דיילים צריכים לסייע לנוסעים בכל מיני דברים במהלך הטיסה ולענות על שאלות במהלך הטיסה. זו הגדרת התפקיד שלהם. הם בעצמם טוענים שיש משהו מספק בלהיות מועילים. אבל יש מספר שאלות, שהם פשוט לא יכולים לסבול ואתם לא חייבים לשאול. 

אלה חמש השאלות הכי מעצבנות מכולן על פי דיילים:

1. אני לא יושב ליד מי שאני רוצה, את יכולה להזיז נוסעים כך שנשב ביחד?

האידיאל הוא כמובן שכולם ישבו ליד מי שהם מכירים, אבל לפעמים המטוס מתמלא בצורה כזו שזה פשוט לא אפשרי. זה באמת מרגיז, אבל לפעמים לדיילים פשוט אין מה לעשות. לסדר אנשים בצורה האידיאלית זה כמו טטריס - הרבה פעמים זה עובד מצויין, אבל יש גם רגעים שלא. וכשהרגעים הלא טובים קורים, תמיד מגיעות תלונות ודרישה תקיפה לכך שצריך לעצור הכל ולארגן את כולם מחדש. בשורה התחתונה - אם לא דאגת שיטפלו בזה בעמדת הצ'ק אין בגייט, בתוך המטוס זה בטוח לא הזמן.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

2. אפשר לשבת בכיסא הפנוי במחלקת העסקים?

נו באמת, זו הרי בקשה שכמעט תמיד לא תמומש, אז אין צורך להעמיד את כולם במצב לא נעים. ואם אתם תוהים מה איכפת לדיילים להעלים עין, אז התשובה היא - כי אלה הנהלים. במחלקות המתקדמות יושבים ומשרתים אנשים ששילמו על כך ולאף אחד אין רצון להפוך את זה להצעה פתוחה לציבור הרחב (רק תדמיינו מה היה קורה אם זה היה המצב), גם אם יש מקום פנוי. לפעמים יכול להיות לכם מזל ואכן תקבלו שידרוג, אבל זו החלטה של הצוות, ואם זה לא קרה לכם אתם לא יכולים להתלונן בפני אף אחד. 

3. יש לי קונקשן קצר, אפשר לדאוג שארד ראשון מהמטוס?

במילים אחרות השאלה שלך אומרת: 'תוכלי בבקשה לדאוג שאף אחד לא יקום ויעמוד במעבר, או יקום להוציא את התיק שלו, עד שאני אקום מהכיסא שלי ואעבור לקדמת המטוס'? במקרה הזה, גם אם הדיילים מאוד ירצו לעזור, טכנית זה לא אפשרי. הדרכים היחידות לעשות זאת זה לדאוג להעביר אותך לשבת בקדמת המטוס במקום אנשים אחרי, או לאפשר לך לקום ולעמוד לפני שהמטוס מבצע נחיתה מלאה. היות ושני הדברים הללו כנראה לא יקרו, השיטה הכי טובה לקונקשן קצר היא לשריין מראש מקום בקדמת המטוס ואז ללכת ממש ממש מהר.

נוסע במטוס (צילום: Matej Kastelic, shutterstock)
יש לכם קונקשן קצר? תדאגו מראש לשבת בקדמת המטוס | צילום: Matej Kastelic, shutterstock

4. את יכולה לשים את התיק שלי בתא האיחסון?

מטרת הדיילים היא לעזור במה שניתן, לתת שירות וכמובן לעזור באירועי בטיחות. לשים את התיק בתא הכבודה זו בקשה שניתן ואף צריך להימנע ממנה. בחברות האמריקאיות אף החמירו והורו לדיילים שלהם ממש לסרב לבקשות כאלה מחשש שהם יפצעו כשיעשו זאת. למרות זאת, דיילים רבים טוענים שנוסעים עדיין מבקשים מהם להרים את המזוודה או לפעמים חמור מכך - להוציא להם את התיק כדי שלא יצטרכו להקים את כל השורה. 

5. יש לך עט?

הדיילים מעידים שבכל טיסה נוסעים מבקשים מהם עטים. כל הזמן. זו כמובן לא בקשה מוגזמת ואף לגיטימית, אך הבעיה היא שהעטים נגמרים כל הזמן, מה שגורם למי שלא קיבל אחד לכעוס בצורה לא פרופורציונלית. זה אולי נשמע קטנוני, אך אם תביאו עט מהבית (כן, בטיסה זה תמיד נחוץ), כולם יוכלו להמנע ממצבים לא נעימים.