתקיל עידו עם עוזי חיטמן והחלומות, באמצע יש סכסוך קל על אבוקסיס ונמני, והחברים מתקשרים לחבר. החבר צודק, והמלאכים של עוזי מביאים להם 2,000 שקל, אבל פחות גלגל הצלה אחד. שאלה על עגבנייה מצליחה לערער להם קצת את הביטחון, אז הם מבזבזים גלגל הצלה גם על מישהו ברחוב. הם בוחרים שלא להאמין לעובר אורח, וצודקים. 2,500 שקל, ואוהד רוצה לעצור להפקיד את הכסף. השאלה איפה התגלתה מרגלית צנעני מוציאה מאוהד את המיטב, אבל החברים לא מקשיבים. "סיבה למסיבה" הוא אמר, החברים אומרים "מרגול", עידו אומר טעות – זה אכן היה "סיבה למסיבה". אוהד לא יודע מה לעשות עם התסכול. 900 מטרים מהיעד הם עדיין מלקקים את הפצעים מהשאלה הקודמת, והשאלה על הציפור הלאומית של ישראל לא מצליחה לקדם אותם כל כך. אף אחד לא אומר דוכיפת, המונית מגיעה ליעד, והלך הכסף סופית. אפילו לא הייתה הזדמנות להכפלה.
השאלה ששינתה הכל: איפה התפרסמה מרגול. סיבה למסיבה, אבל לא הפעם.
מה למדנו: "חסידה ודוכיפת זה לא אותו דבר – דוכיפת זה עם הכרבולת".
המונה דופק: 0 שקלים.

_OBJצהוב עולה - למונית

על המונית: שני צהובים מבסוטים אוהדי מכבי ושתי טרמפיסטיות. עידו נגעל בשם כל אוהדי הפועל בארץ.
היעד: שכונה ל'.
קילומטראז': 8.3 ק"מ
תקציר הנסיעה: שירה של אוהדי מכבי ת"א ברקע, עידו מעודד את הרוח הספורטיבית. שאלות קלות על העם היהודי, מיקי ברקוביץ', מזכירה אלקטרונית וכביש החוף מקפיצות אותם ל-1,000 שקל בקלות. שאלה על אביתר בנאי מראה שגם בשאלות של ה-500 שקל הם לא מתבלבלים, אבל בשאלה על התנ"ך הם דווקא כן. אחת הטרמפיסטיות מזעיקה את אביבה המורה לתנ"ך לטלפון, שמצידה צריכה כמה דקות כדי להיזכר מי זו התלמידה שמפרה את שלוותה, והיא לא מפשלת. 7.5 ק"מ מהיעד שואל עידו על סרטים ישראליים, אבל אף אחד במונית לא יודע על מה הוא מדבר. הלאה, עוד גלגל הצלה – אבל הוא לא עוזר. עידו סופר 10 שניות אחורה, ואחד הצהובים מנחש נכון. שאלה אחרונה בקטגורית "הבינוניות" היא על ירושלים, אבל התל אביבים לא מדייקים. פסילה ראשונה. שאלה על שם חברת התעופה שמטוסה התרסק בסדרה "אבודים" לא מצליחה להחזיר את הנוסעים לגל, ועידו סופר כבר פסילה שנייה. 2,500 שקל בכיס, ואסור לטעות יותר. שאלה על נבחרת ישראל בכדורסל לא מבלבלת את הגברים שבחבורה, ולמרות הלחצים הם מצליחים לענות נכון. 6,500 שקל בכיס, שאלה אחרונה. מפקד גלי צה"ל לא אומר להם כלום, עידו מנסה לתת רמז, הם לוקחים את ההזדמנות בשתי ידיים וממש על היעד הם לוקחים את כל הקופה.
השאלה ששינתה הכל: מפקד גלי צה"ל. למזלם, עידו פרגן ברמזים.
מה למדנו: אוהדי מכבי ת"א באים בזוגות.
המונה דופק: 7,500 שקל.

חושבים שאתם יותר טובים? בואו לבחון את עצמכם במונית הכסף!

לעוד קטעים ממונית הכסף

לצפייה בפרק המלא