הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה לא גרם לישראלים להתנפל אתמול (ב') על חבילות הנופש המוצעות לאנטליה לחופשת הקיץ. "אני מסתכל על ההזמנות היום ועל ההזמנות בשבוע שעבר ואלה אותם הנתונים", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל שיווק באיסתא.

סוכני נסיעות וסיטונאים מדווחים על התעניינות קלה ברמת הטלפונים והחיפושים באתרי האינטרנט - אך עלייה בהזמנות עדיין אין. "אני חושב שהעלייה במספר ההזמנות תהיה מדודה, ויש לכך שתי סיבות מרכזיות. האחת היא המצב הביטחוני בכלל בטורקיה. זה לא מה שהיה פעם. הסיבה השנייה היא שש השנים האחרונות שהשאירו צלקת, וכטבען של צלקות - לוקח להן זמן להחלים. אני רואה תגובות בפייסבוק וטוקבקים של כתבות, והתחושה אינה טובה כרגע, אבל התחושות ייעלמו עם הזמן, במיוחד כשיראו את המחירים הנמוכים ליעד", אומר קרסו.

גם בחברת השטיח המעופף לא היתה הסתערות על החבילות המוצעות. לדברי טל חזן, מנהל מסחרי בחברה, "אנחנו מקבלים קצת יותר טלפונים מהשוק היהודי, אבל אני לא יכול להגיד שמוקד ההזמנות קורס. יש לנו 40-30 הזמנות ביום, שזה 15% יותר מיום רגיל. הישראלים לא יחזרו במכה לאנטליה, אבל אנחנו כבר רואים שהם מתחילים להבין שיוון יקרה יותר, והקלאבים בטורקיה בוודאי שווים יותר".

ואכן, מהשוואת מחירים שערכנו לחבילות נופש ליעדי בטן־גב לאזור אגן הים התיכון עולה כי אנטליה היא היעד עם המחיר המשתלם ביותר. בעוד חבילת נופש שכוללת טיסה לארבעה לילות ביולי למלון 5 כוכבים לזוג עם שני ילדים מתחילה במחיר של כ-6,300 שקל באנטליה, חבילה דומה באותם תאריכים בכרתים מתחילה במחיר של כ-8,700 שקל למשפחה, ואילו ברודוס המחיר מתחיל בכ-11 אלף שקל. בורגס מציעה מגוון חבילות נופש קטן יחסית לרמת מלון של 5 כוכבים, ומחיריה דומים לאלה של כרתים.

"המשבר עם רוסיה הביא לצניחת מחירים והפך שוב את אנטליה לאופציה רלוונטית ביותר בעבור ישראלים", אומר אילן שלו, מנהל שת"פים מסחריים בקווי חופשה, שמיולי תפעיל טיסה יומית לאנטליה. "אנו צופים כי הביקוש לאנטליה יוריד קצת לחץ מאיי יוון המבוקשים מאוד בקרב ישראלים, ויפתח אפיק נוסף לחופשה משפחתית קרובה. מדובר למעשה בפלח נוסף של ישראלים שכעת יוכלו להרשות לעצמם חופשה במחירים נוחים".

גם באוגוסט, עונת השיא בתיירות, שבה המחיר קופץ עם העלייה בביקושים, אנטליה עדיין מחזיקה במחיר הזול ביותר ליעדי הנופש הקרובים: חבילות לארבעה לילות למשפחה על בסיס הכל כלול מתחילות בכ-7,900 שקל, בעוד ברודוס המחיר מתחיל בכ-10,000 שקל, בבורגס בכ-12.5 אלף שקל, ובכרתים המחיר הגבוה ביותר - 18-16 אלף שקל למשפחה.

בשלב זה הסיטונאים לא מגדילים את היצע המושבים או את מספר הטיסות בהשוואה לתוכנית הפעילות המקורית שלהם, מהסיבה הפשוטה שאין שום בעיה לפתוח עוד טיסות ליעד כמו אנטליה. "יש לנו כרגע שתי טיסות יומיות, ואנחנו הולכים לפי הביקושים. ברגע שנראה שהביקושים עולים, יש לנו מטוסים בהיכון. זו הבעיה האחרונה שלנו, וגם להשיג בתי מלון זו לא בעיה בגלל משבר התיירות של טורקיה מול הרוסים", אומר חזן.

"אין זינוק בביקושים, אבל יש עלייה בהתעניינות ואנשים מתחילים לגשש. העיתוי של ההסכם כבר בעייתי, כי כבר סוף יוני ורוב האנשים סגורים על חופשת הקיץ", אומר ניר מזור, מנהל שיווק בחברת קשרי תעופה שמפעילה טיסה יומית אחת לאנטליה. "מה שטוב בטורקיה זה שבלחיצת כפתור אפשר להגדיל את מספר הטיסות, כי יש המון חברות תעופה עם מלאי מטוסים גדול, והטיסה קצרה, כך שאם יהיה גידול בביקוש - אנחנו מגובים, אבל אני לא רואה נכון לעכשיו סיבה להגדיל את ההיצע".

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker. עוד באתר:
>> צינור הגז לטורקיה מחכה כבר 20 שנה - ויכול לחכות עוד 20
>> הנקמה המתוקה של משתמשת חלונות 10 במיקרוסופט