משחקי המונדיאל בברזיל נכנסו לשלב הנוק-אאוט, וגם בבית "האח הגדול" אי אפשר היה להתעלם מהקרנבל שמתחולל ביבשת הדרומית, ובשבועיים הקרובים תתקיים בבית משימה מיוחדת "לכבוד המונדיאל".

לאלו מכם שלא מעורים בפרטי המשימה, נספר שכל דייר ודיירת קיבלו על עצמם לייצג את אחת מהנבחרות שעלו לשמינית הגמר, ובכל פעם שאחת הנבחרות מודחת, אותו דייר שמייצג אותה נכנס אוטומטית לרשימת המועמדים להדחה.

למרות שהדיירים הם אלו שבחרו איזו נבחרת לייצג, חשבנו שחלק מהבחירות יכלו להיות הרבה יותר מסקרנות אם הן היו נראות אחרת, והחלטנו להתאים את הנבחרת שלדעתנו מתאימה לכל דייר לפי האופי של אותה מדינה מול אופיו של הדייר. כמובן, שכל קשר בין הבחירות שלנו למציאות, איך נגיד, מקרי בהחלט.

מיקיאגי

מייצג את: מקסיקו

היה נראה טוב במדים של: הולנד

 כן חברים, אין מנוס – קשה לנו לשכוח את ימי נוער שוליים הפרועים, ובמיוחד את אמסטרדם, השיר והעיר. נבחרת הולנד הייתה אמורה להיות מיוצגת על ידי האיש שפעם לא דפק חשבון, שיחק עם שפמים, וחי במדינתנו את החופש המוחלט שמייצג את הולנד, בימים בהם חופש בישראל היה בעיקר משהו שילדים נהנים ממנו ביולי אוגוסט.

מיקיאגי שובר פיניאטה (תמונת AVI: mako)
מיקיאגי שובר פיניאטה - אוי אמסטרדם | תמונת AVI: mako

אליאב

מייצג את: ברזיל

היה נראה טוב במדים של: קולומביה

יודע כל תרמילאי פיקח – קולומביה זו מדינה של אנשים חמים, נהנים, שחיים מדקה לדקה, וכך גם אליאב. או לפחות כך הוא מעיד על עצמו. ארץ המסיבות, האהבה החופשית, וחיי הנהנתנות יושבים בול בפוני על האיש עם הפוני הכי מוזר בתולדות האח הגדול, ואנחנו לגמרי רואים אותו זרוק בהוסטל באמצע בוגוטה, אחרי לילה פרוע במיוחד.

אליאב תפס כדור (תמונת AVI: mako)
קולומביה יושבת בול בפוני על האיש עם הפוני | תמונת AVI: mako

עינב בובליל

מייצגת את: ארגנטינה

הייתה נראית טוב במדים של: אלג'יריה

עינב תמיד גאה בשורשים שלה, אלו שנטועים עמוק עמוק באדמת מרוקו, אז חיפשנו לה את המדינה שהכי נושקת לבירת המופלטות והספינג' – מטבחים דומים, אופי חם ומחבק, ומוזיקה שתרים כל מסיבה פולנית לגבהים חדשים.

עינב בחצר (תמונת AVI: mako)
חיפשנו לעינב את המדינה שהכי נושקת לאופי החם והמחבק שלה | תמונת AVI: mako


צחי

מייצג את: גרמניה

היה נראה טוב במדים של: שוויץ

אמרו את זה קודם, לפנינו – צחי הוא לגמרי המדינה שבסדר עם כולם, זו שמהדורת החדשות שלה נפתחת בידיעות על שיטפונות והדבר היחיד שמטריד אותה (ואותו) הוא מצב החסה בשטחי אוסלו. צחי כמעט ולא מסתכסך עם איש, מסתדר עם כולם ושלום היא מילה שימושית, אז שלום.

צחי בחר בגרמניה  (תמונת AVI: mako)
צחי הוא לגמרי המדינה שבסדר עם כולם | תמונת AVI: mako

אורטל גושן

מייצגת את: קולומביה

הייתה נראית טוב במדים של: ברזיל

יש לה את זה לגושן – האופי השמח שלא דופק חשבון לאיש, גם שהכל למטה, היא תמיד למעלה, ובקיצור: שמחת חיים בלתי נגמרת, חיוך של מיליון אננסים, ותחושה כללית כאילו החיים תמיד מתנהלים על החוף בריו בסמבה בלתי נגמרת. ככה זה כשאת מלכה.

אורטל ואלדד מקשיבים לטל (תמונת AVI: mako)
האופי השמח שלא דופק חשבון לאיש, הכי ברזיל | תמונת AVI: mako

מרטין

מייצגת את: צרפת

נראית טוב במדים של: ובכן צרפת

כל מדינה אחרת שנחבר לה תהיה טעות. מרטין היא הצרפתייה הכי טיפוסית שפגשנו, ואנחנו לגמרי מתכוונים לזה במובן הטוב: המבטא ההורס, חוסר ההבנה לעיתים שמזכיר את נהגי המונית בפריז, והצחוק המתגלגל שיודע שאם צרפת תזכה במונדיאל בלי פרנק ריברי, זו תהיה בדיחה היסטרית.

