אחת השיטות הפשוטות, שיכולה לחסוך לכם כסף בהזמנת החופשה המשפחתית, היא להזמין כל כרטיס בנפרד ולא בהזמנה אחת. למה זה קורה? בכל מחלקה במטוס יש תמחורים שונים לכרטיסים לפי כמות קבועה מראש. במחלקת התיירים למשל, מדובר בקבוצות של 10 כרטיסים. 10 הכרטיסים הראשונים מתומחרים במחיר נמוך, 10 הכרטיסים הבאים מתומחרים קצת יותר גבוה וככה הלאה.

> זו הסיבה המושלמת שכולם התחילו להביא כריות לטיסה

>> בגדר חובה: זה הטיפ הכי חשוב לפני הטיסה לחו"ל

>> אחת ולתמיד: כמה זמן להגיע לפני הטיסה?

מה שצריך לקחת בחשבון זה שאם נשארו מספר מצומצם של כרטיסים בקבוצת התמחור הנמוך ואתם קבוצה של כמה נוסעים ומזמינים את כל הכרטיסים שלכם במכה, כל הקבוצה תוקפץ אוטומטית לקבוצת התמחור הבאה שכמעט תמיד תהיה גבוהה יותר (אלא אם כן אין ביקוש לטיסה). לדוגמה: אם אתם משפחה בעלת חמש נפשות שמזמינה ביחד, אך נשארו רק עוד שני כרטיסים בקבוצת התמחור הנמוכה יותר, המערכת תציע לכולכם את המחיר הגבוה של קבוצת התמחור הבאה. אם תבדקו מראש על הזמנות נפרדות תוכלו להרוויח שני כרטיסים במחיר נמוך ולשלם רק על שלושה במחיר גבוה יותר.

"כל המושבים בכל טיסה מחולקים לפי מדרגות מחיר"

יניב לניס, מייסד טיסות סודיות, מרחיב: "בעולם התעופה יש שתי שיטות תמחור טיסות עיקריות. הראשונה מבוססת על הקצאת מושבים במטוס לפי מחלקות כרטוס המסומנות על ידי אותיות באנגלית. מחלקות הכרטוס הללו משויכות לתעריפים (מדרגות מחיר) שמפרסמת החברה, וכך ניתן להשתמש בתעריף מסוים (ובתוצאה מכך לקבל מחיר מסוים) רק במידה וזמינים מספיק מושבים במחלקת/ות הכרטוס המתאימות לאותו התעריף.

"שיטת התמחור השניה משרתת את חברות הלואוקוסט והיא פשוטה הרבה יותר. במקום בלאגן של מחלקות כרטוס, תעריפים וכרטיסים מורכבים – כל מקטע מתומחר בנפרד וכל המושבים בכל טיסה מחולקים לפי מדרגות מחיר, קל ונוח. לדוגמא 7 מושבים ראשונים ב9.99, לאחר מכן 7 נוספים ב17.99, 29.99 וכך הלאה. שיטה זו גם מאפשרת לחברות הלואוקוסט להציע הנחות במסגרת מבצעים (הוזלה של X אחוזים לכל מדרגת מחיר) או להוסיף בקלות מושבים למדרגות מחיר נמוכות יותר כשטיסה סובלת מביקוש נמוך.

דרכון וכרטיס טיסה (צילום: TravnikovStudio, Sutterstock)
לכל מושב במטוס יש מחיר שונה, גם אם הוא באותה המחלקה | צילום: TravnikovStudio, Sutterstock

"אז מה יקרה אם אתם 4 אנשים ונשארו רק 2 מושבים בדרגת מחיר נמוכה יותר? ובכן, ברוב המכריע של המקרים, מערכת ההזמנות לא תוכל או לא תרצה לפצל נוסעים בין מדרגות מחיר שונות או מחלקות כרטוס שונות ולכן תציע אוטומטית את מדרגת המחיר הבאה בתור שבה זמין מספר המושבים המבוקש. לפעמים פירוש הדבר קפיצה של מספר מדרגות מחיר – למשל כשמבצעים הזמנה לקבוצה גדולה של נוסעים".

בשורה התחתונה: אם אתם טסים הרבה אנשים, כדאי לכם לבדוק קודם כמה עולה כרטיס בודד לעומת המחיר הממוצע לכרטיס של ההזמנה של כולם ביחד. כך, הרבה פעמים, חלק מנוסעי המשפחה יוכלו לשלם את המחיר הנמוך יותר שנשאר פנוי, במקום שכולם יוקפצו אוטומטית למחיר הגבוה יותר.