כמו כל דבר בחיים, גם הטיסות של היום זה לא מה שהיה פעם. המחירים ירדו, הטכנולוגיה השתכללה והגבירה את הבטיחות והטיסות היום יכולות להגיע למרחקים הרבה יותר גדולים. אבל לצד כל השיפורים הללו, יש משהו אחד שדווקא הלך אחורה: הזמן של הטיסות. כן, בניגוד למה שהיה פעם ועל אף כל השיפורים הטכנולוגיים, כל טיסה היום לוקחת יותר זמן.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

אז למה זה קורה? במילה אחת: כסף, ובקצת יותר מילים: טיסות במהירויות נמוכות חוסכות לחברות התעופה לא מעט. כך, במאמר שפורסם ב-MIT, נמצא שהמהירות הממצועת של טיסה היום נעה בין 480-510 קשר (כ-910 קמ"ש) בזמן שבשנת 1960, לפני כמעט 60 שנה, המהירות הממוצעת של הטיסות הייתה 525 קשר (972 קמ"ש).

"הסיבה העיקרית זה עניין צריכת הדלק", אומר פרופסור מארק דרלה, מומחה אווירונאוטיקה. "כשטסים מהר יותר, מן הסתם צורכים יותר דלק לכל נוסע, במיוחד עם מנועי הסילון החדשים שיש היום". לדברי דרלה, בגלל זה חברות התעופה מעדיפות מטוסים קטנים יותר שטסים במהירויות נמוכות יותר, כך שיוכלו מצד אחד להציע מחירים אטרקטיביים ומצד שני להגדיל רווחים. 

לפי דיווח ב-NBC, חברת התעופה האמריקאית ג'ט בלו (JetBlue) חסכה בשנת 2014 מעל 13 מיליון דולר, רק בגלל שהאטה את זמן הטיסות והוסיפה 2 דקות של טיסה לכל אחד מהקווים שלה. בקווים ארוכים יותר, כמו למשל לפריז, הם הוסיפו עוד 8 דקות וחסכו מעל 500 דולרים בכל כיוון. אם נקח בחשבון את העובדה שמסלולי הטיסות הפכו להיות קצרים ויעילים מבעבר, נגלה שלא מדבור רק בשמונה דקות לעומת מה שהיה פעם, אלא בזמן רב יותר לעומת מה שניתן להגיע אליו היום.