אחד הדברים הכי מסקרנים שאנשים אוהבים, זה לגלות סודות מאחורי הקלעים של טיסות. כך למשל גילינו שיש משמעות לכל מיני צלילים במטוס, או שברקים פוגעים במטוסים באופן תדיר ושיש כל מיני מקומות סודיים שהנוסעים לא יודעים עליהם.

כך, השבוע, באתר reddit, אחד הגולשים כתב: "אנשים שעובדים בחברות תעופה, איזה סודות הנוסעים לא מכירים"? והתשובה שקיבל הובילה דיון שכדאי גם לכם להכיר. דייל אוויר באחד מחברות התעופה כתב: "במטוס יש רשימה של תקלות שניתן להמריא גם אם הן לא טופלו באותו הרגע".

דיילת אחת המשיכה והסבירה: "זה נקרא 'רשימת ציוד מינימום' (Minimum Equipment List - MEL). זו רשימה של דברים שבה מפורט עם מה ניתן להמריא ללא חשש על אף שהם לא תקינים. למשל, אם יש אורות לא תקינים במטוס, ניתן להמריא בכל זאת במהלך היום".

הרשימה הזו משתנה בין סיטואציות שונות, אך באופן כללי מטוסים ממריאים פעמים רבות כשהם לא תקינים באופן מלא, בצורה שלא מסכנת חיים, במטרה שיעברו טיפול מקיף יותר בהמשך. זה הזכיר לנו למשל את התמונה בה טכנאי בשדה התעופה בסכיפהול הדביק דבק מיוחד במנוע של מטוס איזי ג'ט לפני ההמראה

תיקון מטוס (צילום: newsflare.com, צילום מסך)
תיקון מטוס | צילום: newsflare.com, צילום מסך

אגב, באותו הדיון באתר reddit, הדיילים גילו גם שבניגוד לאורות, אם אין מאפרה בשירותים למשל, המטוס לא יכול לקבל אישור להמריא. הסיבה לכך היא אירוע שהיה בשנות ה-70 בו נוסע כיבה סיגריה בשירותים וגרם לשריפה. כך, נוצרה סיטואציה שלמרות שאסור לעשן במטוסים, חייבים להיות בהם מאפרות.