אם התמזל מזלכם והגעתם לעיר הבירה של סרביה – בלגרד, כדאי שתנצלו את הזמן בה בחכמה. כי מלבד מועדוני הפאר שלה, תרבות הספורט המפותחת ומוזאונים מפוארים, יש בה גם תרבות אוכל עשירה במיוחד. אמנם המטבח הסרבי שואב את טעמו ממטבחים הגובלים למדינה, כמו למשל רוסיה, רומניה, הונגריה, בולגריה ואף גיאורגיה, אבל הייחודיות שלו היא דווקא באוכל הרחוב המועדף על הקהל הסרבי. מה שהחל כעניין חסכוני הפך לתרבות פופולרית כל כך, שלמעשה הסרבים מעדיפים את הפשטות על פני מסעדות היוקרה בעיר.

מה אכלנו בבלגרד?

צ'וואפ ב-Sis Cevap

כדי לפתוח את מסע הקולינריה כמו שצריך, הגענו לרחוב הצ'וואפ המפורסם בבלגרד, שמשמעותו – "רחוב הרעבים". האגדה מספרת שדוכן הצ'וואמפ Sis Cevap היה הראשון מסוגו ברחוב, ולאחר ההצלחה הרבה שזכה לה נפתחו בעקבותיו עוד ועוד דוכנים שהפכו את הרחוב למה שהוא היום. הצ'וואפ הוא המאכל הלאומי של סרביה, והוא אוכל הרחוב הפופולארי ביותר במדינה. למעשה, קציצת הצ'וואפ הסרבי היא סוג של הכלאה בין המבורגר לקבב, אותה מיישנים שלושה ימים ואז צולים על הגריל.

כתובת: Goce Delčeva, Beograd, Serbia

לנו יש קבב, לסרבים צ׳וופי - זו קציצת בשר שממתינה 3 ימים לעלות על הגריל, קצת מלח, קצת פלפל - וזהו. את הלחמנייה מורחים במיצים של הבשר - ותוסיפו מה שבא לכם, כרוב, עגבניות, פלפל חריף. אבל באמת לא צריך שום דבר חוץ מהקציצה הנפלאה - טעימה ולמרות שהיא גדולה ועצומה - אין מספיק ממנה. אז אל תספרו לאף אחד אבל זה השני שלי �� וזה עולה רק 5 שקלים. משוגע

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


קינוח התפוח הנעלם ב-Lorenzo & Kakalamba

התחנה הבאה במסע היא מסעדת Kakalamba & Lorenzo של סניה ג'ורג'ביץ', בה מוגש אוכל בסגנון מקסיקני. זאת אחת המסעדות המעוצבות בעיר, ואולי גם הכי מצולמת, שנותנת במה לציור, לקולנוע, ולתרבות הפופ. אפשר אפילו לטעות ולחשוב שהגעתם למוזיאון, מכיוון שכל מנה בפני עצמה היא יצירת אמנות. כמו למשל קינוח התפוח הנעלם או ספירת השוקולד – כדור שוקולד עליו שופכים שוקולד חם מלמעלה עד שהקינוח נמס ועל הצלחת נשארת הפתעה משגעת.

כתובת: Cvijićeva 110, Beograd 103614, Serbia

והאוכל? גם יצירת אמנות! הנה למשל תפוח שזרקו אותו - קינוח יפהפה שכולו אכיל. גם הכיפה השקופה (סוכר), גם ליבת התפוח (סורבה תפוח) ואפילו הגרעינים (שוקולד) - את הכול אוכלים!!

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


פאי דובדבנים שחורים ב-Kalemegdanska terasa

אם הגעתם לבלגרד כדי לשלב בין קולינריה איכותית לנוף משגע, אתם חייבים לבקר במסעדת ה- Kalemegdanska terasa. היא ממוקמת בקצה מבצר קלמגדן, שמייצג את היסטוריית העיר, ומלבד ביקור במסעדה שווה גם לטייל במתחם. על האוכל המסורתי מנצח השף דניאל סטבנוביץ', ומלבד מאכלים בלקנים עממיים תוכלו לטעום גם ממנות הקינוחים הפשוטים אך טעימים של המקום, כמו למשל פאי דובדבנים שחורים.

כתובת: Mali Kalemegdan bb, Beograd, Serbia

מתכון מנצח לא משנים! במסעדה עם הנוף אולי הכי יפה בעולם, בקצה מבצר קאלמגדאנסקה, ביום יפה רואים את כל בלגרד והיום יפה. כולם באים לכאן כדי לאכול ״פיטה וישנייה״, פאי דודבן חמוץ, מבצק שעובדים עליו יומיים ומלית של דובדבנים טריים ונפלאים. @tomgraziani כאן איתי - והכול כאן אדיר!

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on

דיל מיוחד לכל התפריט ב-Ambar

אי אפשר לבקר בבלגרד מבלי לאכול באחת משלושת המסעדות של הרשת הראשונה בעולם לאוכל בלקני – Ambar. התפריט שמוגש במסעדות הוא למעשה מסע בין מדינות הבלקן, שמשלב מסורת ומורשת לצד יצירתיות ועיצוב מודרני. אם אתם מתקשים לבחור בין המנות הססגוניות, המלצה שלנו – תבקשו את הדיל המשתלם ב-25 יורו, בו תוכלו לאכול את כל המנות במסעדה עליהן מנצח השף ולדימיר סווטקוביץ'.

עוד באמבר: אפשר להזמין את כל התפריט ב25 יורו, שזה פחות מ100 שקל. לכל התפריט. אכלתי עד שהתפוצצתי. זה יקרה גם לכם. הקונספט: מנות מהמטבח הבלקני, חומרי גלם טריים, טאצ׳ מודרני. זה אספרגוס על קרם ארטישוק וביצת שלו, או גלידת פלפלים, או פלפלים ממולאים בגבינה מטוגנים במעטפת פריכה, ויש גם רביולי תרד וגבינה, סלט קינואה ופירות וקרפצ׳יו צ׳יפס בטטה. להיט

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


כתובת: Karađorđeva 2 - 4, Belgrade 11000, Serbia

סטייק עם כדורי גלידה ב-Homa

התחנה האחרונה שלנו בבלגרד היא מסעדת ה-Homa, אותה הגדיר ה"ניו יורק טיימס" כמקום חובה. למעשה, זוהי מסעדה טרנדית שנפתחה על ידי כמה חברים טובים, ומציעה ללקוחותיה מנות פיוז'ן שמשלבות בין טעמים מקומיים, אירופאיים, דרום אמריקאיים ואסיאתיים. גולת הכותרת של המקום היא שרוב המנות מוגשות עם גלידה, שמעתם נכון, מנות ראשונות, עיקריות וכמובן קינוחים, מלוות בטעמים חדשניים וקרירים של טעמי גלידה, לאו דווקא מתוקים. כך למשל תוכלו לטעום ממנה עיקרית של סטייק ועליו כדור נוטף של גלידת חרדל.

כתובת: Senjanina Ive, Beograd, Serbia

במסעדת הומה מגישים גלידה למנה ראשונה, עיקרית וכמובן לקינוח! אז יש סלט ירקות עם גלידת גבינת עזים, או מנה של ברווז וגלידת אפרסק, או מנה סרבית מסורתית של לשון ברוטב בקר (בתמונה) ו... גלידת חרדל! שילובים מבריקים וטעימים של @v.u.c.k.o93

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


 "הכי טעים בעולם": ימי שלישי אחרי "רק רוצים לרקוד", קשת, ערוץ 2