זה אולי לא סרט הוידאו שכדאי לכם להראות למי שסובל מפחד טיסה, אבל לפחות אצל אלה האמיצים בין העננים, הסרטון שמציג אוסף נחיתות מפחידות בשדה התעופה דיסלדורף שבגרמניה נחשב לפופולרי במיוחד, אחרי שצבר יותר מ-3 מיליון צפיות תוך חודש מרגע עלייתו לרשת.

אין תמונה
הרוח אינה מתחשבת בכיוון המסלול. מטוס נוחת

את הסרט מורט העצבים צילם מרטין בוגדן, שצפה ותיעד מטוסים הנוחתים באחד ממסלולי הנחיתה בשדה התעופה השלישי בגודלו בגרמניה. בסרטון הוא בחר להציג מטוסים של חברות תעופה ידועות, המתנדנדים במהלך נחיתתם - זאת בעקבות רוחות צולבות חזקות שמונעות מהם לנחות בזווית נכונה. מטוסים אחדים אף נאלצו לוותר על ניסיון הנחיתה הראשון, לבצע סיבוב מעגלי ולנסות את מזלם בפעם השנייה.

אבל מי שחושב שהמקרים שתועדו בסרטון נדירים טועה. "צריך להבין כי הנחיתות המוצגות בסרטון הן לא בגדר תופעה. מדובר בהפעלה סטנדרטית של מטוסים ברוח צד", אומר דני צרפתי, טייס בחברת תעופה ומדריך טיסה. "במקרים שנראו בסרט, רוח הצד (רוח שנושבת בזווית למסלול ומגיעה מהצד) הייתה חזקה מהרגיל אך בהחלט בתוך מגבלות ההפעלה של המטוסים. בד"כ משתדלים להמריא ולנחות ברוח אף (בניגוד לכיוון הרוח), אולם המסלול כידוע, נקבע בסלילתו ואילו הרוח לעיתים מתעלמת מנתון זה".



אלו מכם שמפחדים מטיסות ומרגישים שעם קריאת הכתבה הם הוסיפו לעצמם חרדות תעופה נוספות, יכולים להירגע – אף על פי שהנחיתה נראית כמו פרק בסדרה התיעודית "אסונות תעופה", מסתבר שהיא כלל לא מסוכנת. "כל עוד מפעילים את המטוס בתוך מעטפת המגבלות ולא חורגים מיכולות הטייס לפי דרגתו וכישוריו, אין כל סכנה בנחיתה ברוח צד". אומר צרפתי.

בנוסף, בסרטון נראה כאילו המטוסים משייטים באוויר לפני הנחיתה בקצב איטי, עד שהגלגלים פוגעים בקרקע המסלול. אך לא כך הם פני הדברים. "בעיני אנשים המטוסים "צונחים" למסלול כמעשה קסם, אולם בפועל, המטוסים מתקדמים במהירות קרקעית רגילה של פלוס מינוס 250 קמ"ש". צרפתי מסביר ומדגיש את הערך המוסף שבזווית הצילום של הסרטון – "נקודת הצילום מוגבהת מעט מנקודת הנגיעה ומרוחקת עד 3,500 מטר ממטוסים ענקיים של עד 300 טון. כל אלה יוצרים אשליה יפה".

>> מיוחד לוולנטיין: חופשות סקי רומנטיות
>> אהבתם? תעשו לנו לייק ושתפו את חברים שלכם!