בחברת קוואנטס (Qantas) האוסטרלית החליטו לאחרונה לחשוף בפני הנוסעים  את כל המקומות שהם לא מכירים במטוס הדרימליינר 787 שלה. הקצין הראשון, רוב נונאן (Rob Noonan) תיעד במצלמה שלו את אותם המקומות שפתוחים רק לצוות ונמצאים מסביב לתא הנוסעים, תא הטייס ואפילו מתחת למושבים. 

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

את הסיור התחיל נונאן בתא המטען, לא זה שמעמיסים אליו את המזוודות שלנו, אלא זה שמשמש להעברת בעלי חיים, אוכל וציוד שצריך להיות מפוקח על ידי לחץ אוויר וטמפרטורה. "אנחנו יכולים לשלוט על האזור הזה של המטען למרות שהוא נמצא בתחתית המטוס. לרוב מעבירים בו חתולים וכלבים, אך קורה לא מעט שגם בעלי חיים כמו קופים ונמרים נמצאים ממש מתחת לרגליים שלכם מבלי שאתם יודעים זאת".

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
תא ההובלה המיוחד | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

בהמשך, נונאן פותח את דלת הקוקפיט (תא הטייס), אשר רק הטייסים יכולים להיכנס ולשבת בתא שמאחוריה. "מדובר בתא טייס מאוד משוכלל", הוא מסביר. "יש בו שלושה טייסים אוטומטיים, שיכולים לתפקד לבד מרגע ההמראה ועד רגע הנחיתה כולל. גם ברגעים בהם המטוס נכנס לכיס אוויר, או צריך להתנהל במצב לא שיגרתי, הטייס האוטומטי יודע לתפקד עצמאית, למרות שבמקרים כאלה הטייסים נוטים לתפעל בעצמם. גם את הנחיתה אנחנו מעדיפים לעשות ידנית כי זה מטוס מאוד נוח לכך".

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
תא הטייס המתקדם | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
הטייס האוטומטי יודע לפתור בעיות | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

במהלך טיסות ארוכות, כמו זו שבין אוסטרליה ללונדון שלוקחת 17 שעות, לטייסים יש אפשרות לישון לסירוגין. לשם כך, ישנה דלת נסתרת בתוך תא הטייס ומאחוריה מדרגות שמובילות לתא שינה ליחיד. "בטיסות ארוכות זה חשוב שהטייסים ינוחו קצת כדי להשאר מרוכזים ולכן יש לנו דלת מיוחד שמובילה לתא השינה".

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
המדרגות שאתם לא מכירים במטוס | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
מובילות לתא שינה שאתם לא מכירים | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

"לדיילים יש שני תאי מנוחה נוספים שנמצאים בחלק האחורי של המטוס", מסביר נונאן. "גם הכניסה לחדרים של הצוות היא נסתרת ונעשית על ידי הקשה על קוד סודי. בתאי השינה יש אפשרות לשלוט על טמפרטורה ותאורה. כמו כן, הצוות חייב להיות מאומן על הימלטות מהתאים הללו בשעת חירום, מכיוון שהם קטנים".

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
גם לצוות יש שני תאים כאלה בחלק האחורי של המטוס שנכנסים אליהם עם קוד | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך
תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
אפשר לשלוט בטמפרטורה ובתאורה | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

תמונות סודיות מהמטוס (צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך)
הצוות צריך לדעת איך להתנהג בחדרים הללו בזמן חירום | צילום: NEWS.COM.AU, צילום מסך

בפעם הבאה שאתם טסים בבואינג 787, אתם מוזמנים לנסות ולגלות איפה נמצאים כל אותם חדרים נסתרים. רק אל תעשו זאת בצורה חשודה או פולשנית מדי, כי איש הבטחון הנסתר יכול לקפוץ עליכם פתאום.

הדרימליינר החדש של אל על (צילום: באדיבות אל על)
את החלק הזה במטוס את מכירים טוב | צילום: באדיבות אל על