נסעתם לירח דבש בחו"ל, יצאתם לבלות כמה שעות מחוץ למלון, לאכול במסעדה טובה, לעשות שופינג לפני הטיסה חזרה לארץ, ופתאום משום מקום אתה חוזרים ומחכה לכם פתק על דלת החדר לפיו שברתם את הטלוויזיה ועליכם לשלם כ-450 דולר. תודו שזה ממש לא נעים במיוחד כשאתם ממש לא אשמים ולא הוכח שאתם אלה שגרמתם לנזק.

רון, תושב תל אביב, נסע לפני כשבועיים עם אשתו לירח דבש בתאילנד. הם טיילו באיים, נהנו מכל רגע עד שהגיעו לבנגקוק, שם החל כאב הראש הגדול שלהם. הם התארחו בבית מלון גדול בעיר, בו נוהגים ישראלים רבים ללון.
"כשיצאנו מהמלון מסך הטלוויזיה היה שלם, ללא כל נזקים. אני עוד הספקתי לראות חדשות. כשחזרנו אשתי ואני מקניות למלון חיכה לנו פתק ובו האשימו אותנו ששברו את מסך הטלוויזיה וביקשו שנשלם 16,000 בהט (כ-1,700 שקל) על הנזק שלא ביצענו" סיפר רון ל-mako. "ניסיתי להסביר להם שאין לנו קשר למה שקרה, שייתכן והמנקה שברה את המסך וחששה לשלם סכום שהוא כמעט שתי משכורות בתאילנד, אבל זה לא עזר", הוא שיחזר. "הם צחקו לנו בפנים ואמרו שבן אחד לא יכול לשבור את המסך, שאשתי החזיקה את המסך ואני נתתי אגרוף. למה שבכלל אעשה דבר כזה, משעמם לי בחיים? זו הייתה טענה הזויה שנועדה לחפות על עובד המלון ששבר את המסך".

לדבריו של רון, מרגע שהוא חתם על קבלת החדר ועד צאתו ממנו יש לו אחריות על הרכוש בו ולא חשוב מה קרה כשהוא לא היה בחדר. "אמרתי להם שאין לי בעיה לשלם רק שלא יקראו לי שקרן ויאשימו אותי בדברים שלא עשיתי. קראתי לשוטרים המקומיים אבל הם היו בסדר והסבירו שהם לא יכולים לעזור שזו מילה מול מילה", סיפר רון כשהוא נרגש.

טלוויזיה שבורה במלון בבנגקוק (צילום: רון, אורח במלון)
השתלשלות העניינים, גרסת המלון | צילום: רון, אורח במלון



אשתו הייתה לדבריו בסערת רגשות ודרשה ממנו לעזוב את המלון לאלתר למרות ששילמו מקדמה עבור לילה נוסף. "זה היה ממש לא נעים כל מה שעברנו. ויתרנו על הכסף ששילמו ללילה נוסף, כי לא היינו מוכנים להיות במקום כזה אפילו רגע אחד", הסביר רון.

בסופו של דבר רון שילם למלון 12,000 בהט במקום הסכום המקורי שביקשו (כ-1,300 שקלים) רק כדי לעזוב את המלון במהירות.

ומה המסקנה מכל התקרית הלא נעימה?

"אם אתם בחו"ל או אפילו בארץ, לפני שאתם חותמים בקבלה על קבלת החדר, תבדקו האם יש רכוש, ריהוט או מקלחות או אריחים שבורים, אחרת אתם עלולים להסתבך בדבר שלא עשיתם", סיכם רון את החוויה הקשה.

והנה כמה טיפים למניעת מקרים כאלו בחו"ל:
1. בררו איזה ציוד ורכוש יש בחדר.

2. בדקו מה מכיל המיני בר - האם הוא מלא או ריק? בדקו גם את מצבו של הקומקום החשמלי ואת מצב הווילונות, החלונות ומוצרי האלקטרוניקה שבחדר.

3. בדקו אם יש נזק בחדרים: כלומר סדקים, אריחים שבורים, מקלחון עם נזקים וכמובן את המיטה מכל הכוונים וכן את הסדינים.

4. צלמו בסמארטפון או במצלמה את כל החדר וסביבתו ובמידה וגילתם נזקים גשו לקבלה ועדכנו מיד את פקידי הקבלה או מנהל שירות הלקוחות כדי שלאחר מכן לא תמצאו את עצמכם בסיטואציה לא נעימה.

>> וואחד כיס: כיס אוויר גרם לפציעה של 23 נוסעים
>> אז מה זה בעצם כיסי אוויר?