יקב יהודה-ביתן אדום קטן וכיסאות ישיבה
ארץ היין , פינת שפלת יהודה

תצפית נוף שווה זו תמיד סיבה טובה לצאת מהאוטו. אבל כשמציעים לכם גם שמן זית, גם יין, גם כמה סיפורים טובים ואפילו מנזר שכן, זו כבר סיבה טובה באמת.
יקב מוני שבשפלת יהודה שייך למשפחת ערטול, שהגיעה לכאן מן הכפר מע'אר ונקרא על שם אחד מבניה שנפטר. תחילה גידלו בני המשפחה גפנים, עצי שקד ועצי זית אך לפני כמה שנים החלו לייצר כאן גם יינות. כיום, היקב הכשר מייצר כ-80,000 בקבוקים לשנה. בחנות של היקב תוכלו לטעום מהיינות, מהשמנים (80 שקל לשני ליטרים) ומהזיתים הסורים המשובחים (40 שקל לשני קילו). תוכלו גם לקנות מהתוצרת הזאת, כמו גם גבינות, דבש, ריבות ושוקולדים. למי שמחפש מקום לאירוע ייחודי, כדאי לנסות את המערה שנחצבה כאן לפני 120 שנה על ידי הנזירים של מנזר דיר ראפאת הסמוך, ויכולה להכיל עד 70 איש.
מי שמסתפק בפיקניק קטן, יכול פשוט לשבת בחוץ על הספסלים הצופים אל הנוף המרהיב של עמק צרעה הירוק. אם תגיעו לכאן באוגוסט-ספטמבר תוכלו ליהנות גם ממראה הבוצרים בעבודה. מי שרוצה גם הסברים וסיפורים יכול להצטרף לאחד הסיורים המודרכים (בתיאום מראש).

יקב מוני - צילום של החנות מבפנים , כל המוצרים על ה (צילום: דנה בר-אל שוורץ, קשת)
יקב מוני | צילום: דנה בר-אל שוורץ, קשת

רוצים גם: יקבי מוני, מנזר דיר ראפאת טלפון: 02-9916629.
איך מגיעים: נוסעים בכביש מספר 1, במחלף שער הגיא פונים לכביש 38 לכיוון בית שמש, בצומת צרעה לפנות ימינה לכביש מספר 3835 לכיוון מנזר דיר ראפאת.
אם אתם כבר שם: פסל מריה הצופה על המקום מסמן את מקום מושבו של מנזר דיר ראפאת. כדאי להיכנס לשם לסיור קצר בלוויית אב המנזר. פתוח בשבת, מ- 9:00 עד 12:00.לתיאום בשאר ימות השבוע: 02-9917981. במרחק דקות נסיעה משם נמצאת דרך הפסלים, החוצה את יער צרעה, שמציגה פסלי אבן מרשימים שנחצבו על ידי אמנים.

ואם אתם באיזור, קחו הצעה לטיול למיטיבי לכת בהרי ירושלים.