חברת הלואו קוסט האינדונזית, ליאון אייר (Lion Air), שחזרה לפעילות ב-10 במאי, אחרי שהייתה מושבתת כחודשיים, הודיעה שהיא נאלצת להפסיק שוב את טיסותיה, לאחר שהנוסעים לא הקפידו והצליחו להסתדר עם ההנחיות השונות של הטיסות בתקופת הקורונה.

על פי חברת התעופה, החזרה שלה לפעילות נעשתה תחת הנחיות וחוקים קפדניים כמו חסימת המושב האמצעי, חיטוי מסיבי של המטוסים והחלפת מסנני אוויר בתוך תא הנוסעים במטוסים בהם היה חשד לחולי קרונה בעבר. המטרה של המהלך היתה להגן עד כמה שאפשר על הנוסעים ועל הצוות.

למרות כל זאת, בחברה טוענים שהנוסעים עצמם לא הצליחו למלא אחר כל ההנחיות המתבקשות מהם, ובראשן מילוי הצהרות בריאות איתן היו צריכים להגיע לטיסות, דבר שמנע מלא מעט נוסעים לעלות על המטוס. "הרבה נוסעים פוטנציאליים לא הצליחו לעלות על הטיסות מכיוון שלא מילאו את המסמכים הנדרשים ועמדו בתנאים כדי לטוס איתנו", נכתב בהצהרת חברת התעופה.

מטוס של ליאון אייר (צילום: ויקיפדיה)
צילום: ויקיפדיה

ביטול הטיסות של ליאון אייר היה גורף וגרר ביטולים גם בקווים הבינלאומיים כמו סין, מלזיה וסינגפור. הנוסעים קיבלו עידכון שיוכלו לקבל החזרה על הטיסות שלהם שבוטלו או לקבע מועד טיסה חדש, על פי בחירתם. 

חברת התעופה כבר השביתה את הטיסות לחמישה ימים בעקבות הבלבול הגדול שנוצר אצל נוסעיה, אך כעת נראה שהפסקת הטיסות תהיה ממושכת יותר. "אנחנו כל הזמן אוספים נתונים ועוקבים אחרי התפתחות הנגיף. נחזור רק כאשר זה יהיה בטוח לעשות זאת תחת כל ההוראות הבריאות והבטיחות המתבקשות", נמסר מהחברה.