מרטין בחצר (תמונת AVI: mako)
צרפת נשאר צרפת - ויוה לה פארנס | תמונת AVI: mako

 בני

מייצג את: ארה"ב
היה נראה טוב: אך ורק במדים של ארה"ב

לא היינו לוקחים לו את זה גם אם היה מתחנן כמו ילד ומבקש שוקולד שוויצרי או ענטוז ברזילאי – בני הוא אמריקאי טיפוסי, נער קולג' חסר עכבות שנתקע בתקופת האחווה בחייו, למרות שמעולם לא חווה אחת כזו. וד"ש לאובמה.

בני חותך סלט (תמונת AVI: mako)
הכי נער קולג'. ד"ש לאובמה | תמונת AVI: mako

נופר

מייצגת את: הולנד

הייתה נראית טוב במדים של: ספרד

זה האופי הזה שלה, וגם (ובעיקר) כי מאוד הגיוני לדמיין אותה עם זוג קסטנייטות ושמלה אדומה, זזה מצד לצד בבית בצעדים קטנים עם ערימה של טאפסים: חמוצה, חריפה, עוקצנית ומרוכזת.

נופר שומרת על הכדור (תמונת AVI: mako)
הייתה נראית טוב במדים של ספרד | תמונת AVI: mako

טל

מייצגת את: יוון

הייתה נראית טוב במדים של: ארגנטינה

אבא של טל החזיק בעבר מפעל לנקניקים והעבר המשפחתי שלה רווי בבשר משובח ואיכותי, ולכן, למרות השינוי שעברה בחיים, החלטנו ללכת איתה הפוך הפוך ולצוות אותה למדינה הכי בשרית על הכדור הזה. וחוץ מזה, ארגנטינאים ידועים בטמפרמנט הלוהט שלהם, בדיוק כמו זה של גברת גלבוע.

טל בחרה ביוון (תמונת AVI: mako)
ארגנטינאים ידועים בטמפרמנט הלוהט שלהם | תמונת AVI: mako

לינור

מייצגת את: בלגיה

הייתה נראית טוב במדים של: רוסיה

 קשה לברוח מהעובדה שלינור הייתה בעבר לובה, ואף הוציאה סינגל ברוסית, שאפילו הושמע בבית במסגרת מתנת שישי. הרייש הגרונית והלוק הקפוא שכבש אפילו את בני, לא הותירו לנו ברירה והחלטנו לשלוח אותה לטיול שורשים.

לינור בסלון (תמונת AVI: mako)
הרייש הגרונית והלוק הקפוא שכבש אפילו את בני | תמונת AVI: mako

אחי

מייצג את: שוויץ

היה נראה טוב במדים של: אוסטרליה

הוא מציל, ומציל אוהב גלים - אם רק היה מגדל שיער, צובע לבלונד וממשיך להסתובב כל היום בבגד ים כמו שהוא עושה רוב הזמן בבית האח, הציוות הזה היה נראה הגיוני לכולנו. חוץ מזה, ניסינו לחשוב שעות איזו מדינה הכי מתאימה לו, ובסוף התייאשנו. אז יאללה, אוסטרליה.

אחי בחר בשוויץ (תמונת AVI: mako)
הוא מציל, ומציל אוהב גלים. יאללה אוסטרליה | תמונת AVI: mako


מנחם

מייצג את: אלג'יריה

היה נראה טוב במדים של: גרמניה

הגרמנים ידועים בדייקנות שלהם, ובמסורת הספרותית הענפה, בדיוק כמו מנחם בן שהכניס שובל של קולטורה הביתה, ברגע שירד במדרגות. כי הרי רק מנחם יכול לשבת בשער ובמקום להדוף פנדלים, לקרוא שירה בת זמננו.

מנחם בסלון (תמונת AVI: mako)
רק מנחם יכול לשבת בשער ובמקום להדוף פנדלים, לקרוא שירה בת זמננו | תמונת AVI: mako

 דנית

מייצגת את: קוסטה ריקה

נראית מעולה בבגד ים על החוף במדינה שבחרה לה

הקוסטריקנים ידועים בסגנון החיים החופשי והמאושר שלהם, בדיוק כמו זה של דנית. בגדי הים שהיא מעצבת רק מחזקים את העובדה שהמדינה בה בחרה היא זו שתפורה עליה כמו בגד ים ברזילאי על לינור שפר.

דנית בחרה בקוסטה ריקה (תמונת AVI: mako)
המדנה שבחרה תפורה עליה כמו בגד ים ברזילאי | תמונת AVI: mako

אלדד

מייצג את: ניגריה

היה נראה טוב במדים של: אנגליה

רצינו בהתחלה לבחור באירלנד או סקוטלנד, אבל לצערנו (ובעיקר לצערם) הן לא הצליחו להעפיל למונדיאל, אז נשארה לנו אנגליה – זה האופי, הלוק, ובעיקר כי אנחנו בקלות מדמיינים אותו באיזה פאב במרכז לונדון, מחובק עם עוד עשרות אנגלים, נע מצד לצד ושר, כל הזמן שר.

אלדד מראיין את מיקי בחצר (תמונת AVI: mako)
"זה האופי, הלוק, ובעיקר הדימיון" | תמונת AVI: mako

עוד על המשימה:

"האח הגדול", רביעי ושבת ב-21:00