ניפגש בבר של אסקובר

חברת הנדל״ן הניו-יורקית Thor Equities Group רכשה את מתחם החוף Casa Magna במקסיקו, בו שכן לדבריה בעבר אחד מאתרי המחבוא של ברון הסמים פבלו אסקובר. ת׳ור שילמה סכום של 17.5 מיליון דולר על השטח במטרה להפוך אותו למתחם נופש יוקרתי עם 40 חדרים, ספא וחנויות בהשקעה של 100 מיליון דולר. בית המחבוא לשעבר, בו פעל לתקופה קצרה מלון אחר, שוכן במרחק של ק״מ בלבד מהשמורה הביוספרית סיאן קאאן (Sian Ka'an; בשפת המאיה: "שער השמיים") בחצי האי יוקטן במקסיקו, והוא נבנה ב-1992. סיאן קאאן הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק״ו ב-1987 ובה בתי בגידול מגוונים למאות מיני עופות, יונקים, סרטנאים, פרפרים ו-310 מיני יתושים (נכון ל-1995).

View this post on Instagram

A post shared by Thor Equities (@thorequities) on

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש   

Come on Everybody

חברת התעופה EasyJet החליטה לנטוש את ברכת ה״ליידיז אנד ג׳נטלמנס״ המסורתית ולהחליפה בברכה נטולת-מגדר. ההחלטה התקבלה בעקבות ציוץ של אנדי פיוגארד (Andi Fugard), מרצה בכיר באוניברסיטת Birkbeck בלונדון שהלין באוגוסט על הפניה המחזקת בינאריות מגדרית. ״אנחנו רוצים שהצוות שלנו יהיה מוכן לקבל את כל מי שנמצא על הסיפון ולכן סיפקנו להם הנחיות כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר״ נמסר מדוברות חברת התעופה ל-CNN. לפני כחודשיים הודיעה חברת התעופה Air Canada על כוונתה להחליף את ״גבירותיי ורבותיי״ ב-everybody ובתחילת השנה הודיעה קבוצת Airlines for America, הכוללת את חברות התעופה Alaska, Delta, Southwest, American ו-United על כוונתן להוסיף אופציית מגדר לא בינארית.

איזי ג'ט,קניות בברלין, קרדיט פ.ר.ם תקשורת (צילום: פ.ר.ם תקשורת)
חברת הלואו קוסט, איזי ג'ט, מצטרפת למהלך המבורך | צילום: פ.ר.ם תקשורת

שוטי, שוטי לבדך

אגודת Cruise Lines International פרסמה את דו״ח "2020 State of the Cruise Industry Outlook" ולצד התייחסויות להשקעות בטכנולוגיות ירוקות חדשות, מתייחס למגמת תיירות-היחידים. ״Cruise Lines מגיבים לשינויים בדמוגרפיה של הנוסעים ומציעה תאי-סטודיו ופעילויות ידידותיות ליחידים״, נכתב בדו״ח. באליבא דה Hitwise, כלי המחקר ההתנהגותי המקוון הגדול ביותר בבריטניה, נרשם בשלוש השנים האחרונות גידול של 143 אחוזים בחיפושים מקוונים אחר הביטוי solo travel וסקר שנערך ע״י אתר Booking.com מצא ש-34 אחוזים מהמשיבים כבר התנסו בטיול-סולו וישמחו לחזור על החוויה. הדו״ח של CLIA מתייחס גם לצעדים שננקטים כדי להפחית את השימוש בפלסטיק חד-פעמי, צמצום פליטת הפחמן ב-40 אחוזים עד 2030 באמצעות השקעות בגובה 22 מיליארד דולר בטכנולוגיות אנרגיה חכמה ודלקים נקיים וצעדים נוספים לטובת תיירות אקולוגית ואחראית.