הכל קרה כל כך מהר. אני נכנסתי להריון, הוא התקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים בארה"ב, קנינו כרטיסי טיסה, התפטרנו מהעבודה, ילדנו את בתנו הבכורה ונסענו לשיקגו. יש אנשים שלוקח להם חיים שלמים לעשות את זה, לנו זה לקח פחות משנה. וזו, כך גילינו, הדרך הטובה ביותר ללמוד את הכל על בשרנו. לא עזרו הרבה כל הטיפים, המחקר המעמיק, הסשן עם הקוראת בקפה ומילוי מאות דוקומנטים מפוקפקים, ואפילו לא כל הקומבינות והקשרים. בסופו של דבר עברנו את הכל בדרך הקשה, וזו, כנראה, הדרך היחידה.

שיקאגו (צילום: Pawel Gaul, Istock)
מתל אביב הקטנה לשיקגו הענקית | צילום: Pawel Gaul, Istock

ומאחר שזו, כנראה, הדרך היחידה לעזוב את המדינה עם משפחה, הטור הזה בטח לא יכול לעזור לכם הרבה. מצד שני, אולי הוא יעזור לכם קצת. אנחנו נאלצנו לעבור כמעט כל משוכה אפשרית במסע האדמיניסטרציה, הניירת והביורוקרטיה, שברנו את הראש על הנהלים ואת השיניים על השפה. אולי, אם יש לכם אפילו מכנה אחד משותף איתנו, תוכלו להשתפשף עלינו קצת.

ואכן, לאחר ימים ארוכים של בקשות לוויזות, הוצאות אישורים לכלבה, קניות, אריזה, העברת מכולה, השכרת הדירה ומכירת המכונית וארגון ביטוחי בריאות, סגרנו את הבסטה עם כל מי שסחט מאיתנו כסף בשנים האחרונות (רשמו לפניכם עם מי אתם צריכים לסגור את כל החובות: העירייה, בזק, חברת החשמל, חברת הגז, יס, משרד הפנים, מס הכנסה, ביטוח לאומי, שלושה בנקים, ועד הבית, בעלת הבית וקופת החולים. שכחתי מישהו?) ואף אחד, כמובן לא עשה לנו חיים קלים.

עמדנו בשדה התעופה בלוד, וזו היתה הכבודה שלנו:
1. אחד הוא
2. אחת אני
3. תינוקת בת 4 חודשים
4. עגלת תינוקת
5. סלקל לתינוקת
6. תיק מלא חיתולים ובקבוקים
7. כלבה גדולה
8. כלוב גדול לכלבה גדולה
9. ארבע מזוודות עם משקל עודף של מקרר
10. שני תיקי עלייה למטוס מלאים בכל מה שלא נכנס במזוודות
11. שני כדורי הרגעה

כך שאם יש לכם ילדים, כלב או רק בגדים שחביבים עליכם, הייתי שם. בטורים הבאים אשמח לדווח לכם איך מתמודדים עם מעבר לארה"ב, שבה שום דבר לא עובד כמו בישראל, אבל שום דבר. אם נדמה לכם שאתם מבינים את השפה, זו אשליה בלבד. חושבים ששירות הלקוחות טוב מבארץ ושהלקוח תמיד צודק? זיבי. 

תינוקת במזוודה (צילום: לי רותם)
ילדנו, התפטרנו, ארזנו וטסנו | צילום: לי רותם

אם חשבתם שהאוכל טוב יותר, חכו עד שתטעמו את הירקות. אבל בשורה התחתונה, המעבר יכול להיות חוויה מעולה ובהחלט מאד חשובה בהתפתחות של כל אדם שרואה את עצמו כאזרח העולם. החל בהעברת כלב, עבור בבחירת ביטוח בריאות וכלה באיך עושים רישיון נהיגה מקומי, אם מתחשק לכם לגור קצת במקום שאי אפשר לנסוע מקצה אחד שלו לקצה השני בשבע שעות, אם אתם מתכננים לימודים או מפנטזים על עבודה באנגלית – שווה לדעת כמה דברים בסיסיים שיקלו על חייכם. וגם אז עוד יישאר לכם הרבה ללמוד. תסמכו עליי, אני עוד בכיתה א'.