ישראלים אוהבים להתלונן על החופשות שלהם, לא מעט פעמים בצדק כמובן. אך מי שחשב שהתלונות על השירות והמקום מגיעות רק על מלונות בישראל, יגלה שגם בחו"ל יש לא מעט סיפורים על יחס מחפיר ותנאים גרועים.

בתוך כך, אלונה אפשטיין נסעה לפני כחודשיים עם בנה דניאל בן השש וחצי ואימה לחופשה במלון חמישה כוכבים בורנה שבבולגריה. בעיצומה של החופשה בנה נכנס להתקלח ולפתע דלת המקלחון התנפצה על גופו והוא נפצע מהזכוכיות.

"הילד בכה וכל הגוף שלו היה מלא בזכוכיות, חלק מהן חדרו לו ליד. דלת המקלחת התנתקה ממקומה ועפה עליו", סיפרה אלונה. היא פנתה לפקידת הקבלה וביקשה להזמין רופא למלון אך גילתה שהיא זו שצריכה לממן את הטיפול הרפואי ולמלון אין אחריות למה שקרה. אלונה שילמה 100 יורו לרופא שטיפל בבנה.

"הזמנתי רופא על חשבוני שיטפל בבן שלי. זה מחדל חמור של המלון שהמקלחון התנתק ממקומו והתנפץ עליו. הם פשוט הסירו אחריות מהמקרה כאילו שהבן שלי אשם במה שקרה. מנהל המלון דיבר אליי בגסות ובבריונות ואיים להזמין לי משטרה", קבלה אלונה. "חשבתי שרק בארץ יש שירות גרוע ומתברר שגם בבתי מלון חמישה כוכבים בחו"ל היחס לאורחים הוא גרוע מאוד".

פציעה בחופשה (צילום: באדיבות המצלם)
"הזכוכית התנפצה על כל הגוף" | צילום: באדיבות המצלם

גם מאיר ואשתו, שטסו לבטומי שבגיאורגיה ולנו במלון חמישה כוכבים, קיבלו לטענתם יחס מזעזע. "עשינו קניות לילדים ולנכדים שלנו בחנויות בעיר. שמנו את השקיות בגדים והסיגריות שקנינו בחדר המלון והלכו לארוחת ערב במסעדה. כשחזרנו למלון ראינו שחסרות שתי שקיות של בגדים וכמה חפיסות סיגריות", סיפר מאיר. "ניגשנו לפקיד הקבלה, אחראי משמרת במלון, והוא אמר שלא יכול להיות שמישהו מהמלון גנב את השקיות. הוא אמר שאין להם מצלמות אבטחה ושאנחנו סתם מעלילים על העובדים שלהם. לקחו את הדברים שלנו ועזבנו בעצבים את המלון".

מקרה דומה קרה לאורן, שהגיע לבלות במלון בבודפשט. כשחזר עם אשתו מבילוי במסעדה הם גילו ששקית שהכילה בגדים ונעליים שקנו נעלמה. "הגענו למנהלת המלון וביקשנו ממנה לברר את העניין, איך ייתכן שגנבו לנו שקית של בגדים ונעליים. היא אמרה שלא יכול להיות שדבר כזה קרה במלון ושהעובדים שלהם אמינים. התעקשנו שרק לעובדי המלון יש גישה לחדר שלנו".

מנהלת המלון לא הייתה מוכנה לקחת אחריות, אז אורן ואשתו הזמינו למקום שוטרים. השוטרים צפו במצלמות האבטחה וגילו שאחת העובדות נכנסה לחדר ויצאה עם השקית. השוטרים איתרו את העובדת שהחזירה את השקית והתנצלה.

"זו תחושה נוראית שמלון באירופה שמכבד את עצמו לא נותן שירות ראוי לאורחים שלו. התרגלנו לזה בארץ אבל פה? האמת הופתענו. זה היה זבנג לפנים", ציין אורן.

חדרנית (צילום:  Diego Cervo, shutterstock)
אילוסטרציה | צילום: Diego Cervo, shutterstock

 

"לא רצו להחליף את החדר אז עשינו בלגן"

בבורגס ו-ורנה, ישראלים סיפרו שלא מצאו נייר טואלט בחדרים בבתי מלון של ארבע וחמישה כוכבים והם נאלצו לקנות על חשבונם בסופרמרקט מקומי. "ביקשנו מהחדרניות אבל הן התעלמו. פקיד הקבלה הבטיח שזה יקרה אבל כשראינו שאין נייר טואלט בחדרים אז קנינו על חשבוננו גליל שלם", סיפרה ציפי. "איך בבתי מלונות אין נייר טואלט בחדרים? זה הדבר הכי בסיסי שיש. במקלחות לא היו בכלל מגבות, רק אחרי שפנינו למנהל המלון עשו לנו טובה והביאו לנו שתי מגבות קטנות. בסוף קנינו מגבות חוף גדולות מחנות בטיילת. נראה לי שאחרי הקורונה בתי המלון בורנה ובורגס רוצים לחסוך בעליות על חשבון התיירים והשירות נהיה הרבה יותר גרוע מלפני הקורונה".

ישראלים אחרים שנפשו במלונות בכרתים, גילו שחלק מהחדרים שהזמינו היו מלוכלכים, מאובקים, כולל המצעים שלא הוחלפו כל יום. "ביקשנו ממנהל המלון שינקו את החדרים ויחליפו מצעים אבל זה לא קרה. המצעים היו מלוכלכים בכתמי זרע ובדם. ממש דוחה", נזכר דורון. "אשתי דרשה להחליף את החדר מיד. הם לא רצו, אז עשינו בלגן בלובי, אבל רק אחרי כמה שעות של עצבים מול מנהל המלון, העבירו אותנו לחדר אחר אבל גם הוא היה מאובק והיו שערות באמבטיה".

לובי מלון (צילום:  Dmitry Kalinovsky, shutterstock)
"חשבנו שרק בארץ דברים כאלה קורים" | צילום: Dmitry Kalinovsky, shutterstock

גם בת אל נזכרת החוויה גרועה במלון ברומא": "אני ובעלי הגענו למלון ארבעה כוכבים ברומא, לחגוג את ירח הדבש. החדר היה מלא בחרקים ופשפשים. בבוקר ניגשתי למנהל בקבלה וביקשתי שיחליפו לנו חדר אבל אמרו שהוא נקי ושאף אחד לא התלונן שיש חרקים. ביקשנו שינקו את החדר וכשזה לא קרה, פשוט עברנו למלון אחר. הפסדנו כמה מאות יורו אבל לא היינו מוכנים לסבול מיחס גרוע ומחרקים שטיפסנו לנו על הגוף".