קונספט הווילות המים, שכיום אפשר למצוא במקומות כמו המלדיביים ובורה בורה, הפך להיות הסמל לחופשת בטן גב נחשקת ויוקרתית. מדובר בחדרים גדולים שבנויים על כלונסאות על המים, כאשר גשרי עץ מחברים בין החדרים השונים ובינם לבין היבשה. התמונות מרהיבות, החוויה יוצאת מגדר הרגיל והמחיר בהתאם.

> התארחנו בווילות על המים הכי יוקרתיות שיש

> לא רק המלדיביים: אלה המקומות שיש בהם וילות על המים

אבל לא תמיד זה היה ככה. כשהקונספט הומצא אי שם בסוף שנות ה-60 של המאה ה-20, היה מדובר בחדרים שנמכרו במחיר הכי נמוך, של כ-30 דולרים ללילה. ההנחה היתה בזמנו שלישון על המים, ללא יכולת להשתזף על החוף, או להגיע בחופשיות ממקום למקום ביעד אקזוטי כזה או אחר, זה משהו שהרוב לא ירצו בו. לכן, בהתחלה הווילות שווקו כפתרון זול בריזורטים הנחשקים שלא הייתה להם את היכולת להתרחב על היבשה. 

המקום הראשון שהשתמש בקונספט הווילות על המים היה האי ראייטאה (Raiatea) בפולינזיה הצרפתית. אחד הממציאים של הרעיון - יו קלי (Hugh Kelley), מציין שהוא ידע שזה יהפוך ללהיט, אך בהתחלה הסיבה שבגללה בנו את הווילות הללו היתה כאמור כדי לספק פתרון נגיש ביעד בו לא נשארו הרבה שטחים פנויים לתיירות. כך, אחרי שהצליח להוכיח שהבנייה במים לא תפגע בטבע, ניתן האישור לבנות את הווילות הראשונות.

פולינזיה הצרפתית -  (צילום: Lua Carlos Martins)
וילה על המים בפולינזיה הצרפתית | צילום: Lua Carlos Martins

"כולם ראו בווילות הללו כקטגורייה ההתחלתית, כי הם לא חשבו שאנשים ירצו להישאר מעל המים" אמר קלי. "כולם מאוד הופתעו שאנשים התאהבו במוצר הזה".

מ-30 דולרים ללילה ל-1,000 דולר ויותר

התיירים האמריקאים שהגיעו לאי ראייטאה באותם השנים, התאהבו בלינה המיוחדת על המים, בכך שאפשר לקפוץ מהחדר ישר לים, להסתכל דרך הרצפה השקופה על הדגים ואף לדוג יש מהמרפסת (כיום אסור לעשות זאת). הווילות התפשטו לכל פולינזיה הצרפתית, לרבות בורה בורה ולאחר מכן הגיעו גם למלדיביים והפכו לסמל של המקום.

מה שהפך באופן סופי את הווילות על המים לדבר נחשק ולסמל של יוקרה, היו שני דברים שקרו ממש בשנים האחרונות. הראשון, זה הכניסה של אינסטגרם לחיינו. התמונות היפות שמספקות הווילות הפכו להיות דבר שכולם רצו לצלם לאינסטגרם, ומשם הדרך להפוך לטרנד היתה קצרה.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎hotels | vacations | travel‎‏ (@‏‎beautifulvacationss‎‏)‎‏

דבר שני זו הקורונה, שחיזקה מאוד את הרצון לנסוע ליעדים מבודדים של בטן גב, על פני מלונות אורבניים גדולים, מה שעוד יותר העלה את היוקרה של הווילות על המים והפך אותן למבוקשות. כך, לפני כשלוש שנים הטרספורמציה של המוצר הנחשק הושלמה באופן סופי, ומה שהתחיל כאופצייה בסיסית הפך לדבר הכי מבוקש, מצולם ויקר שיש. כיום תשלמו עליו החל מ-1,000 דולרים והרבה הרבה צפונה, ברשתות יוקרתיות כמו הפור סיזנס, מנדרין, אינטרקונטיננטל, קמפינסקי ועוד.