נוסעים שמדממים, משתינים, מנסים לפתוח דלתות באמצע טיסה, מתפרעים בגלל מחיר של שמיכה ומורדים בכוח על ידי צוות המטוס - מה יהיה השלב הבא, אתם שואלים? איך אפשר להתעלות על כל הקסם האנושי הזה? התשובה פשוטה: טיסה זה פאסה, הגענו למצב כל כך מתקדם שבו ההתפרעויות מתחילות כבר בשלב הבורדינג. עובדה - חברת איזיג'ט חוקרת "בדחיפות" מקרה שבו עובד תקף נוסע שאוחז בתינוק, זאת לאחר עיכוב של 13 שעות בטיסת EZY2122 משדה התעופה בניס ללוטון שבלונדון.

התקרית צולמה על ידי נוסעת אחרת, ארבלה ארקרייט בת ה-49, שחיכתה באותו הבורדינג יחד עם בעלה וילדיה. ארקרייט מספרת כי הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 11 בבוקר, אך תאונה שקרתה במהלך תדלוק המטוס גרמה לנוסעים, שכבר עלו למטוס וחיכו במשך שעתיים להמראה, לחזור חזרה לטרמינל. תשע (!) שעות לאחר מכן, בסביבות השעה עשר בלילה, נאמר לנוסעים להתייצב בתור מסודר לקראת תחילת הבורדינג, אך חצי שעה עברה ושום דבר לא התקדם. בשלב הזה, מספרת ארקרייט, החלה אחת הנוסעות לגשת לצוות הקרקע ולהתלונן בתקיפות על המצב.

"היא ובן זוגה היו מעוצבנים", היא מספרת, "וזה היה מובן לחלוטין תחת הנסיבות. האישה לא איימה על אף אחד אלא רק התלוננה ואמרה שהיא כאן עם ילדים קטנים, שזה דבר נורמלי לומר אחרי 13 שעות שבהן התייחסו אלינו כמו לחיות. אבל אנשי צוות הקרקע רק חייכו והגיבו בהתנשאות". ואכן, בסרטון של התקרית שרץ ברשתות החברתיות ניתן לשמוע את האישה אומרת דברים כמו "זו בושה, יש לנו ילדים, התינוקות שלנו צורחים ואין לנו חיתולים, אין לנו אוכל. אתם מזעזעים".

לאחר מכן, כפי שניתן לראות בסרטון, אחד מאנשי הצוות מפיל משהו מידיו של בעלה של האישה, ככל הנראה את הסלולרי שלו אחרי שניסה לצלם אותו, ולאחר שזה בתגובה דוחף אותו, איש הצוות מחטיף לו אגרוף בפרצוף. הדובדבן של הקצפת הוא כמובן שהבעל אחז בידיו תינוק בן תשעה חודשים.

"הייתי בצד השני שלו", סיפר בעלה של ארקרייט בן ה-64, "אז מיד אחזתי בו אותו וביקשתי מאנשים אחרים שיקראו למשטרה. כשכוחות הביטחון הגיעו הם לקחו גם את איש הצוות וגם את הנוסע, מכיוון שהם טענו שהוא השתתף בקטטה – למרות שהוא כלל לא נפצע מעבר לסימן על פניו". נוסעי הטיסה הרימו קול מחאה וסירבו לעלות למטוס עד שהנוסע לא ישוחרר, וכשהוא לבסוף עלה למטוס הוא התקבל בקריאות ומחיאות כפיים. "כל זה לא היה קורה אם איזיג'ט הייתה מתייחסת ללקוחות שלה כמו שצריך", מסכם ארקרייט.

איזי ג'ט (צילום: יח"צ איזיג'ט)
איזי ג'ט | צילום: יח"צ איזיג'ט

במכתב פתוח שכתבה ארקרייט למנכ"לית איזיג'ט, היא מתארת את כל התקרית כ"חרפה", וקוראת לחברה לשלוח לכל אחד ואחד מהנוסעים מכתב התנצלות אישי עם הסבר מפורט. דובר מטעם החברה, לעומת זאת, יצא בהצהרה כי העובד שנראה בסרטון שייך לצוות שדה התעופה בניס, וכי "החברה מודאגת למראה התמונה והסרטון, אך יכולה לאשר כי העובד אינו חבר איזיג'ט. אנחנו מבררים זאת בחומרה מול שדה התעופה". בנוסף טוענת החברה כי סיפקה לנוסעים עדכונים שוטפים על התקלה ושוברים להתרעננות במהלך היום, וכי הטיסה נחתה בסופו של דבר בשלום בלונדון. כי זה באמת מה שמדאיג פה, הרי.

(מקור)

>> לעוד עידכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש