בשדות תעופה רבים ברחבי העולם עומדות כיום אלפי מזוודות שלא נמסרו בחזרה לבעליהן. לא מעט נוסעים מקבלים בחזרה את המזוודות באיחור או במקרה הרע, לא מקבלים אותן בכלל. אבל לכאוס מצטרפות כמה חוויות בולטות במיוחד, בין אם זו משפחה שמגלה את המזוודות שלה בתמונה בעיתון, כלב שנשכח בהרי המזוודות, או נוסע שרק הזמין טיסה כדי לחזור ולחפש את המזוודה האבודה שלו.

>> מחדל המזוודות: תיעוד מזוודות בנתב"ג שהושלכו לפח

הנוסע שקנה כרטיס טיסה רק כדי לחפש את המזוודה האבודה

כפי שדווח ב-Business Insider, דרמוט לנון חזר לשדה התעופה של דבלין בסוף יוני לאחר חופשתו באוסטרליה, אך המזוודה שלו לא הגיעה ליעדה. שבוע לאחר מכן עדיין לא היה זכר לכבודה שלו, וכל הניסיונות שלו לדבר עם נמל התעופה לא הועילו.

לנון נסע שוב לשדה התעופה, אך שב לביתו ללא המזוודה מאחר ולא ניתן לו האישור להיכנס לאזור הכבודה האבודה. לאחר מכן החליט לקנות כרטיס טיסה כדי להתקרב למסוע המזוודות. לשם כך הוא חיפש את הכרטיס הזול ביותר והזמין טיסה מדבלין לגלזגו תמורת 18 אירו. עם הכרטיס הוא הגיע מאולם היציאה לאזור איסוף המזוודות, שם מצא שוב את מזוודתו בין אלפי אחרות.

שדה תעופה דבלין אירלנד (צילום: MACH Photos, shutterstock)
קנה כרטיס טיסה נוסף כדי לאסוף את המזוודה. שדה התעופה של דבלין, אירלנד | צילום: MACH Photos, shutterstock

הכלב שחיכה 21 שעות בין מזוודות אבודות

כלב נעדר משדה התעופה הקנדי של טורונטו במשך יותר מ-20 שעות, לפי Business Insider. בעלת הכלב, ג'נה באטס, שחיפשה את הכלב שלה בשדה התעופה, אמרה שצוות שדה התעופה ביקש ממנה לחזור הביתה בלעדיו. וינסטון נמצא לבסוף על ידי צוות שדה התעופה רק כעבור 21 שעות לאחר הנחיתה – שוכב בארגז הכלב שלו בין המזוודות.

"כעסתי מאוד. ואני לא מבינה איך אף אחד בנמל התעופה לא רצה לעזור לי למצוא את הכלב שלי. זה יצור חי", אמרה באטס. לטענתה של באטס, וינסטון בטראומה קשה והיא לא מתכוונת לטוס איתו בינתיים.

המשפחה שגילתה את המזוודה בתמונה בעיתון

משפחת לייסטר שמתגוררת בסמוך למינכן בגרמניה, חיפשה במשך שלושה שבועות את המזוודות שלה שאבדו בטיסה חזרה מארה"ב. כשקראו כתבה ב"Merkur", הם בקושי האמינו למראה עיניהם: הם גילו את המטען שלהם בצבע כתום באמצע תמונת הכאוס של המזוודות בנמל התעופה של מינכן. אולם לפי המידע העדכני, הם עדיין לא קיבלו בחזרה את המזוודה שלהם, למרות שיחות רבות ונתקעו בתור שעות מדי יום – לופטהנזה לא מצליחה לעמוד בקצב העיבוד.

הנוסעת שטסה רק עם מטען יד – שעדיין הלך לאיבוד

בגלל הכאוס הנוכחי של הטיסות והמזוודות, נוסעת אייר קנדה רצתה בכוונה לעלות רק עם כבודת יד. מכיוון שלא היה מקום למטען יד על הסיפון, אמילי מאיטינו עדיין נאלצה לבצע צ'ק-אין לתיק שלה. היא טסה מלוס אנג'לס לברצלונה – אבל ביעד חיכתה לשווא למטען שלה. היא התקשרה לאייר קנדה שבע או שמונה פעמים ולא קיבלה תשובה.

מאיטינו לא לבד. נוסעים נוספים פנו לרשתות החברתיות כדי לפרוק את התסכולים שלהם על אובדן מזוודות. נוסע אחר באייר קנדה סיפר ל-Business Insider כי התקשר לחברת התעופה 20 פעמים ביום אחד לאחר שחברת התעופה איבדה את המזוודות שלו בטיסת המשך מליסבון לניו יורק.

הבגדים שחזרו גרוסים בשקית אשפה

קארן נולנד, מגלזגו שבסקוטלנד, ובעלה עלו על טיסה של אתיחאד מנמל התעופה של מנצ'סטר לקולומבו בשבוע שעבר. כשהם הגיעו לשדה התעופה בסרי לנקה, קארן אמרה שהמזוודות שלהם יצאו אמנם על המסוע אך היו קרועות והתוכן שלהן הוכנס לשקיות ניילון. לאחר מכן הם גילו שגם הבגדים שבתוך השקיות נגרסו.

קארן פרסמה צייצה בטוויטר ודרשה הסבר מחברת התעופה כששאלה "מה לעזאזל קרה?". כדי להוכיח את האבסורד של המצב, בעלה של קארן צולם לבוש בבגדים הפגומים כשהיא כתבה על כך שהוא "נראה כמו פיראט". בסדרת הציוצים אמרה שהיא עדיין מחכה לתגובה מאתיחאד.

חברת התעופה אישרה מאז שהיא חוקרת את נסיבות האירוע: "לא היינו מודעים למקרה הזה, אבל פנינו ישירות לנוסעים כדי לספק תמיכה מלאה ברגע שנודע לנו. לרוע המזל, הנוסע קיבל מידע שגוי ליצירת קשר כדי להעלות תביעת כבודה, אך כעת כשאנו מודעים לכך העניין ייפתר במהירות. אנו עורכים חקירה מלאה על סיבת הנזק למטען של האורח, כמו גם בודקים את תהליך התקשורת שלנו כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב. אנו מתנצלים בכנות על אי הנוחות שחווה האורח שלנו".