אנשים שאי פעם ישבו בשורות הראשונות או האחרונות במטוס ודאי הבחינו בזה: בהמראה ובנחיתה, צוות הדיילים ישוב אף הוא כשהוא חגור למושב, רק שבמקרה שלהם מדובר על כיסא מתקפל כזה שממוקם במבואות הפנימיות של המטוס או מול השורות הראשונות. מה שאומר שנהלי הבטיחות במטוס באמת חלים על כולם – אלא אם כן אתם טסים במטוסים החדשים של בריטיש אירוויז.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

בחודש אפריל האחרון חנכה החברה את דגמי ה- Airbus A320neo בטיסת בכורה לוורשה, והדיילים ששירתו על אותה הטיסה גילו להפתעתם פיצ'ר חדש בעיצוב, שנחשב מבחינתם לפגם של ממש: אחד המושבים המתקפלים שעליהם הם יושבים בהמראה ובנחיתה ממוקם בצד החיצוני של דלת השירותים במטוס. הסיבה היא כמובן לחסוך במקום על המטוס, מה שאיפשר הוספה של שורת כיסאות שלמה, אבל מבחינתם מדובר בסכנת חיים - ולא בגלל שהריח מפריע להם.

"אם יש מצב של ירידת לחץ אוויר בתא, הנהלים מחייבים נעילה של תאי השירותים", אמר אחד מאנשי הצוות לעיתון הסאן הבריטי, "מה שאומר שאם מישהו נמצא בשירותים, הוא תקוע שם עד שאנשי הצוות יוכלו להביא לו מסיכת חמצן. סביר להניח שבשלב הזה, הנוסע הזה כבר ימות".

Airbus A320neo

"זו בדיחה שהמטוס הזה אושר לשימוש", אמרה דיילת אחרת, "במקרה של ירידת לחץ או מערבות אוויר, נוסע יכול להינעל בשירותים, ובמקרה של התרסקות רק אלוהים יודע איך הדלתות הללו לא ישתחררו. שלא לדבר על איש הצוות שיושב שם מאחורה".

בריטיש אירוויז הצטיידה בלא פחות משישה מטוסים חדשים כאלה, שמיועדים בעיקר לטיסות קצרות בין שדה התעופה הית'רו שבלונדון לשאר יעדים באירופה כמו ליסבון, מדריד, ורשה ובודפשט. החברה טוענת בתגובה כי "כמו הרבה חברות תעופה שמפעילות את המטוס הזה, העיצוב של ה-A320NEO החדש עומד בכל תקנות הבטיחות של בריטניה ושל אירופה". כמו כן ציינה החברה כי גם בתאי השירותים יש מסיכות חמצן, וכי זו אחריות אנשי הצוות לבדוק שאין אף אחד שם לפני שהם משתמשים בכיסא הצמוד, שמעניק להם זווית ראייה על המעבר של תא הנוסעים.