סרטי הבטיחות, המוקרנים במטוסים רגע לפני ההמראה, מוכרים לכולנו כפצצות שעמום. לפי נתוני מחלקת הבטיחות הלאומית בארצות הברית 69% מהנוסעים לא צופים בהם כלל, ואולי זה מה שדרבן את חלק מחברות התעופה לשדרג אותם לפיצ'רים מרתקים.

המידע המוצג בסרטונים הוא אולי מידע מציל חיים, אבל עבור הצופים מדובר, בדרך כלל, במצגת דלוחה יותר מהחמגשיות שהם עומדים לקבל לארוחת הערב. לאחרונה התחילו חברות התעופה השונות להפתיע את הנוסעים עם סרטוני בטיחות מקוריים: כך, לדוגמא, הסרטון של ורג'ן אטלנטיק נראה כמו קליפ של להקת פאנק; אל ניוזילנד קראה לקמפיין שלה "אין מה להסתיר", והסתירה את מה שצריך בעזרת איפור גוף בלבד; ואילו תומפסון איירווי העלתה את הרייטינג בעזרת גימיק מוכר: ילדים בתפקיד הדיילים.

שפרה קורנפלד, דיילת לשעבר, חושבת שיש חשיבות להקרין סרטון שיבהיר לנוסעים מה עליהם לעשות במצב חירום, מבלי לגרום להם לחשוש שמצב כזה עומד לקרות.