הנחיות ביקור ושהייה באיים הקריביים

גם מדינות האיים הקריביים החלו לפתוח אט אט את שעריהן, כשלכל אחת הנחיות משלה שנועדו להגן הן על אזרחיה והן על המבקרות. כך למשל, ביקור בטריטוריה הבריטית אנגווילה (Anguilla), כרוכה בהצגת בדיקת קורונה שלילית בטווח של 3-5 ימים לפני ההגעה, ביטוח בריאות עם כיסוי לכלל הטיפולים הרפואיים הקשורים ב-COVID-19, בדיקה נוספת שתיערך באי עשרה ימים לאחר ההגעה ולאחריה יורשו התיירות לשוטט באי בחופשיות כמו צפרדעי העצים הקובניות הנפוצות בה.

בסנט לוסיה הקטנה, שפתחה שעריה ב-4 ביוני, דורשים הצגת בדיקת קורונה שלילית שנלקחה לא יאוחר משבעה ימים לפני ההגעה ועל המבקרות גם למלא מבעוד מועד ולהביא עימן עותק של טופס הרשמה. עם ההגעה תבוצע בדיקת חום לכל מטיילת, ומרגע צאתה משדה התעופה חובה עליה להקפיד על תקנות הריחוק החברתי, חבישת מסיכה בחללים משותפים ושימוש במוניות ובתי מלון שקיבלו אישור COVID-19 עכשווי.

ביקור בברבדוס כרוך בבדיקת קורונה שלילית 72 שעות - שבוע לפני ההגעה (לפי רמת הסיכון של מדינת המוצא), חבישת מסיכה בשדה התעופה והקפדה על הנחיות ריחוק חברתי. בימים אלו עמלים בממשלת איי הבתולה הבריטיים על ההנחיות לקראת פתיחת הגבולות ב-1 בדצמבר, ואלו צפויות להתפרסם בשבועות הקרובים. אלו רק כמה דוגמאות להנחיות החדשות כפי שפורסמו ב-23 בספטמבר ב-Lonely Planet, כשהרשימה המלאה כוללת גם את גוואדלופ, קובה, האיטי, ברמודה ואיים נוספים. מתכננות נסיעה? אל תשכחו לבדוק באתרים הייעודים לכל מדינה אחר ההנחיות העדכניות.

האלבום - קריין, ברבדוס (צילום: אימג'בנק / Gettyimages)
ברבדוס | צילום: אימג'בנק / Gettyimages
ברמודה, האיים הכי שווים (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
ברמודה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

סובב בורה בורה

חברת השכרת הסירות ELYT Charter Tahiti הפועלת מהאי בורה בורה עמלה בימים אלו תוספת חדשה ואקולוגית במיוחד לצי. בית הסירה הוא סירת קטמרן העושה שימוש באנרגיה סולרית וידידותית לסביבה, שתוכננה בהשראת סירות פולינזיות ואורח החיים האופייני לאי. בבית הסירה הצף (120 מ״ר) בן ארבעת חדרי השינה יוכלו ללון בכל פעם עד שמונה נפשות, והוא כולל גם שני חדרי אמבטיה, סלון, מטבח, ובר ועמדת ברביקיו במרפסת שיזוף המציעה נוף של 360 מעלות ללגונה. הקטמרן צפויה לעגון בלגונה של בורה בורה ולהפליג לפי בקשה בלגונה הפנימית של האי בליווי קברניט. מהדיווח שפורסם ב-Lonely Planet עולה עוד, כי הקטמרן נמצאת בשלבי בנייה אחרונים והחברה מקווה לקבל על סיפונה את פני האורחות הראשונות ברבעון הראשון של 2021. מחיר: החל מ-1,500 אירו ללילה.

ELYT Charter Tahiti (צילום: ELYT Charter Tahiti)
צילום: ELYT Charter Tahiti
ELYT Charter Tahiti (צילום: ELYT Charter Tahiti)
צילום: ELYT Charter Tahiti

 


עתידות: מטוסי-מימן עם אפס פליטת פחמן

יצרנית המטוסים האירופית Airbus הציגה לאחרונה את ZEROe, דגמי-קונספט עתידיים למטוסים מסחריים מבוססי מימן. הקונספטים העתידיים הם ה-turbofan בעל מנוע סילון ומאוורר מונע טורבינה מספק דחף נוסף; ה-turboprop בעל מנוע סילון המשתמש בטורבינה להנעת מדחף; וה-blended-wing body מטוס בעל גוף כנף משולב, וכל אחד מהם מציע דרך אחרת בה תוכל החברה להציע ללקוחותיה להגיע ממקום למקום באפס פליטה. "אני מאמין שלשימוש במימן - הן בדלקים סינתטיים והן כמקור כוח עיקרי לכלי טיס מסחריים - יש פוטנציאל להפחית באופן משמעותי את השפעת תעשיית התעופה על האקלים", אמר מנכ"ל איירבוס, גיום פורי (Guillaume Faury) וציין כי החברה מקווה להכניס את הדגמים הללו לשירות עד 2035

כזכור, בתחילת השנה הציגה איירבוס את מאבריק (MAVERIC -Model Aircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls), מטוס צר-גוף עתידי עם צריכת דלק משופרת. העיצוב המשבש של המטוס, שהוצג במסגרת הסלון האווירי בסינגפור, טומן פוטנציאל הפחתת צריכת דלק בשיעור של עד 20 אחוזים לעומת מטוסים צרי-גוף אחרים.

ZEROe (צילום: Airbus ©)
צילום: Airbus ©
ZEROe (צילום: Airbus ©)
צילום: Airbus ©