עבודה ערבית עונה שניה (יח``צ: מירי שמעונוביץ , עבודה ערבית)
אמג'ד, בושרה ומיה | יח``צ: מירי שמעונוביץ , עבודה ערבית
אמג'ד
(נורמן עיסא)

הוא עיתונאי ערבי ישראלי. הוא חסר בטחון, מרוכז בעצמו בצורה אובססיבית, ועושה את כל שביכולתו על מנת לא לבלוט כערבי. הוא עיתונאי מצליח אך לא ברור אם זה בשל היותו מוכשר, או בגלל שהוא ערבי יחיד במערכת של עיתון. אם בעבודתו הוא עצבני אך מאופק, בנוכחות אשתו הוא מוציא את כל העצבים, והיא האשמה מספר אחד בכישלונות שלו, בעיקר, וגם עומדת בדרכו להתבולל בתוך החברה הישראלית - מבחינתו הוא אשכנזי שהתחתן עם ערבייה. אך בכל זאת הוא אוהב אותה, יודע שהיא יותר חזקה, חכמה ואף צודקת ממנו.

בושרה (קלרה חורי)

אשתו של אמג'ד היא עובדת סוציאלית יפה. הקריירה שלה מאוד חשובה לה, למרות ששאיפותיה נבלעות לעומת בעלה. היא אישה חזקה שיודעת טוב מאוד מה היא רוצה, ובניגוד לבעלה היא מלאת ביטחון עצמי -  גאה בערביות שלה, לא מנסה להסתיר אותה ולא מתאמצת להעלים את מבטאה. דרכו של בעלה לא מוצאת חן בעיניה אבל למרות הכל היא מבינה אותו, ומנסה תמיד ליישר איתו קו. היא אוהבת אותו, בכל זאת, לפעמים הוא מצליח להצחיק אותה.

מיה (פטימה יחיא)

הילדה של אמג'ד ובושרה. בעלת דעות משלה ומעריצה קוסמטיקאיות. יודעת בדיוק איך לסובב את אבא על האצבע הקטנה. הוא מנסה לחנך אותה אחרת ממנו ומכריח אותה ללמוד פסנתר ובלט. היא שונאת את זה ורוצה להיות ספרית כשתהיה גדולה. מיה עושה פדיחות לאבא שלה בכוונה תחילה.

אין תמונה
אבו אמג'ד. סלים דאו
אבו אמג'ד (
סלים דאו)

אביו של אמג'ד. גר עם אשתו מעל דירתם של אמג'ד ובושרה. ערבי ממקימי המדינה, פנסיונר של משרד החינוך, ושלושים שנה חבר מפא"י. מרב שעמום הוא כל הזמן מחפש עבודות קטנות בבית. אבו מג'אד קצת גאה על החינוך וההצלחה של בנו אך מאוכזב מדרכו ומהתנהגותו. מבחינתו יצא לו בן קצת חנון, אשכנזי מדי לטעמו. הוא אף פעם לא מרוצה מהכתבות או הראיונות שמעניק אמג'ד ותמיד יש לו הערה לתת.

אום אמג'ד (סלוואה נקרא)

אימו של אמג'ד. אישה שלכאורה נראית כנועה ותפקידה זה לשרת ולספק נוחיות לבעלה, אך למעשה כמו בושרה היא הכוח המניע בבית. לא מפחדת להרגיז, להעניש וללמד את בעלה הלכאורה עצבני ומאיים. אין לה הרבה כוח אליו. בניגוד לחמות טיפוסית היא מסתדרת היטב עם בושרה, אשת בנה ומשמשת למיה סבתא אהובה. היא תעמוד כמעט תמיד לצד בושרה מול בנה ותספק לה טיפים מניסיונה כיצד להתעלם ולהתגבר על שיגעונותיו.

מאיר (מריאנו אידלמן)

חברו הטוב ביותר של אמג'ד. צלם בעיתון בו עובד אמג'ד, ותמיד יוצא איתו לכתבות. מאיר הוא רווק ובליין שמחפש אהבה כל הזמן, כמו גם המדריך של אמג'ד בכל הקשור לחיי לילה ולחיי ברנז'ה בעיר הגדולה. למרות הערותיו הגזעניות הוא לא גזען בכלל. עבור אמג'ד, מאיר משמש כסמכות עליונה בענייני סוציולוגיה ישראלית. העונה, חייו של מאיר משתנים כאשר הוא פוגש באמאל, עורכת דין פמיניסטית שעובדת באגודה לזכויות האזרח. מאיר מתאהב בה ולרב זה קשה, בהתחשב בעובדה שמדובר בערבייה.

אמאל (מירה עוואד)

חברתה הטובה ביותר של בושרה מימי הלימודים. העונה, היא חוזרת לארץ לאחר שהות ממושכת בארה"ב, לשם היגרו בני משפחתה. אמאל לוחמנית, לאומנית ופמיניסטית והיא חוזרת ארצה כעורכת דין כאשר מעל הכל היא רוצה לשרת את בני עמה הפלסטינים. לכאורה יש לה דעות מוצקות בכל הקשור לפוליטיקה, אך עמדות אלה מעלות סדקים בחייה היומיומיים ובעיקר כאשר היא פוגשת את מאיר, בעל הדעות הישראליות הממוצעות והשניים הופכים לזוג אוהבים.

יוסקה ויוכבד (אריה מוסקונה וסנדרה שדה)

 זוג השכנים מבוגרים בבניין החדש אליו עוברים בני משפחת עליאן. יוסקה הוא מלח הארץ וראש ועד הבית של הבניין. בעבר היו לו פועלים ערבים, לכן הוא מצהיר על עצמו שהוא מסתדר איתם, וטוען שהוא מבין את שפתם התרבותית. יוסקה רוצה לחיות בשקט וליהנות מהפנסיה בלי יותר מדי טרדות. יוכבד אישתו מפחדת מהשכנים הערבים החדשים. היא נבהלת מכל דבר קטן, היסטרית וממהרת להתעלף.

עבודה ערבית - מריאנו ודב נבון (יח``צ: מירי שמעונוביץ , עבודה ערבית)
נתן ומאיר. נבון ומריאנו | יח``צ: מירי שמעונוביץ , עבודה ערבית
נתן ותמנע (דב נבון ורונה לי פז)

זוג שכנים בבניין החדש של בני משפחת עליאן, והורים לנדב בן ה 10. נתן הוא סוג של מצליחן, עובד קשה ורוצה לחזור הביתה וליהנות מקצת שקט, פוליטיקה לא מעניינת אותו במיוחד. לא מזיז לו שיש לו שכנים ערבים -  העיקר שיהיה שקט. תמנע, אשתו המטופחת, היא אשת תרבות וניו אייג', ואף מתנגדת לאחזקת טלוויזיה בבית. היא מכריחה את נתן להגיע לאירועי תרבות, ויוצאת מגדרה על מנת לא לפגוע ברגשות שכניה הערבים.

ג'מיל (יוסוף סוויד)

החבר החדש של אמאל, דוקטורנט לפסיכולוגיה. נראה טוב, אך קצת משעמם. הוא פעיל פוליטי ולאומן. עיסוקו בפוליטיקה ובנכבה מוציא את אמג'ד, ובשלב מסוים גם את אמאל, משלוותם.